1391/12/11 - 14 : 03
کد خبر: 416
استاندار آذربايجان‌شرقي:
235 هزار دانشجو در آذربايجان‌شرقي تحصيل مي‌کنند
استاندار آذربايجان‌شرقي از تحصيل 235 هزار دانشجو در دانشگاه‌هاي دولتي و آزاد در استان خبر داد.
به  گزارش احرارنيوز به نقل از فارس احمد عليرضابيگي ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بيان اينکه دستيابي به منابع انساني متعهد و متخصص، از نتايج مهم توجه به ايجاد زيرساخت‌ها در بخش آموزش و تربيت است، مدرسه را مهم‌ترين رکن آموزشي کشور خواند و اظهار داشت: محيط مدرسه، علاوه بر مسائل آموزشي بر شاخص‌هاي مختلف عاطفي و تربيتي دانش‌آموزان نيز مؤثر است؛ بنابراين توجه به رشد کمي و کيفي اين مرکز مهم فرهنگي در تمام شئونات زندگي دانش‌آموزان، بارز خواهد بود.
 
وي با اشاره به دستاوردهاي آموزشي استان، در سال‌هاي قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، از افزايش 300 درصدي زيربناي کلاس‌هاي احداثي استان در سال‌هاي پس از انقلاب خبر داد و ادامه داد: زيربناي کلاس‌هاي احداثي استان تا پيش از انقلاب اسلامي حدود 936 هزار مترمربع بود که اين امر، هم‌اکنون به حدود چهار ميليون مترمربع رسيده است. 
 
استاندار آذربايجان شرقي خاطرنشان کرد: در اين راستا، تعداد کلاس‌هاي آموزشي استان نيز با بيش از 250 درصد افزايش، به 33 هزار کلاس درس افزايش يافت.
 
عليرضابيگي تصريح کرد: افزايش شاخص آموزشي، منحصر به گسترش زيرساخت‌هاي عمراني نبوده و در سال‌هاي بعد از انقلاب، تجهيز، مقاوم‌سازي و زيباسازي محيط‌هاي آموزشي نيز مورد توجه بوده است.
 
وي، توجه به گسترش کمي و کيفي فرهنگ کتابخواني را از اولويت‌هاي مهم فرهنگي دانست و افزود: تا پيش از انقلاب اسلامي تنها 27 باب کتابخانه عمومي در سطح استان فعال بود که اين تعداد پس از پيروزي انقلاب اسلامي به 125 باب افزايش يافته است.
 
استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينکه اين تعداد کتابخانه به جز کتابخانه‌هاي فعال مساجد است، بيان داشت: دولت تلاش مي‌کند با احداث کتابخانه‌هاي عمومي در نقاط و محلات حاشيه‌نشين شهرستان‌هاي مختلف استان، توزيع بودجه‌هاي فرهنگي و فراگيري فرهنگ کتابخواني را در تمام اين نقاط اجرا کند.
 
عليرضابيگي با اشاره به سهم دولت‌هاي نهم و دهم در دستاوردهاي آموزشي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، يادآور شد: در سال‌هاي پيش از آغاز دولت نهم، تعداد کلاس‌هاي احداثي مدارس استان، حدود پنج هزار و 500 باب بود؛ اين در صورتي است که تنها در دوره نزديک به هشت سال دولت احمدي‌نژاد، بيش از شش هزار کلاس درس در استان احداث شده است.
 
وي ابراز داشت: زيربناي کلاس‌هاي احداثي مدارس نيز در همين مدت، با 75 درصد افزايش، به حدود يک ميليون مترمربع رسيده است.
 
استاندار آذربايجان شرقي، مشارکت خيران مدرسه‌ساز را در شتاب‌بخشي به توسعه زيرساخت‌هاي آموزشي، ارزشمند خواند و گفت: اعتبار هزينه شده توسط خيران مدرسه‌ساز، در دوره فعاليت دولت‌هاي نهم و دهم، با 640 درصد افزايش، به حدود دو هزار ميليارد ريال افزايش يافته است.
 
تحصيل 235 هزار دانشجوي آزاد و دولتي در استان
 
عليرضابيگي در ادامه، توسعه مدارس را پشتوانه پيشرفت آموزش عالي کشور دانست و با مقايسه وضعيت دانشگاه‌ها، در سال‌هاي قبل و پس از انقلاب اسلامي گفت: تعداد کل دانشجويان آزاد و دولتي استان در سال‌هاي قبل از انقلاب اسلامي، حدود 9 هزار نفر بوده که اين تعداد، با 26 برابر افزايش، به حدود 235 هزار دانشجو در سال‌هاي پس از انقلاب، افزايش يافته است.
 
عليرضابيگي با اشاره به دستاوردهاي دولت در توسعه دانشگاه‌هاي دولتي خاطرنشان کرد: امکان تحصيل در دانشگاه‌هاي دولتي غيرپزشکي تا پيش از پيروزي انقلاب اسلامي، تنها محدود به هشت هزار دانشجو بود که اين تعداد، پس از پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي، با بيش از 16 برابر افزايش، به حدود 133 هزار دانشجو افزايش يافته است.
 
وي، توسعه دانشگاه‌هاي علوم پزشکي را بن مايه نظام بهداشت و درمان استان خواند و اظهار داشت: افزايش تعداد رشته‌هاي دانشگاه علوم پزشکي تبريز، از چهار رشته در دوران طاغوت به 12 رشته در دوران پس از پيروزي انقلاب و همچنين تحصيل هشت هزار دانشجو در رشته‌هاي مختلف پزشکي، نشان‌دهنده پيشرفت چشمگير پشتوانه‌هاي نظام سلامت در استان است.
 
عليرضابيگي اذعان داشت: امروز، مراکز بهداشت و درمان روستايي و شهري، از 475 واحد در سال هاي قبل از انقلاب، به 5300 واحد افزايش داشته و همچنين تعداد تخت فعال در بيمارستان‌هاي استان نيز با 58 درصد افزايش، به حدود دوهزار تخت رسيده است.
 
افزايش چشمگير شاخص‌هاي کشاورزي
 
استاندار آذربايجان‌شرقي در ادامه به شاخص‌هاي کشاورزي و دامپروري استان در سال‌هاي پس از انقلاب اسلامي اشاره کرد و افزود: در مدت مشابه دو مقطع، توليد محصولات دامي 168 درصد، توليد محصولات باغي 648 درصد و توليد محصولات دامي 343 درصد، افزايش يافته است.
 
بيگي گفت: سطح زيرکشت اراضي زراعي و باغي استان در مدت مشابه به ترتيب 16 و 200 درصد افزايش داشته است.
 
وي در پايان تأکيد کرد: شتاب توسعه و پيشرفت کشور بي‌وقفه در حال افزايش بوده و در اين ميان دولت دهم تا آخرين روز خدمتگزاري، از کوچک‌ترين تلاش براي تحقق اهداف سند چشم انداز، فروگذار نخواهد بود.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 9

  آخرین اخبار
محدوديت هاي ترافيکي مراسم بدرقه شهدا در کلانشهر تبريز
روز چهارشنبه سراسر کشور تعطيل شد
مراحل پاياني امدادرساني به حادثه سقوط بالگرد رئيس جمهوري و انتقال پيکر شهدا
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهداي تبريز است
بارندگي و مه تا فرداشب درمنطقه حادثه بالگرد رييس جمهور ادامه دارد
  پربازدیدترین اخبار
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
مراحل پاياني امدادرساني به حادثه سقوط بالگرد رئيس جمهوري و انتقال پيکر شهدا
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
فردا صبح پيکر شهدا در تبريز بدرقه مي شود/ اقامه نماز توسط رهبري
روز چهارشنبه سراسر کشور تعطيل شد
محدوديت هاي ترافيکي مراسم بدرقه شهدا در کلانشهر تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.