1394/05/17 - 8 : 28
کد خبر: 4136
آيت‌الله مجتهدشبستري:
مقامات آمريکايي بعد از جمع‌بندي سازهاي ديگري کوک کرده‌اند
احرار نيوز: امام جمعه تبريز موضوع هسته‌اي را بهانه‌اي براي آمريکايي‌ها دانست و گفت: الآن که مذاکرات هسته‌اي به جمع‌بندي رسيده باز هم سازهاي ديگري از سوي مقام‌هاي آمريکايي به گوش مي‌رسد و عليه ايران سمپاشي را آغاز کرده‌اند.

به گزارش احرار نيوز،آيت‌الله محسن مجتهدشبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر با اشاره به 19 مرداد سالروز بمباران اتمي هيروشيما و ناکازاکي ژاپن اظهار داشت: مستکبران تنها ادعاي حمايت از حقوق بشر را دارند در حاليکه جناياتي چون بمباران اتمي هيروشيما، جنايات رژيم صهيونيستي، کشتار داعش در سوريه و عراق همچنين عملکرد آل‌سعود در قبال يمن سند رسوايي حقوق بشر آمريکايي است.

وي با اشاره به کلاهک‌هاي اتمي رژيم صهيونيستي افزود: دنياي استکبار در مقابل کلاهک‌هاي اتمي رژيم صهيونيستي حرفي ندارند اما براي ايران اسلامي که انرژي هسته‌اي را به منظور مصالح صلح‌آميز، برق و پزشکي مي‌خواهد، مانع‌تراشي مي‌کنند.

خطيب جمعه تبريز با اشاره به برجام گفت: معلوم نيست چگونه مي‌خواهند به وعده‌هاي خود عمل کرده و وفادار بمانند.

آيت‎الله شبستري با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري که انرژي هسته‌اي بهانه است، اظهار داشت: الآن که مذاکرات هسته‌اي به جمع‌بندي رسيده باز هم سازهاي ديگر به گوش مي‌رسد و عليه ايران سمپاشي را آغاز کرده‌اند.

وي ضمن تاکيد بر امين بودن تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي ايران و تمجيد از زحمات آنها گفت: موضوع هسته‌اي بهانه‌اي براي آمريکايي‌هاست چرا که آنها ايران را به عدم رعايت حقوق بشر و حمايت از تروريسم متهم مي‌کنند.

امام جمعه تبريز ادامه داد: آمريکايي‌ها همانطوري که مقام عظماي ولايت پيش‌بيني کرده بودند اين بار با بهانه حمايت ايران از حزب‌الله لبنان و کشورهاي مظلوم، اين حمايت را حمايت از گروه‌هاي تروريستي اعلام مي‌کنند.

نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان‌شرقي تصريح کرد: آيا آتش زدن کودک شيرخواره توسط رژيم کودک‌کش صهيونيستي نقض حقوق بشر نيست؟ چرا هيچ سر و صدا و اعتراضي نمي‌شود، اين نقض حقوق بشر نيست؟

آيت‌الله شبستري خاطرنشان کرد: امروزه آمريکا و ترکيه با همکاري هم به بهانه مبارزه به تروريست دست به جنايات در عراق و سوريه مي‌زنند و اين نقض حقوق بشر نبوده و حمايت از تروريست‌هاي مارک‌دار نيست.

خطيب جمعه تبريز با بيان اينکه ما هميشه پايبند به اصول و ارزش‌ها بوده و امنيت منطقه و حمايت از مظلومان را لازم مي‌بينيم، افزود: ايران اسلامي براي تامين امنيت خود، کمک به مظلومان حزب‌الله لبنان و دولت عراق و سوريه را در نظر دارد براي آنکه آن را خطوط اصلي ملت، مجلس و دولت مي‌داند.

آيت‌الله مجتهد شبستري تاکيد کرد: ما از خطوط اصلي ترسيم شده به وسيله مقام عظماي ولايت در مسائل داخلي و خارجي حمايت مي‌کنيم و به هيچ عنوان بازرسي از مراکز و تاسيسات نظامي را به بيگانه نمي‌دهيم.

* صداقت شرط اصلي خبرنگاري

نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان‌شرقي در ادامه با تبريک روز خبرنگار با بيان اينکه رشته خبرنگاري ارزشمند است چرا که آگاه کردن مردم از اخبار داخلي و خارجي کار مهمي است، اظهار داشت: 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران است.

رئيس مجمع جهاني اهل بيت(ع) با بيان اينکه خبرنگاران از منافع ملي دفاع مي‌کنند، افزود: شرط اصلي خبرنگاري صداقت است و نبايد طبق هواي نفس، تمايلات صنفي، خطي و گروهي در اخبار اعمال نظر کرد.

آيت‌الله مجتهد شبستري، از رسانه‌ها و مطبوعات خواست تا اخباري که در دست آنها امانت است را به هيچ عنوان تحريف نکنند و اخبار را با صداقت، صحيح و بدون کم و کاست به مردم انتقال دهند.

وي افزود: متاسفانه تيتر برخي از روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها با محتواي آن مطابقت ندارد و خبرنگاران بايد مردم را با حقايق آشنا کنند تا هيچ تحريفي صورت نگيرد.

عضو خبرگان رهبري در ادامه ضمن تسليت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: امام صادق (ع) پيشوايي بودند که با غنيمت شمردن فرصت به دست آمده با تشکيل حوزه علميه و تربيت شاگردان مختلف در رشته‌هاي متعدد، فعاليت فرهنگي بي‌نظيري انجام دادند.

وي با بيان اينکه اغلب معارف به دست آمده ما از طريق امام صادق(ع) است، تاکيد کرد: مراسم عزاي رئيس مذهب شيعه بايد هر چه باشکوه‌تر برگزار شود و مردم بايد از معارف ايشان بهره‌مند شوند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 9

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.