1394/05/15 - 19 : 9
کد خبر: 4131
جبارزاده:
50 درصد اعتبارات سفر استاني هيات دولت ابلاغ شد
احرارنيوز: استاندار آذربايجان شرقي گفت: 50 درصد مجموع اعتبارات سفر استاني هيات دولت به آذربايجانشرقي براي سال 94 ابلاغ شده است که بودجه اي معادل پنج هزار و 400 ميليارد ريال را شامل مي شود.

به گزارش احرار به نقل از ايرنا،  اسماعيل جبارزاده روز پنجشنبه در چهارمين جلسه شوراي اداري استان در سالجاري، افزود: بر اين اساس نيمي از اعتبارات مورد نياز طرح هاي مهم و بزرگي همچون بزرگراه تبريز - اهر، راه آهن ميانه - تبريز، باند دوم جاده بستان آباد - سراب، جاده صوفيان - سلماس، شبکه آبياري گرمي چاي، تصفيه خانه هاي جلفا به همراه 17 طرح فاضلاب در سطح استان، قطار شهري تبريز، مجموعه ورزشي يادگار امام (ره) تبريز، تکميل ورزشگاه مراغه، توسعه دانشکده داروسازي تبريز و ساخت و تجهيز برخي از بيمارستان ها و مراکز درماني در شهرستان ها ابلاغ شده است.
وي ، تامين نقدينگي براي صنايع و واحدهاي توليدي آذربايجان شرقي را از ديگر مصوبات محقق شده سفر استاني هيات دولت عنوان و اظهار کرد : بر اين اساس 30 هزار ميليارد ريال براي تخصيص به بخش غيردولتي و صنعت و توليد استان از طريق سيستم بانکي تعلق مي گيرد.
جبارزاده گفت : اين مصوبه يکي از دستاوردهاي بسيار مهم و تعيين کننده دولت به استان است که صاحبان صنايع بايد با ارايه ليست طرح هاي خود در سريع ترين زمان ممکن زمينه هاي لازم را براي دريافت اين اعتبارات خوب فراهم کنند.
وي اضافه کرد : با تکميل ليست طرح هاي صنعتي استان و ارايه آن به بانک مرکزي بلافاصله با ابلاغ به بانک هاي عامل تسهيلات ياد شده به صنعت استان تزريق مي شود که دراين رابطه همکاري و تعامل بين دستگاه هاي اجرايي و اتاق بازرگاني و خانه صنعت و معدن بسيار ضروري است.
جبارزاده با بيان تاکيد بر اينکه صاحبان صنايع و توليدکنندگان استان بايد ظرف مدت حداکثر يک ماه ليست طرح هاي مورد نظر براي استفاده از اعتبارات فوق را تهيه کنند، اظهار کرد : اگر اين اعتبارات به خوبي مديريت و درست مصرف شود شاهد تحولات خوب و چشم گيري در وضعيت اقتصادي استان خواهيم بود.
تعيين تکليف پروژه هاي پروژه هاي نيمه تمام يکي از محورهاي مهم سخنان استاندار آذربايجان شرقي در شوراي اداري امروز بود که طي آن بر هماهنگي دستگاه هاي اجرايي براي واگذاري چنين طرح هايي به بخش هاي غير دولتي تاکيد شد.
جبارزاده گفت : در حال حاضر بسياري از دستگاه هاي اجرايي با دغدغه و چالشي به نام اتمام پروژه هاي نيمه تمام مواجه هستند که لازم است مقدمات لازم براي ارايه اين طرح ها که اغلب نيز با پيشرفت هاي فيزيکي پاييني برخوردارند، به بخش خصوصي ايجاد شود.
وي افزود: هم اکنون تعداد 36 عنوان طرح نيمه تمام با پيشرفت هاي فيزيکي بين 20 تا 30 درصد که پيشينه برخي از آنها بيش از هشت سال مي باشد، در آذربايجان شرقي فهرست بندي شده است که مي توان به بخش خصوصي واگذار کرد.
جبارزاده، سيلوي 12 هزار تني ملکان، مجتمع هاي دامپروري تبريز، مرند و سراب، مجتمع گلخانه اي عجب شير، سالن هاي ورزشي تبريز، اهر، سهند، مجتمع هاي فرهنگي و هنري شهرهاي آذرشهر و سهند، بيمارستان عجب شير و مرکز بهداشتي و درماني تعدادي از شهرها از جمله طرح هاي آماده واگذاري به بخش خصوصي است.
وي از تمامي دستگاه هاي اجرايي استان خواست تا با تهيه ليست پروژه هاي نيمه تمام خود براي ارايه به بخش هاي غيردولتي، دولت را درکاهش هزينه هاي خود ياري دهند زيرا که باقي ماندن اين طرح ها هيچ فايده و لطفي براي دولت ندارد.
جبارزاده با بيان اينکه تصميم فوق تاکيد دولت تدبير و اميد است، يادآور شد : اگر دستگاه هاي در ارايه ليست اين طرح هاي رغبتي نشان ندهد از طريق سازمان مديريت و برنامه ريزي اقدامات لازم به عمل مي آيد.
وي، بحراني شدن مساله آب دراستان را يکي ديگر از محورهاي سخنان خود قرار داد و دستور راه اندازي و ايجاد ' کميته صيانت از آب و بهره وري از آب ' در آذربايجان شرقي را صادر کرد.
وي اظهار کرد : در اين کميته با محوريت معاونت عمراني بايد تصميمات موثر و متناسبي براي کاهش مصرف آب و مساله مهم صرفه جوئي اتخاذ شود، زيرا که اگر مصرف آب در تبريز مدريتي نشود به طور قطع امسال و در ماه هاي آينده نيز با بحران هاي مختلفي مواجه خواهيم شد.
جبارزاده با اشاره به مصرف 90 درصد منايع آبي استان از سوي بخش کشاورزي، تاکيد کرد : بايد دراين بخش نسبت به مصرف بهينه آن در اراضي کشاورزي و باغي اقدامات و گام هاي خوب و موثري در قالب فناوري هاي جديد برداشته شود.
وي از رسانه هاي جمعي به ويژه خبرگزاري ايرنا و صدا و سيماي استان درخواست کرد تا با فرهنگ سازي و تهيه و توليد اخبار و گزارش هاي مختلف و متنوع مردم نسبت به عمق خطرات ناشي از کمبود آب در استان آگاه کنند ، زيرا که بي توجهي فرهنگي دراين زمينه با خسارت هاي بسيار گران بهائي مواجه خواهد شد.
به گزارش ايرنا، درابتداي نشست شوراي اداري آذربايجان شرقي معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار نيز با اشاره به موفقيت هاي هسته اي ايران، گفت : اين موفقيت ها با رهبري خردمندانه و حکيمانه مقام رهبري و تلاش هاي خستگي ناپذير تيم هسته اي حاصل شد که اميدواريم اين توافق منجر به ثمرات ارزشمند براي ملت و نظام اسلامي شود.
علي نواداد ، دغدغه اصلي مسئولان را دوران پس از تحريم دانست و افزود : دولت تدبير و اميد در اين زمينه نيز برنامه ريزي هاي اساسي و کارآمدي آماده کرده است.
در پايان نشست شوراي اداري آذربايجان شرقي ، مديران و روساي جديد سازمان ها و ادارات دولتي از جمله خبرگزاري جمهوري اسلامي مرکز آذربايجان شرقي، مديريت درمان، اوقاف و امور خيريه، دادگستري، خانه صنعت و معدن، اتاق بازرگاني، غله و خدمات بازرگاني منطقه هشت، کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، دانشگاه آزاد اسلامي تبريز، تامين اجتماعي، مديريت شعب بانک سپه و امور بانوان استانداري معرفي شدند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 5

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.