1394/05/15 - 17 : 57
کد خبر: 4127
رنگ‌هاي متفاوت در دربي امسال تبريز؛
گسترش فولاد – تراکتورسازي؛ مصاف تراکتور امروز با تراکتور ديروز
احرارنيوز:مصاف گسترش فولاد و تراکتورسازي تبريز در حالي اولين دربي ليگ پانزدهم است که اين ديدار به واسطه حضور بيش از 10بازيکن سابق سرخپوش در تيم آبي‌پوش همشهري، به تعبيري مصاف تراکتور امروز و ديروز است.

هفته دوم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي کشور روزهاي پنجشنبه و جمعه هفته جاري با انجام هشت ديدار در شهرهاي مختلف سپري مي شود و طي آن در يکي از بازي هاي مهم هفته، دو تيم تبريزي گسترش فولاد و تراکتورسازي از ساعت ??:?? روز جمعه در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز به ديدار هم مي روند.

بازي دو تيم گسترش فولاد و تراکتورسازي، درواقع اولين دربي مهم ليگ پانزدهم است، هرچند که پنجشنبه تيم هاي تهراني راه آهن و سايپا به ديدار هم مي روند اما نمي توان اين بازي را به سبب عدم حساسيت و اهميت، يک شهرآورد عنوان کرد. ضمن اينکه ساعتي پس از آغاز بازي سرخابي هاي تبريز، دو تيم اصفهاني ذوب آهن و سپاهان به مصاف يکديگر خواهند رفت.

کدام تراکتور برنده مي شود؟

ديدار اين هفته تيم هاي تراکتورسازي و گسترش فولاد را که به ميزباني گسترشي ها به انجام خواهد رسيد، مي توان مصاف تيم تراکتورسازي امروز با تيم تراکتورسازي ديروز عنوان کرد چرا که گسترش فولاد در دو فصل اخير و بخصوص پس از روي نيمکت آمدن فراز کمالوند، تبديل به تيم دوم تراکتورسازي شده و حالا اين تيم آبي پوش، براي دوستداران فوتبال تبريز يادآور خاطرات تيم تراکتورسازي سال هاي ?? تا ?? است.

در آن سال ها فراز کمالوند سرمربي تيم فوتبال تراکتورسازي بود و اغلب بازيکنان فعلي تيم گسترش فولاد، در آن زمان پيراهن تيم تراکتورسازي را به تن داشتند و بعضي ها هم در ليگ دسته اول و هم در ليگ برتر براي تراکتور فراز کمالوند بازي کردند و حالا اين بازيکنان که چهار، پنج سال پيرتر هم شده اند، بايد در قالب تيم گسترش فولاد برابر تيم تراکتورسازي امروز توني اوليويرا به ميدان بروند.

 

در تيم گسترش فولاد بازيکناني نظير مرتضي اسدي، سيد محسن حسيني، لئوناردو پيمنتا، محمد حسن ابراهيمي، مصطفي اکرامي، عليرضا ميرشفيعيان، محمد نصرتي، مهدي کياني و مجتبي ترشيز بازيکناني هستند که همين سه، چهار سال پيش شاگرد فراز کمالوند در تيم تراکتورسازي بودند و حالا اگر به اين جمع داوود نوشي را هم اضافه کنيم که سابقه حضور در تراکتورسازي را دارد، بايد گفت که گسترش فولاد اين هفته با بيش از ?? بازيکن سابق تراکتورسازي برابر اين تيم سرخپوش تبريز قرار مي گيرد.

شکي نيست که رويارويي اين ?? بازيکن با تيم سابق خودشان، جذابيت هاي خاص خود را به همراه خواهد داشت، هر چند که تعداد زيادي از اين ميان، طي سال هاي اخير چند باري را برابر تراکتورسازي بازي کرده اند اما تراکتورسازي تاکنون برابر هيچ تيمي با اين همه بازيکن سابق خودش بازي نکرده و اين مي تواند براي اولين بار باشد که هواداران تيم تراکتورسازي چنين بازي اي را تجربه مي کنند و بي گمان واکنش هاي آنها برابر اين بازيکنان نيز جالب خواهد بود.

ميهماني تراکتورسازي در خانه خود!

اما اين ديدار فارغ از رويارويي تراکتورسازان با ياران سابق خود، براي اين تيم مدعي از اهميت زيادي برخوردار است چون تراکتورسازي در هفته اول دو امتياز خانگي را برابر يکي از رقباي جدي خود يعني نفت تهران از دست داده و حالا بايد براي قرارگيري در جمع بالانشينان از همين هفته هاي آغازين، بايد همشهري خود گسترش فولاد را قرباني جاه طلبي خود کند.

سه امتياز اين بازي موجب خواهد شد تا تراکتورسازي از همين اوايل فصل در رديف بالاي جدولي ها و مدعيان قرار بگيرد و مهم تر اينکه تراکتورسازي مي تواند يک بازي به اصطلاح بيرون از خانه را در ورزشگاه يادگار امام (ره) پيروز شده و سه امتياز اين ديدار را که نوعي ميهماني در خانه خود است، به حسابش واريز کند.

تراکتوري ها پس از مصاف با گسترش فولاد، در هفته سوم باز هم در تبريز به ميدان خواهند رفت و اين بار بايد رو در روي تيم راه آهن تهران قرار بگيرند. با اين حساب تراکتورسازي سه هفته آغازين ليگ پانزدهم را به نوعي ميزبان است و حالا که يک بازي را با از دست دادن دو امتياز خانگي برابر نفت تهران سپري کرده است، بايد برنامه اي ويژه براي دو بازي آينده اش برابر گسترش فولاد و راه آهن داشته باشد.

اين دو حريف تراکتورسازان در رديف تيم هايي هستند که هرگز نمي توانند تا پايان فصل براي تيم توني اوليويرا از لحاظ جايگاه جدولي مشکل ايجاد کنند اما با اين حال در بازي هاي رو در رو تيم تراکتورسازي بايد حداکثر امتيازات را از اين دو تيم بگيرد تا از ? امتياز ممکن سه بازي ابتدايي خود در تبريز، هفت امتياز را به جيب بزند و تا حدودي دو امتياز از دست رفته در ديدار هفته اول مقابل نفت تهران را جبران کند.

رنگ ها اين بار فرق مي کند!

در سوي مقابل اما تيم گسترش فولاد با فراز کمالوند روز جمعه براي کسب حداکثر امتيازات از تيم تراکتورسازي مي آيد که فصل گذشته در مقطعي بسيار حساس که تيم تراکتورسازي براي قهرماني و ايجاد فاصله مناسب در صدر جدول نياز به سه امتياز داشت، تيم توني اوليويرا را متوقف کرد تا خيلي از دوستداران تيم تراکتورسازي از اين اتفاق ناراحت شوند.

به دنبال اين موفقيت گسترش فولاد برابر تراکتورسازي بود که سرخپوشان با تساوي هفته پاياني برابر نفت قهرماني را از دست دادند و حالا خيلي ها علت اينکه هواداران تراکتورسازي نتوانستند روياي چندين ساله خود را تحقق يافته ببينند، آن تساوي بدموقع تيمشان برابر گسترش فولاد مي دانند.

از آن بازي به بعد شعار معروف دوستداران فوتبال تبريز در دربي ها هم تاحدودي رنگ باخت و حالا اغلب هواداران تراکتورسازي ديگر شعار " آذربايجان تيملري – فرق ائلمز رهلري" را فراموش کرده اند و اتفاقا خواستار پيروزي تيمشان برابر گسترش فولاد هستند. به دنبال اين اتفاقات بود که گسترش فولاد هم رنگ پيراهنش را تاحدودي عوض کرد تا اين بار رنگ ها براي دوستداران فوتبال استان آذربايجان شرقي واقعا فرق داشته باشد!

با همه اين اوصاف در فوتبال هرتيم و هر مربي و بازيکني دوست دارد که رقيبش هر تيمي که باشد، پيروز شود مگر اينکه اتفاقي نامبارک رخ دهد و چيزي که در فوتبال تبريز تاکنون ديده نشده، رخ دهد و احتمال آن هم خيلي خيلي ضعيف است که گسترشي ها به تراکتورسازي به اصطلاح "راه" بدهند. آن هم در اين مقطع که هنوز آغاز فصل است و هيچ حساسيتي در جدول وجود ندارد. کمااينکه در همين بازي برگشت ياد شده دو تيم در ليگ چهاردهم که تراکتورسازي براي قهرماني نياز شديدي به سه امتياز داشت، گسترش فولاد برابر همشهري مدعي خود با تمام توان بازي کرد و مانع از قهرماني تراکتورسازي شد. اما به لطف همين بازي بود که در مراسم انتخاب برترين هاي ليگ چهاردهم، عنوان بهترين تيم اخلاق نصيب گسترش فولاد شد.

 

رويارويي سربازها با مسنّ ها

گسترش فولاد که تيمي مسنّ است و تنها به واسطه چند بازيکن سکونشين و نيمکت نشين که به اجبار و بر اساس آئين نامه از پايه ها به ليست بزرگسالان ملحق شده اند و فقط اسمي از آنها در تيم بزرگسالان ديده مي شود، ميانگين سني اش را تا حدودي پائين تر آورده است، بايد برابر تيم جوان تراکتورسازي از امتيازات اين ديدار خانگي اش دفاع کند. تيم گسترش فولاد در بازي هفته قبل با تيم سايپا هشت بازيکن بالاي ?? سال در ترکيب ?? نفره خود داشت و اين نشان داد که تيم کمالوند يک تيم پير نسبت به ديگر تيم هاي ليگ پانزدهم است. البته با اين شرايط گسترشي ها توانستند از ديدار بيرون از خانه برابر سايپا يک امتياز بگيرند.

هم اکنون ميانگين سني بازيکنان تيم گسترش فولاد حدود ?? سال است و اين در حاليست که ميانگين سني بازيکنان تراکتورسازي کمي بيشتر از ?? سال است. اين ميانگين سني تراکتوري ها نيز نه به واسطه دورانديشي، بلکه به لطف حضور بازيکنان سرباز در اين تيم حاصل شده است و شايد اگر اين سربازها نبودند، دو تيم گسترش فولاد و تراکتورسازي در اين فصل رقابتي شانه به شانه در صدر جدول پيرترين تيم هاي ليگ برتر داشتند و اکنون گسترش فولاد به تنهايي اين عنوان را يدک نمي کشيد.

حالا در مصاف اين هفته دو تيم بايد منتظر ماند و ديد که سربازهاي توني اوليويرا اين توان را دارند که تيم تراکتورسازي را صاحب سه امتياز کنند و يا اينکه دوستان تقريبا هم سن و سال فراز کمالوند که ممنوع المصاحبه هم شده اند، مي توانند کمي بيشتر از توان خود براي مربي و رفيقشان مايه بگذارند و گسترش فولاد را پيروز اين ميدان کنند!

دو تيم هم امتياز به دنبال سه امتياز

تيم گسترش فولاد در ديدار با تراکتورسازي تنها ميزباني خود را خارج از استاديوم اختصاصي اش برگزار خواهد کرد. گسترشي ها که پيراهن هاي اين فصلشان متفاوت از فصول قبل شده و با پيراهن هاي راه راه آبي و زرد، اين طرح را از يکي از تيم هاي اروپايي تقليد کرده اند، با احتساب يک امتياز برابر سايپا دقيقا شرايطي مشابه با تراکتورسازي دارد و هيچ کدام از اين دو تيم در هفته اول نه گلي زده اند و نه گلي خورده اند و حاصل اين دو تساوي بدون گل براي تيم هاي تبريزي، يک امتياز بوده که هر دو را در جمع تيم هاي ميانه جدولي نگه داشته است. پيروزي در اين بازي مي تواند جايگاه تيم برنده را بهتر از قبل کند.

دربي سرخابي هاي تبريز از چارچوب بازي هاي هفته دوم ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي کشور، از ساعت ??:?? روز جمعه شانزدهم مرداد در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز برگزار مي شود.

برنامه ساير بازي هاي هفته دوم

طبق برنامه، بازي هاي هفته روز پنجشنبه پانزدهم مرداد آغاز خواهد شد که بر اين اساس از ساعت ?? پنجشنبه تيم هاي پديده و فولاد در شهر مقدس مشهد به ديدار هم مي روند و از ساعت ??:?? بطور همزمان سه بازي برگزار مي شود و طي آن نفت تهران ميزبان صباي قم است، پرسپوليسي ها در اهواز به ميهماني استقلال خوزستان مي روند و راه آهن و سايپا در تهران برابر يکديگر صف آرايي مي کنند.

در بازي هاي روز جمعه نيز علاوه بازي گسترش فولاد و تراکتورسازي، از ساعت ??:?? ذوب آهن و سپاهان دربي اصفهاني را در فولاد شهر برگزار مي کنند، استقلال تهران در ورزشگاه آزادي ميزبان تيم ملوان امير قلعه نويي خواهد بود و سياه جامگان خراسان با هدايت رسول خطيبي ميهمان تيم استقلال اهواز خواهد بود.

گزارش از: محمود نصيرپور

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 9

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.