1394/05/14 - 14 : 41
کد خبر: 4122
کانالهاي آب و سدهاي آذربايجان غربي جان مي گيرند
احرار نيوز: متاسفانه با وجود هشدار هاي متعدد با گرم شدن هوا در سالجاري تاکنون 12 نفر در آذربايجان غربي به دليل نا آشنايي با اصول شنا در کانال هاي آب و سدها جان خود را از دست داده اند.

به گزارش احرار نيوز به نقل از، در اين ميان نبود امکانات رفاهي و گردشگري، کمبود استخرهاي شنا و نيز گراني نرخ استفاده از استخرها باعث شده تا عده زيادي براي شنا کردن به آبهاي پشت سدها و رودخانه ها روي بياورند و اين مکانها را به تهديدي مرگبار تبديل کنند.

در اين ميان اقدامات هشداردهنده و اطلاع رساني صحيح در مورد مخاطرات شنا در محل سدها، فراهم کردن امکانات مناسب شنا براي علاقمندان از همه مهم تر استقرار پايگاههاي نجات غريق در مناطق مورد نياز از مهمترين اقداماتي است که متوليان مي توانند با اجراي آنها نقش مهمي در کاهش غرق شدگي ايفا کنند اما اين موارد تاکنون چندان مورد توجه واقع نشده است.

هر چند آشنايي شناگران به فنون شنا و شنا کردن در مناطق مجاز از مواردي هستند که مردم بايد آن را بطور جدي رعايت کنند با اين حال عوامل ديگري در اين امر دخيل هستند که نبود آنها سبب شده تلفات غرق شدگي در آذربايجان غربي روز به روز افزايش يابد.

روي ديگر اين حوادث اينکه کليه افرادي که طي سالجاري در اثر شنا در آبهاي استان غرق شده اند افرادي هستند که قانون شنا نکردن در آبهاي ممنوع را رعايت نکرده و هشدارها در اين زمينه را ناديده گرفته اند.

12 نفر امسال به دليل شنا جان خود را از دست داده اند

مديرکل مديريت بحران استانداري آذربايجان غربي در خصوص غرق شدگي در استان و آمارهاي موجود در اين خصوص گفت: با شروع فصل تابستان و اشتياق تعدادي از هموطنان به شنا در درياچه اروميه، درياچه هاي پشت سدها، کانالهاي روباز و رودخانه ها، متاسفانه تعداد ?? نفر از هموطنان عزيز جان خود را از دست داده اند.

امير عباس جعفري در گفتگو با خبرنگار مهر به تعداد فوت شدگان و مصدومين ناشي از شنا در مراکز ذکر شده در مقايسه با سال 93 نيز اشاره کرده و افزود: در چهار ماهه اول سال جاري تعداد 12 نفر فوتي و 36 نفر نيز مصدوم گزارش شده است که در سال قبل در مدت مشابه تعداد 11 نفر فوتي و 16 نفر مصدوم گزارش شده بود.

وي با توجه به خاطرات تلخ و ناگواري که به مردم شريف استان و مسافران ساير استانهاي کشور در اثر شنا در محل هايي که نبايد شنا کنند بوجود مي آيد، از آنها خواست فريب به ظاهر آرام و زيباي درياچه هاي پشت سدها را نخورده و خطرات متعدد و پنهان اين محل ها را بسيار جدي بگيرند.

رودخانه محل بسيار نامناسبي براي شنا هستند

جعفري يادآور شد: وزن بدن انسان نسبت به آب هاي شيرين سنگين تر بوده و درنتيجه احتمال غرق شدن در اين گونه آب ها بيشتر است، و سردي آب ها هم مورد ديگري است که شناگران را با افت دماي بدن و مسايل ناشي از آن مواجه مي کند.

مدير کل مديريت بحران به موضوع شنا در کانال هاي آب ها هم اشاره کرده و گفت: وجود جريان تند و شديد آب، بتني بودن و يا خاکي بودن بستر کانالها نيز، مي تواند بصورت باتلاق و دامي براي غرق شدن شناگران باشد.

وي بر رعايت توصيه هاي ايمني در خصوص شنا در رود خانه ها نيز تاکيد و اضافه کرد: رود خانه ها بدليل جريان شديد آب در پايين سطح ، به ظاهر آرام و به شدت خطرناک هستند زيرا وجود صخره ها و سنگ هاي کوچک و بزرگ در بستر رودخانه ها، مي تواند شناگران ماهر و قوي را نيز مصدوم، بيهوش و دچار حادثه غرق شدگي کند.

جعفري اظهار اميدواري کرد: با فرهنگ سازي،آموزش و اطلاع رساني لازم توسط مردم، اصحاب قلم و رسانه ملي، ان شاالله هيچ وقت شاهد حوادث تلخ و ناگواري مانند غرق شدگي و ساير بلاياي طبيعي و انسان ساخت و تلفات و خسارات ناشي از آن در استان و کشور نباشيم

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 4

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.