1394/05/14 - 9 : 51
کد خبر: 4112
وزير بهداشت نخجوان خواستار تامين دارو توسط تبريز شد
احرار نيوز: وزير بهداشت جمهوري خودمختار نخجوان خواستار تامين داروهاي پزشکي و درماني مورد نياز اين جمهوري از سوي تبريز شد.

به گزارش احرار نيوز، نيازي نوروزاف سه شنبه شب در ديدار با استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينکه جمهوري نخجوان به دليل نيازهاي داروئي به همکاري با شرکت هاي داروسازي تبريز به شدت نيازمند است، گفت: با توجه به ظرفيت هاي علوم پزشکي و توانمندي توليد انواع دارو در تبريز، علاقمند به همکاري با آذربايجان شرقي براي تامين نيازهاي خود در اين زمينه هستيم.
وي اظهار کرد: کيفيت مطلوب و قيمت مناسب داروهاي توليدي در ايران و تبريز اين امکان را فراهم مي کند تا با بررسي جوانب امر و همچنين حل مشکلات مربوط به گمرک، دو طرف در اين حوزه همکاري هاي تنگاتنگ و بيشتري داشته باشند.
نوروزاف ، مسافت طولاني بين نخجوان و باکو و نبود راه دسترسي بين اين دو شهر را يکي از دلايل مهم تامين نيازهاي داروئي اين جمهوري از تبريز بيان کرد و گفت: فاصله بين نخجوان و باکو حدود يکهزار کيلومتر است در حاليکه مسير زميني بين نخجوان و تبريز 120 کيلومتر مي باشد.
آذربايجان شرقي و تبريز با داشتن چند واحد داروسازي از جمله شهيد قاضي، زهرواي، سرم سازي ذکريا علاوه بر تامين نيازهاي استان بخشي از توليدات خود در اين حوزه را نيز به خارج از کشور صادر مي کند.
هم اکنون هيچ گونه صادرات داروئي از تبريز به نخجوان صادر نمي شود اما قاچاق دارو از تبريز به اين جمهوري صورت مي گيرد.
وزير بهداشت جمهوري نخجوان با تاکيد بر عزم و اراده جدي اين جمهوري براي توسعه مناسبات با ايران و آذربايجان شرقي ، اظهار کرد: در اين راستا تمايل داريم تورهاي آموزشي دانشجويان نيز از نخجوان به تبريز اعزام شوند.
نوروزاف، برگزاري کنگره هاي مختلف در حوزه هاي بهداشت و درمان، آموزش پزشکان در حوزه هاي مختلف اين رشته و افزايش تبادلات علمي بين نخجوان و تبريز را خواستار شد.
 استاندار آذربايجان شرقي نيز در اين ديدار با بيان اينکه ما مردم جمهوري آذربايجان و نخجوان را همچون هم وطنان خود دوست داريم، اظهار کرد: هر آنچه در توان استان باشد براي تامين نيازهاي داروئي جمهوري خودمختار نخجوان انجام مي دهد و در اين زمينه هيچ مشکلي از طرف ما وجود ندارد.
اسماعيل جبارزاده گفت: سلامت انسان ها در هر کشور و منطقه اي به خصوص در کشورهاي همسايه و دوست همچون آذربايجان و نخجوان براي ايران از اهميت ويژه اي برخوردار است و هر گونه توسعه و بسط همکاري ها در اين حوزه ها مورد علاقه ما نيز مي باشد.
وي با اشاره به توانمندي هاي داروئي، بهداشتي و درماني آذربايجان شرقي، يادآور شد: اگر توافقات لازم براي صادرات اقلام داروئي از تبريز به جمهوري خودمختار نخجوان به نتيجه برسد بدون کوچکترين وقفه و مشکلي اين امر از سوي طرف هاي ايراني و با حل مشکلات مربوط به گمرک صورت خواهد گرفت.
جبارزاده تاکيد کرد: در اين نوع مراودات تجاري به ويژه در حوزه بهداشت و سلامت مردم ، مسايل مالي و پولي در اولويت هاي بعدي قرار دارند.
جمهوري خودمختار نخجوان به عنوان بخشي از خاک جمهوري آذربايجان با جمعيت 450 هزار نفر در مرز شمالي ايران با آذربايجان شرقي هم مرز است

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 7

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.