1394/05/14 - 9 : 49
کد خبر: 4111
مدير کل دفتر آموزش و پژوهش استانداري آذربايجان‌شرقي:
دستيابي به اقتصادي پرسود، در گرو روي آوردن به انرژي هاي تجديدپذير
احرار نيوز: مدير کل دفتر آموزش و پژوهش استانداري آذربايجان‌شرقي با تاکيد بر لزوم ورود تمامي ارگان ها، دانشگاه ها و صنايع استان به بحث انرژي هاي تجديد پذير، اظهار کرد: ورود به اين عرصه مي تواند مانند يک فعاليت اقتصادي پرسود وضعيت اقتصادي ارگان هاي درگير را ارتقا دهد.

به گزارش احرار نيوز به نقل از ايسنا، علي جهانگيري در جلسه ستاد انرژي هاي تجديد پذير استان که در دبيرخانه اين ستاد واقع در جهاددانشگاهي تشکيل شد، گفت: بدون شک اگر ارتباط دانشگاه و صنعت در جامعه ما برقرار بوده و صنعتگران بتوانند نيازهاي خود و نيازهاي جامعه را به واسطه دانشگاهيان کسب کنند، هرگز سراغ محصولات خارجي نمي روند.

وي با بيان اينکه سوخت هاي فسيلي رو به اتمام بوده و مصرف اين سوخت ها محيط زيست را نيز تهديد مي کند، گفت: ما مجبوريم به سمت توليد انرژي هاي تجديد پذير برويم.

وي يادآور شد: چندين سال است که بحث جلوگيري از انتشار گازهاي گلخانه اي مطرحاست ولي کشوري مانند آمريکا به دليل اينکه بريخ از کارخانه هايش از سوخت هيا فسيلي استفاده مي کردند تن به امضا يپروتکل کاهش گازهاي گلخانه اي نمي داد ولي ظاهرا در روزهاي اخير رئيس جمهور آمريکا تصميم به امضاي اين پروتکل گرفته که در صورتي که آنها تصميم به خودداري از توليد گازهاي گلخانه بگيرند بدون شکل کشورهايي نظير ما را مجبور به عدم استفاده از سوخت هيا فسيلي مي کنند.

جهانگيري  تاکيد کرد: در هر حالت ما ملزم به روي آوردن به توليد انرژي هاي تجديد پذير هستيم چرا دنيا در حال حرکت به اين مسير است.

وي اظهار کرد: پژوهشگران در سال هاي گذشته در حوزه انرژي هسته اي نشان دادند که مي توانند با تلاش و پشتکار خود به پيشرفته‌ترين و استراتژيک‌ترين تکونولوژي‌ها دست يابند و بدون شک در حوزه انرژي‌هاي تجديد پذير مي توانند موفق‌تر نيز عمل کنند.

وي با تاکيد بر اينکه ارتباط دانشگاه و صنعت بايد به صورت مستمر و نظام مند باشد، گفت: ستاد انرژي هاي تجديد پذير که دبيرخانه آن در جهاددانشگاهي استان مستقر است بايد نقش هماهنگ کننده را ايفا کند.

وي يادآورشد: يکي از جاهايي که در بحث حوزه انرژي هاي نو و تجديد پذير کارهاي خوبي انجام شده است جهاددانشگاهي استان مي باشد که اين نهاد مي تواند به ساير علاقمندان نيز در اين حوزه کمک کند.

مدير کل دفتر آموزش و پژوهش استانداري بر لزوم استفاده از تجهيزات و آزمايشگاه هاي موجود در دانشگاه هاي استان توسط تمامي پژوهشگران تاکيد کرد و گفت: ما بايد مسير حرکت را در راستاي دستيابي به انرژي هاي تجديد پذير بسنجيم و بدانيم که براي دستيابي به راه هاي به صرفه و اقتصادي چه کارهايي بايد انجام دهيم .

وي تاکيد کرد: هم اکنون در سطح استان در بخش صنعت 13 انجمن متشکل داريم که مي توانيم با کمک آنها نيازهاي صنعت را سنجيده و با استفاده از مطالعه از پايين به بالا به بهترين برنامه دست يابيم.

وي از دبيرخانه اين ستاد خواست براي جلسه بعد کميته هاي تخصصي را تشکيل داده و در راستاي ايجاد هم افزايي و هماهنگي در ميان صنعت و دانشگاه و ارگان هاي دخيل در بحث انرژي هاي تجديد پذير تلاش کنند.

مدير منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي نيز در اين جلسه گفت: روشي که دولت در خصوص اقتصاد دانش بنيان برگزيده، روش هم افزايي بوده و ستاد انرژي هاي تجديد پذير استان بعد از ابلاغ آيين نامه مي تواند به صورت فرصتي براي استفاده فعالان اين عرصه تلقي شود.

الفتي اظهار کرد: متاسفانه تمام تحقيقاتي که در دانشگاه هاي ما انجام مي شود در راستاي رفع مشکلات بيگانگان است در حالي که هدف طرح هاي تحقيقاتي و پايان نامه ها در دانشگاه هاي ما بايد رفع نيازهاي داخلي باشد.

وي اظهار کرد: دانشگاه هاي ما اعتمادي به صنعت ندارند و صنعت نيز اعتقادي به دانشگاه ندارد و ما بايد اين ديدگاه را رفع کنيم.

وي تاکيد کرد: پژوهشگران ما ردربررسي مشکلات، نبايد کشور ما را با کشورهاي اروپايي يا کشورهايي مانند ژاپن مقايسه کنند و بايد در تمامي کارهاي خود، ويژگي هاي بومي کشور را مد نظر داشته باشند.

مدير منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي اظهار کرد: کشور ما واقعا کشور ثروتمندي است و بايد بتوانيم راهکارهايي را براي استفاده بهينه از اين ثروت فراهم کنيم .

وي همچنين از برگزاري نمايشگاه فناوري هاي نو در آبان ماه سال جاري در استان خبر داد و گفت: تلاش مي کنيم تا اين نمايشگاه حالت ويتريني نداشته باشد و در قالب آن چندين قرارداد پژوهشي منعقد شود

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 3

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.