1394/05/12 - 10 : 21
کد خبر: 4076
شوراي شهر تبريز:
از تخليه روزانه 400 کاميون لجن‌ به مهرانه‌رود تا تذکر به کلانتري
احرار نيوز: تخليه روزانه 400 کاميون لجن‌کش به مهرانه‌رود تبريز و مشکلات آب و فاضلاب موضوعي بود که مديرعامل آب و فاضلاب آذربايجان‌شرقي را به شورا کشاند.

به گزارش احرار نيوز به نقل از فارس، بيشتر زمان جلسه ظهر ديروز شوراي شهر تبريز به ارائه گزارش مديرعامل آب و فاضلاب استان آذربايجان‌شرقي به اعضاي شوراي شهر اختصاص يافت؛ در اين جلسه که با ارائه گزارشي از طرف عليرضا ايمانلو مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آغاز شد اعضاي شوراي شهر نيز به بيان صحبت‌ها و نقطه نظرات و انتقاداتشان پرداختند. افزايش غيرمعقول هزينه انشعاب آب و فاضلاب، مسائل مربوط به افزايش شبکه فاضلاب تبريز، تخليه روزانه 400 خودروي لجن‌کش در مهرانه‌رود و معضلات ناشي از کم آبي از مهم‌ترين مباحث مطرح شده در اين جلسه بودند.

مدير عامل آب و فاضلاب استان: خيز آب و فاضلاب در افزايش شبکه فاضلاب

عليرضا ايمانلو با اشاره به نقش پساب حاصل از تصفيه فاضلاب به عنوان مهم‌ترين راه براي نجات درياچه اروميه گفت: با توجه به پيگيري‌هاي دکتر کلانتري 3 ميليارد تومان از بودجه احيا درياچه اروميه به ما داده خواهد شد که از آنها براي بحث تصفيه  فاضلاب‌ها استفاده مي‌شود.

وي افزود: در صورت عملي شدن اين بحث، تمام فاضلاب‌هاي ريخته شده به تبريز تصفيه شده و به درياچه اروميه فرستاده خواهد شد.

ايمانلو  با اشاره به مصوبه سال گذشته شوراي شهر در مورد افزايش تعرفه انشعاب آب مشترکان گفت: با توجه به اين افزايش درآمد توانسته‌ايم 100 کيلومتر شبکه فاضلاب در شهر ايجاد کنيم و در اين مورد خيز مناسبي برداريم.

بهروز خاماچي: انتقاد از تخليه 400 خودروي لجن‌کش در مهرانه‌رود

بهروز خاماچي اما با انتقاد از تخليه 400 کاميون لجن‌کش در مهرانه‌رانه رود به صورت روزانه گفت: متاسفانه در اين گزارش به مشکلات فاضلاب مناطق پاستور جديد، 17 شهريور، قطران و لاله‌زار اشاره نشده است.

بابايي اقدم: افزايش تعرفه‌ها بر مبناي مناطق شهرداري براي شهروندان مشکل ايجاد کرده است

فريدون بابايي‌اقدم نيز با اشاره به سفر اخير رئيس جمهوري به استان گفت: آيا در اين سفر اعتباري براي مشکلات فاضلاب گرفته ايد؟

وي همچنين با طرح اين پرسش که برنامه‌هاي اين اداره کل براي دروان پس از تحريم چيست گفت: مسئله‌اي که در مورد افزايش حق انشعاب به وجود آمده اين است که تعرفه‌گذاري اين انشعاب‌ها بر حسب مناطق شهرداري انجام شده و به اين مسئله توجه نشده است که براي مثال از وليعصر تا «ملازينال» همه به عنوان منطقه يک شناخته مي‌شوند اما اين دو منطقه در شرايط اقتصادي کاملا متفاوتي هستند.

بابايي همچنين با اشاره به اينکه در زمان آبدار کردن مهرانه‌رود فعاليت‌هايي براي حل مشکل فاضلاب اين منطقه انجام شده است گفت: با اين حال ما اصلا در اين منطقه فاضلاب نداريم و براي ايجاد فاضلاب در اين منطقه به ما گفته شده است که لازم است به 1000 حق انشعاب پرداخته شود!

وي افزود: از طرف ديگر بسته شدن خروجي فاضلاب داخل مهرانه رود توسط شهرداري باعث بازگشت فاضلاب به خانه افراد ساکن در اين منطقه شد و مشکلات زيادي را به وجود آورده است.

ايرج شهين‌باهر: چرا هميشه براي جبران هزينه راحت‌ترين راه را انتخاب کرده و دست در جيب مردم مي‌کنيم

عضو شوراي شهر با انتقاد از افزايش بسيار زياد حق انشعاب پس از تصويب شورا گفت: وقتي شوراي شهر امسال هيچ افزايشي براي عوارض ساختمان تصويب نکرده چرا با يک تصميم عجولانه و غيرکارشناسي شده چنين افزايش مبلغي را تصويب کرديم.

وي با انتقاد از اعضاي شوراي شهر گفت: از همکارانم مي‌خواهم چنين کارهايي را با عجله انجام ندهند چرا که چنين مسائلي نياز به بحث و بررسي بيشتري دارد.

شهين‌باهر افزود: بسياري از تذکراتي را که امروز اعضا به شهردار دادند را مي‌توانستند در زمان ديگري به شهردار بدهند و يا به دفتر او مراجعه کنند و وقت جلسه را با اين صحبت‌ها نگيرند تا شورا وقت کافي براي بررسي اين مسائل داشته باشد.

وي تاکيد کرد: درست نيست که در هر موردي دست در جيب مردم مي‌بريم. واقعا ما چقدر در جذب اعتبار استاني موفق بوده‌ايم؟ چرا هميشه راحت‌ترين راه را براي اخذ درآمد انتخاب مي‌کنيم و از جيب مردم هزينه‌ها را جبران مي‌کنيم؟

اميرحقيان: هدر رفت 6 ساله آب تصفيه شده در خلجان پيگيري شود

داود اميرحقيان با اشاره به آنکه روستاي خلجان بنا بر بخشنامه وزارت کشور جز شهر تبريز است گفت: متاسفانه 6 سال است در اين منطقه آب تصفيه شده هدر مي‌رود و هيچ کس هم پاسخگو نيست.

وي همچنين با انتقاد از اينکه در محدوده منطقه ساختمان سنگي(کوي ابوذر) فاضلاب در پيش خانه افراد ريخته مي‌شود گفت: با وجود تاکيدات ما بر بحث مهرانه رود فاضلاب اين منطقه مي‌توانست از مسايل اولويت دار باشد که نبوده است

 شيري‌آذر: صراحتا بگوييد چه زماني مشکلات فاضلاب حل خواهد شد؟

حبيب شيري‌آذر با اشاره به مشکلات فاضلاب کوي امام رضا و شهيد بهشتي گفت: اداره کل آب و فاضلاب شفاف بگويد که فاضلاب اين مناطق تا چه مدت بهره‌برداري خواهد شد.

سردار باغبان: يک هيئت کارشناسي تشکيل شود 

باغبان اشاره به خواسته همگاني کشوري براي ايجاد مديريت واحد شهري گفت: وقتي ما مي‌گوييم تبريز شهر اولين‌ها است مي‌توانيم با تشکيل کارگروهي کارشناسي بين شهرداري و آب و فاضلاب هم به حل مشکلات پرداخته و زمينه‌هاي ايجاد مديريت واحد شهري را در کشور فراهم کنيم.

عابدزاده: گزارشي در مورد هزينه کرد، افزايش درآمد ناشي از مصوبه شورا، به ما داده نشد

اصغر عابدزاده با اشاره به اين که آب و فاضلاب قرار بود در زمينه افزايش درآمد ناشي از مصوبه شورا به اعضاي شورا گزارش بدهد گفت: متاسفانه تا کنون در اين مورد گزارشي داده نشده است تا ببينيم آب و فاضلاب چه مقدار افزايش درآمد داشته و در کجا هزينه شده است

مدبر: آقاي روحاني به کلانتري تذکر دهد

جعفر مدبر با انتقاد از اينکه دولت سهمش را براي بحث حل مشکل فاضلاب و تصفيه‌خانه دوم و در نهايت ايجاد پساب براي درياچه اروميه نداده ‌است، گفت: ما در شوراي شهر انتظار داشتيم که در اين گزارش بشنويم در برابر اين افزايش هزينه چه اتفاقي افتاده و اداره آب و فاضلاب چه کاري انجام داده است.

وي با اشاره به اينکه دولت براي تصفيه‌خانه هزينه نکرده است گفت: آقاي کلانتري هم در مورد بحث احيا با نااميدي حرف مي‌زند و خوب است آقاي روحاني در اين مورد به او تذکر دهد.

الميرا خاماچي: پرت 80 درصدي آب شرب در پتروشيمي قابل قبول نيست

الميرا خاماچي هم با انتقاد از عدم توجه به بحث بحران آب در تبريز در اين گزارش گفت: از طرف ديگر 80 درصد آب شرب استفاده شده در پتروشيمي نيز پرت شده و به هدر مي‌رود و هيچ چاره‌اي براي اين موضوع انديشيده نشده است.

چمني: نبايد به جاي تشکر از اين افراد از آنها بازجويي کنيم

اسماعيل چمني اما در پايان با تشکر از فعاليت‌هاي مديران اداره آب و فاضلاب گفت: افزايش تعرفه براي تسريع در شبکه‌گذاري بوده است. اگر براي اين کارها از مردم پول نگيريم از چه کسي پول بگيريم.

لازم به ذکر است شوراي شهر تبريز سال گذشته لايحه افزايش تعرفه انشعاب آب را براي تسريع در شبکه‌گذاري فاضلاب از قبل اين افزايش درآمد مصوب کرده بود

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 5

  آخرین اخبار
بارندگي و مه تا فرداشب درمنطقه حادثه بالگرد رييس جمهور ادامه دارد
ادامه جستجو توسط بسيجيان براي يافتن بالگرد حامل رييس جمهور
اعزام تيم‌هاي تجسسي ارتش به محل سانحه هليکوپتر رييس‌جمهوري 
محل دقيق سانحه بالگرد حامل رئيس‌جمهور مشخص شد
توضيحات وزير کشور در مورد سانحه بالگرد رئيس‌جمهور
بالگرد حامل رئيس جمهور دچار سانحه شد/گروه هاي امدادي در تلاش براي رسيدن به محل حادثه هستند
پنج نامگذاري جديد در معابر و اماکن عمومي شهر تبريز
رابطه بين ايران و آذربايجان ناگسستني است
بهره برداري پنجاه پنجاه ايران و آذربايجان از آب و انرژي سد قيز قلعه سي
رييس جمهوروارد فرودگاه بين المللي تبريز شد
  پربازدیدترین اخبار
پنج نامگذاري جديد در معابر و اماکن عمومي شهر تبريز
توضيحات وزير کشور در مورد سانحه بالگرد رئيس‌جمهور
بارندگي و مه تا فرداشب درمنطقه حادثه بالگرد رييس جمهور ادامه دارد
ادامه جستجو توسط بسيجيان براي يافتن بالگرد حامل رييس جمهور
محل دقيق سانحه بالگرد حامل رئيس‌جمهور مشخص شد
اعزام تيم‌هاي تجسسي ارتش به محل سانحه هليکوپتر رييس‌جمهوري 
اعزام تيم‌هاي تجسسي ارتش به محل سانحه هليکوپتر رييس‌جمهوري 
بالگرد حامل رئيس جمهور دچار سانحه شد/گروه هاي امدادي در تلاش براي رسيدن به محل حادثه هستند
بالگرد حامل رئيس جمهور دچار سانحه شد/گروه هاي امدادي در تلاش براي رسيدن به محل حادثه هستند
هزار کيلومتر کابل سيم برق تا پايان سال در تبريز تعويض مي شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.