1394/05/07 - 11 : 42
کد خبر: 4029
خواص ميوه هاي تابستاني
احرار نيوز: تابستان از راه رسيد و آب بدن قطره قطره از بدن خارج مي شود بدون اينکه جايگزيني براي آن وجود داشته باشد. اگر شما از آن دسته از افرادي هستيد که تمايل کمي به آب خوردن داريد پيشنهاد مي کنيم ميوه هاي تابستاني که سرشار از آب و ويتامين هستند را بخوريد تا آب اين ميوه ها جايگزين آب از دست رفته بدنتان شود.


خواص زردآلو:مفيد براي مغز ، خون زياد

چيني‌ها اولين مردماني بودند که زردآلو را پرورش دادند. در واقع زردآلو از شمال شرقي چين مي‌آيد. گوشت اين ميوه شيرين، آبدار، زرد يا نارنجي رنگ و سفت است.

زردآلو حاوي فسفر و منيزيم است که سلول‌هاي مغز را تغذيه مي‌کنند. در واقع اين ميوه به تقويت کننده‌ي مغز شهرت دارد. زردآلو باعث تکثير گلبول‌هاي قرمز شده و براي همين از ابتلا به کم خوني پيشگيري مي‌کند

خواص گيلاس : لاغر شدن

مهم‌ترين خاصيت گيلاس اين است که کالري کمي دارد و مي‌تواند به خوبي جلوي اشتها را بگيرد. يعني اگر دنبال ميوه‌اي مي‌گرديد که بدون تحميل کالري سيرتان کند به گيلاس اعتماد کنيد. دليلش هم اين است که گوشت اين ميوه سرشار از سلولز است. همچنين بايد بدانيد که گيلاس خاصيت ادرار آور دارد.

 
خواص انجير :اگر يبوست يا کلسترول بالا داريد انجير بخوريد

انجير يکي از قديمي‌ترين و اصيل‌ترين ميوه‌هاي دنياست. اين ميوه منبع فيبر است که باعث دفع راحت مي‌شود. در واقع انجير بهترين ميوه براي رفع يبوست‌هاي زودگذر است.

انجير حاوي فيبري به نام پکتين است که ميزان کلسترول را پايين مي‌آورد


خواص توت فرنگي: خواص مختلف

توت فرنگي از دوره‌ي باستان مصرف مي‌شود و در تمام قاره‌ها وجود دارد. اين ميوه‌ي کوچک خوشمزه سرشار از ويتامين C مي‌باشد. توت فرنگي به کمک ويتامين A موجود در آن سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌کند. متخصصان معتقدند که اين ميوه حاوي آهن است و با کم خوني مقابله مي‌کند. همچنين بايد بدانيد که توت فرنگي سرشار از منيزيم است و استرس را کاهش مي‌دهد. باورتان مي‌شود که توت فرنگي براي درمان نقرس و روماتيسم موثر باشد؟ اين خاصيت توت فرنگي مديون اسيد ساليسيک است. اسيد ساليسيک براي بهبود عملکرد کبد و کليه‌ها نيز مفيد است. در نهايت بايد بگوييم که توت فرنگي، ادرارآور و ضديبوست است.


خواص تمشک: براي مقابله با خستگي‌ها

تمشک حاوي ده‌ها حباب کوچک است که در دل خود يک هسته‌ي ريز دارد. اين حباب‌هاي کوچک از کرک‌هاي ميکروسکوپي پوشيده شده‌اند که به تمشک يک ظاهر پرزدار و مخملي مي‌دهند. در مورد خواص آن بايد بگوييم که اين ميوه سرشار از ويتامين‌ها، کلسيم، فسفر و آهن مي‌باشد که مي‌تواند با خستگي مقابله کند. در واقع تمشک يک شربت تقويت کننده محسوب مي‌شود. برگ‌هاي اين ميوه نيز مفيد است. دم کرده‌ي اين برگ‌ها دردهاي دوره‌ي عادت ماهانه‌ي خانم‌ها را کاهش مي‌دهد.


خواص هلو :

هلو يک ميوه‌ي آسيايي است که خيلي زود جاي خود را در دل اروپايي‌ها نيز باز کرده و عنوان يک ميوه‌ي خوشمزه را به خود اختصاص داده است.

اين ميوه داراي خواص ضديبوست است و همچنين به کمک قندي که دارد به هضم غذا کمک مي‌کند. هلو سرشار از ويتامين A مي‌باشد. اين ويتامين بيشتر در پوست هلو وجود دارد براي همين لازم است که هلو را با پوست ميل کنيد.


خواص گلابي: گلابي براي رفع عطش و لاغري بسيار مفيد است

گلابي خواص زيادي براي بدن دارد. اين ميوه حاوي بيش از 80 درصد آب است و با وجود کالري کمي که دارد براي رفع عطش مناسب است.

از آنجايي که گلابي سرشار از فيبر است براي معده و رژيم‌هاي لاغري مناسب است. مشخص است که اين فيبرها به دفع راحت کمک مي‌کند. از نظر ويتامين‌ها نيز بايد بگوييم که گلابي سرشار از ويتامين B9 مي‌باشد. همچنين اين ميوه‌ي خوش طعم از ويتامين E نيز بي بهره نيست که خواص آنتي اکسيداني دارد.


خواص سيب :

سيب يکي از پرطرفدارترين و پرمصرف‌ترين ميوه‌هاي دنياست که بسته به نوع آن طعم شيرين و يا ترشي دارد. اين ميوه گنجينه‌ي خواص مفيد است. سيب حاوي ويتامين C و پکتين مي‌باشد. پکتين ژلي در معده درست مي‌کند که باعث حبس چربي‌ها شده و به اين ترتيب ميزان کلسترول خون را کنترل مي‌کند. خوردن سيب راهي براي مقابله با حملات و مشکلات قلبي عروقي است. در واقع اين ميوه‌ي خوشمزه چربي‌هاي خون را تصفيه و رگ‌هاي خوني را تقويت مي‌کند.


 
خواص آلو : مشکل يبوست با آلو رفع مي‌شود

آلو به دليل داشتن خاصيت مليني شهره‌ي عام و خاص است. اين ميوه، کم کالري بوده و براي رژيم‌هاي لاغري مناسب است.

از طرف ديگر آلو يک ميوه‌ي انرژي زا بوده و براي همين مي‌تواند همراه لحظه‌هاي ورزشيتان شود.



خواص انگور:

بعد از پرتقال انگور دومين ميوه‌اي است که به طور گسترده کشت مي‌شود. تا مي‌توانيد از خواص اين ميوه استفاده کنيد.

چون اين ميوه دفع کننده‌ي سموم، خنک کننده، ضديبوست و تقويت کننده‌ي بدن است. انگور ميزان کلسترول خون را کاهش داده و مقاومت موي رگ‌ها را بالا مي‌برد.


خواص گوجه فرنگي:

حيف است که راجع به گوجه فرنگي چيزي نگوييم. بعد از سيب زميني گوجه فرنگي پُر استفاده ترين ماده‌ي غذايي آشپزخانه است. گوجه فرنگي سرشار از آب، مواد معدني وويتامين‌هاي A، C و E و در عين حال بسيار کم کالري مي‌باشد. اين قرمز خوش‌رنگ حاوي رنگدانه ي ليکوپن است که آنتي اکسيدان بسيار قوي محسوب مي‌شود. اگر احساس خستگي رهايتان نمي‌کند چند روزي گوجه فرنگي ميل کنيد.


هنندوانه يک ميوه تابستاني لطيف، آبدار، آرامبخش و مسکن التهابات دروني است که اصولا براي رفع عطش در اوج گرماي تابستان مصرف مي‌شود و مورد پسند بسياري از مردم است. طبيعت هندوانه سرد و تر است و براي افراد گرم‌مزاج بسيار مطلوب است.

هندوانه شوينده خوب کليه‌هاست. به همين دليل خيلي زود شادابي و طراوت مخصوصي به انسان دست مي‌دهد.

هندوانه منبع خوب آنتي‌اکسيدان است.اين آنتي‌اکسيدان مي‌تواند راديکال‌هاي آزاد را که موجب اکسيده شدن کلسترول بد (LDL)    و رسوب آن در رگ‌هاي خوني مي‌شود خنثي کند و از سکته‌هاي قلبي و مغزي و تنگي و التهاب عروق مجاري تنفسي جلوگيري کرده و شدت حملات آسم را کاهش دهد. همچنين ليکوپن مي‌تواند در پيشگيري از سرطان روده و سرطان پروستات در آقايان و سرطان سينه در خانم‌ها موثر باشد.

به دليل آن‌که هندوانه سرشار از پتاسيم است، در تعديل فشار خون موثر بوده و از طريق افزايش ادرار، سديم اضافي بدن را دفع مي‌کند.

هندوانه صفرابر است و از ايجاد رسوبات صفراوي در کيسه صفرا و بيماري‌هاي کبدي جلوگيري مي‌کند و مي‌تواند به تعديل چربي خون کمک کند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 7

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.