1394/05/06 - 16 : 28
کد خبر: 4020
معاون امور عمراني استاندار آذربايجان‌شرقي:
ترمينال شرق تبريز در سه راهي اهر احداث مي شود
احرار نيوز: معاون امور عمراني استاندار آذربايجان شرقي از احداث ترمينال شرق تبريز در مساحتي به متراژ شش هکتار در سه راهي اهر خبر داد.

به گزارش احرار نيوز، محمد صادق پورمهدي در جلسه اي مجازي با خبرنگاران، با اشاره به توضيحاتي در مورد نحوه تصويب اعتبارات عمراني در دو بخش ملي و استاني در مجلس شوراي اسلامي گفت: هم مديران استاني و هم نمايندگان مردم در مجلس در نحوه تصويب اين اعتبارات، نقش بسيار مهمي دارند ولي متاسفانه در سال هاي گذشته، علي رغم تلاش نمايندگان مردم و مديران، بودجه بندي خوبي بسته نشده است.

وي افزود: مثلا اعتبارات تخصيصي به حوزه سدها خوب بود ولي اعتباراتي که به زيرساخت هاي راه و راه آهن تخصيص يافت بسيار کم و ضعيف بوده است.

 وي احياي درياچه اروميه را از مهم ترين اولويت هاي استان دانست و تصريح کرد: در كنار درياچه اروميه ايجاد زيرساخت ها همچون راه، راه آهن، حمل و نقل عمومي و به ويژه تامين آب و شبکه فاضلاب از ديگر اولويت هاي ماست.

 به گفته پورمهدي تكميل بزرگراه اهر- تبريز ، سراب- بستان آباد ، مرند- جلفا ،مراغه- هشترود و  راه اهن ميانه -تبريز مهم ترين پروژه هايي است که در اولويت مديريت استان قرار داشته و تاکنون  نيز اقدامات خوبي در راستاي تکميل هرچه سريع تر آن ها انجام شده است

 آخرين اقدامات انجام شده در خصوص درياچه اروميه

وي در خصوص آخرين اقدامات انجام شده در خصوص درياچه اروميه تصريح کرد: در خصوص درياچه اروميه در سال93 سهم استان حدود 80 ميليارد تومان بوده كه 40 ميليارد تومان تخصيص يافت و  دستگاه‌هاي اجرايي همچون  محيط زيست، جهاد كشاورزي، منابع طبيعي، امور آب ،شركت آب و فاضلاب و .. اقداماتي را در اين راستا انجام داده اند.

به گفته وي امسال، پيشنهاد اعتبار براي احياي درياچه 1900 ميليارد تومان بود  که آقاي نوبخت فعلا سهم سه استان در عمليات احيا را 1100 ميليارد تومان اعلام کرده است.

 وي با تاکيد بر لزوم استفاده از فاينانس داخلي و  خارجي در تکميل پروژه هاي مهم استان فاينانس مربوط به خط دوم زرينه رود تصويب شده ولي براي روسازي راه آهن ميانه- تبريز، خط دوم متروي تبريز و انتقال آب از ارس به مرند و تبريز در حال تصويب فاينانس جمعا به مبلغ دو ميليارد دلار هستيم.

 پورمهدي ابراز کرد: خوشبختانه سال گذشته در كنار حمايت مديريت استان از شهرداري ها و دهياريها دولت نيز اعتبارات خوبي به اينها تخصيص داد که حدود 280 ميليارد تومان به شهرداري ها و80 ميليارد تومان به دهياريها كمك كرد و  در سه ماهه اول سالجاري نيز اعتبارات تخصيصي به شهرداري ها و دهياري هاي استان بيش از 50 درصد افزايش پيدا کرده است. 

پورمهدي با  اشاره به آخرين وضعيت آزادراه تبريز- مرند- بازرگان گفت: اين آزادراه با سرمايه گذاري مشترک وزارت راه و سرمايه گذار خارجي به نسبت 35  و 65 درصد در حال اجراست.

 ترمينال تبريز در ماه هاي آينده به بهره برداري مي رسد

پورمهدي در مورد ترمينال جديد تبريز گفت: عمليات اجرايي ترمينال تبريز كه حدود 20 سال بود متوقف شده بود  مت با پيگيري استانداري و كمك ويژه آقاي شهردار در حال اتمام است و به زودي افتتاح مي شود.

 جاده تبريز- آذرشهر تا پليس راه شش بانده مي شود

پورمهدي همچنين از شش بانده شدن جاده تبريز- آذرشهر تا پليس راه خبر داد و گفت: شش بانده شدن لاين رفت به طرف آذرشهر اخيرا تکميل شد و مسير برگشت نيز در آينده نزديک تکميل مي شود.

پورمهدي از راه اندازي خط قطارشهري تبريز به طول شش کيلومتر در سالجاري خبر داد و گفت:  دو رام از  قطار شهري به دست ما رسيده است که دو رام ديگر نيز تا اوايل شهريورماه در اختيار ما قرار مي گيرد. 

وي افزود: برنامه ما براي سال 95، راه اندازي قطار شهري تا ميدان ساعت است.  

بر اساس اين گزارش؛ در اقدامي ابتکاري معاون عمراني استاندار آذربايجان‌شرقي در گروه فعالان خبري آذربايجان شرقي در فضاي مجازي، در جمع خبرنگاران حاضر شد و پاسخگوي سوالات آنها شد

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 4

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.