1394/05/06 - 18 : 5
کد خبر: 4015
گردشگري:
هتل‌هاي تبريز جا ندارند
احرار نيوز، درحاليکه دور دوم سفرهاي تابستاني از هفته پيش آغاز شده ولي کمبود مراکز اقامتي در آذربايجان شرقي و پرشدن بيشتر هتل‌ها در اين استان گردشگرپذير، نارضايتي گردشگران را به دنبال داشته است.

به گزارش احرار نيوز به نقل از مهر درحاليکه در هفته هاي اخير هواي بيشتر شهرهاي کشور طوفاني، باراني يا آلوده به گرد و غبار است و تعطيلات تابستاني هم به ميانه راه رسيده است ولي در آذربايجان شرقي با شهرهاي زيبا و روستاهاي ديدني و آثار تاريخي بکر، وضعيت فرق مي کند و هوا صاف صاف است و خبري از آن طوفان ها و گرد و غبارها نيست.

آب و هوا مساعد براي گردش و تفريح است ولي دريغ که خبري از امکانات رفاهي، خدماتي و اقامتي براي جذب گردشگر نيست. شايد تنها داشتن بيش از5 هزار اثر تاريخي در يک استان براي جذب گردشگر کافي نيست که نسبت به سال هاي گذشته آمار مسافران و گردشگران ورودي به تبريز و آذربايجان شرقي کاهش چشمگيري داشته است.

بر اساس اين گزارش، هم اکنون بيشتر هتل ها و ميهمانسراهاي تبريز تخت خالي براي پذيرش گردشگر ندارند و اين کمبود تخت هاي اقامتي در استان باعث شده تا گردشگران چندان رغبتي براي سفر به اين استان نداشته باشند.

گويا گردشگران نيز به اين نکته تاکيد دارند که فقط داشتن اين هواي مطبوع و دلنشين در کنار بيش از پنج هزار اثر تاريخي و داشتن صدها روستا و شهر زيبا و طبيعت دوست داشتني براي سفر کردنشان به آذربايجان شرقي کافي نيست که چندان رغبتي براي آمدن به تبريز ندارند.

براي اطلاع از آخرين وضعيت هتل هاي تبريز سري به چند هتل شهر مي زنم، به يکي از مسافراني که در لابي يکي از هتل هاي در حال گپ و گفت با خانواده خود است، نزديک شده و متوجه مي شوم که فقط چند ساعتي است به تبريز رسيده اند و حالا در تلاش هستند تا مکاني براي اقامت در اين شهر پيدا کنند.

حسين ابراهيمي پدر اين خانواده، مي گويد: ابتدا به هتلي در نزديکي مرکز شهر رفتيم که آنجا اتاق خالي پيدا نکرديم و حالا به اين هتل آمده ايم که اينجا هم مي گويند که تمام اتاق هايشان پر است.

تعداد هتل هاي تبريز جوابگوي نيازهاي گردشگران نيست،
رئيس شوراي اسلامي آذربايجان شرقي احتشام حاجي پور با اشاره به اينکه تبريز هتل هاي به معني واقعي پنج ستاره ندارد، مي گويد: تعداد هتل هاي تبريز جوابگوي نيازهاي گردشگران نيست

وي ادامه مي دهد: مشکل پر بودن هتل ها و مهمان سراها در تبريز چيز جديدي نيست، بيشتر گردشگراني که آذربايجان شرقي را مقصد مسافرت خود بر مي گزينند، هواي خنک اين استان را در تابستان علت اصلي اين انتخاب مي دانند ولي به دليل کمبود مکان هاي اقامتي در هتل ها و هتل آپارتمان ها متاسفانه اين گردشگران در سال هاي بعد مقصد گردشگري خود را عوض مي کنند.

حاجي پور مي افزايد: وقتي تعداد گردشگر ورودي به استان همزمان با شروع فصل تابستان به يکباره رشد چند برابري مي کند، هتل ها و مراکز اقامتي پر مي شوند و تازه مسئولان و مديران مربوطه يادشان مي افتد که در استان ما زيرساخت هاي گردشگري کافي نيست و به فکر ضرورت ساخت هتل مي افتند و باز بعد از اتمام تعطيلات تابستان همه چيز فراموش مي شود تا اينکه تابستان سال ديگر فرا رسد و اين قضيه همين طور ادامه پيدا مي کند.

وي با اشاره به اينکه شوراي شهر تبريز براي سرمايه گذاران ساخت هتل و مرکز اقامتي تسهيلات و مزاياي خاصي درنظر گرفته است، مي گويد: تبريز شهري است که به جهت موقعيت سياسي، فرهنگي، گردشگري و جغرافيايي خود پذيراي گردشگران داخلي و خارجي زيادي در ايام مختلف سال است و بدون شک سرمايه گذاري در صنعت هتلداري سودآور خواهد بود.


رئيس جامعه هتلداران آذربايجان شرقي نيز در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينکه در فصل تابستان بيشتر هتل هاي تبريز پر هستند، مي گويد: کمبود هتل هاي پنج، چهار و سه ستاره در شهرهاي بزرگ کشور کاملا مشهود است.

کريم رسول زاده با اشاره به اينکه در فصل زمستان باتوجه به فصل کاري هتل ها اتاق هاي خالي زيادي دارند، مي افزايد: البته در اين فصل از سال نيز با توجه به برگزاري همايش ها و برنامه هاي کشوري و بين المللي در تبريز شاهد حضور گردشگران و ميهمانان داخلي و خارجي زيادي در هتل هاي شهر تبريز هستيم.

وي با تاکيد بر ضرورت معرفي جاذبه هاي گردشگري تبريز و آذربايجان شرقي ادامه مي دهد: اگر گردشگران داخلي و خارجي از اين ظرفيت ها و ديدني هاي استان باخبر شوند شاهد افزايش حضور مسافران در اين شهر خواهيم بود که باعث رونق صنعت گردشگري استان مي شود.

رسول زاده ميانگين اشغال تخت هتل هاي آذربايجان شرقي را در سال 60 درصد بيان مي کند و مي گويد: در برخي موارد گردشگران خارجي هم که به استان سفر مي کنند به علت نوع زندگي و عاداتشان توقع بيشتري از بابت کيفيت خدمات هتل ها دارند، بنابراين بايد تلاش کنيم تا خدماتي که به آنها ارائه مي شود از هتل محل اقامت گرفته تا رستوران، انواع غذاها و نحوه بازديدها در سطح مطلوب باشد.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي نيز در خصوص کمبود هتل و مراکز اقامتي در استان به خبرنگار مهر مي گويد: هم اکنون 7500 تخت در قالب 36 هتل و هتل آپارتمان و 75 ميهمان پذير در استان وجود دارد و برنامه هايي براي افزايش تعداد مراکز اقامتي استان داريم.

حق پرست با اشاره به افتتاح هتل بهبود در تبريز مي گويد: افتتاح هتل بهبود بخشي از نيازهاي اقامتي را مرتفع کرده است و اميد مي رود روند مراحل نهايي تجهيز و راه اندازي هتل پنج ستاره لاله پارک انجام شود و قبل از پايان تعطيلات تابستاني اين هتل به بهره برداري برسد که مي تواند بخشي از نيازهاي گردشگري استان را پاسخ دهد.

البته در اين ميان سرپرست سازمان توسعه گردشگري شهرداري تبريز نيز با تاکيد بر اينکه کمبود هتل و مراکز اقامتي فقط مختص تبريز نيست، به خبرنگار مهر مي گويد: بايد زيرساخت هاي گردشگري استان ارتقا يابد چراکه کشور ما فقط 34 هتل پنج ستاره دارد در حاليکه فقط در شهر آنتالياي ترکيه بيش از 350 هتل پنج ستاره وجود دارد.

امسال در آذربايجان شرقي چهار هتل به بهره‌ برداري مي ‌رسد

معاون سرمايه‌گذاري اداره کل ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان‌ شرقي نيز از جذب يک هزار و 120 ميليارد تومان در قالب 27 طرح سرمايه‌گذاري توسط بخش خصوصي خبر داد و در خصوص کمبود هتل و مراکز اقامتي در آذربايجان شرقي مي گويد: امسال چهار هتل در استان افتتاح مي‌شود.

احد قهرماني از جذب يک هزار و 120 ميليارد تومان در قالب 27 طرح سرمايه‌گذاري توسط بخش خصوصي خبر مي دهد و مي افزايد: اين طرح‌ها در قالب پروژه‌هاي گردشگري، ساخت هتل، مناطق نمونه گردشگري و کمپ‌هاي گردشگري اجرا مي‌شوند و اميد مي‌ رود با اجرايي شدن اين پروژه‌ها گامي مثبت براي توسعه صنعت گردشگري برداريم.

قهرماني سپس مي افزايد: با افتتاح اين هتل ‌ها در سال‌ جاري در مجموع 750 تخت به ظرفيت تخت‌هاي استان اضافه مي‌ شود

آذربايجان ‌شرقي با داشتن بيش از سه ميليون و 700 هزار نفر جمعيت و 45 هزار و 481 کيلومتر مربع مساحت، يکي از بزرگترين استان ‌‌هاي کشور است که يکي از قطب هاي اصلي گردشگري کشور به حساب مي آيد ولي کمبود امکانات و زيرساخت هاي گردشگري همچون کمبود هتل ها و ميهمان سراها باعث شده تا چندان از صنعت گردشگري در اين استان استفاده اي نشود و آمار گردشگران ورودي به استان نيز هرسال کاهش قابل ملاحظه اي نسبت به ديگر استان هاي کشور داشته باشد.

وقتي از معاون سرمايه گذاري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خداحافظي مي کنم همچنان به مسافران سرگرداني فکر مي کنم که نا اميد از پيدا کردن هتل، سراغ پارک مسافر و يا پارک ائل گلي را مي گيرند تا شب را در چادر صبح کنند و اين سوال همچنان در ذهن من تداعي مي شود که چرا ما در کشورمان از ارزش افزوده گردشگري غافل هستيم؟ و آيا اين مسافران نمي دانند که خنکي شب هاي تبريز تا مغز استخوان شان نفوذ خواهد کرد.

با همه اين اوصاف همچنان ما اميدواريم تا با تسهيل شرايط ورود سرمايه گذاران به صنعت هتل داري استان شاهد افزايش تعداد هتل ها و مراکز اقامتي به عنوان يکي از ارکان و زيرساخت هاي گردشگري باشيم

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 2

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.