1394/05/06 - 13 : 49
کد خبر: 4012
مجلس
تشکيل کميته وي‍ژه جهت نظارت بر اجراي برنامه‌هاي بعد از تحريم
احرانيوز: عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، با تأکيد بر اين‌که هيچ گروه و جناحي حق مصادره نتيجه مذاکرات را ندارد، گفت: مجلس بايد کميته‌ ويژه‌اي براي نظارت بر اجراي برنامه‌هاي پساتحريم جهت نظارت دقيق بر اجراي برنامه‌هاي بعد از تحريم تشکيل دهد.

به گزارش احرار نيوز به نقل از خبرگزاري خانه ملت، علي علي‌لو در جلسه علني امروز (سه‌شنبه 6 مرداد) مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور خود با قدرداني از تيم مذاکره کننده به خصوص وزير امور خارجه بر لزوم تعيين تکليف و شفاف‌سازي در مورد توافق وين، تأکيد کرد و گفت: نتيجه مذاکرات هرچه باشد محصول سه اصل اساسي است که قطعاً بار مثبت اين نتيجه بيشتر از بار منفي‌اش است.

 مقاومت عزتمندانه مردم در طول 36 سال پيزوزي انقلاب

نماينده مردم شبستر مديريت، هدايت و سکانداري مقام معظم رهبري در مذاکرات را به عنوان اولين اصل در به نتيجه رسيدن مذاکرات برشمرد و گفت: به اذعان رئيس جمهور، وزير امور خارجه و اعضاي تيم مذاکره کننده مقام معظم رهبري با مديريت، هدايت و سکانداري حکيمانه و داهيانه‌شان در بزنگاه‌هاي حساس و بحراني روشنگر و راهگشاي بسياري از موارد بوده‌اند.

علي لو مقاومت عزتمندانه مردم در طول 36 سال در طول انقلاب را به عنوان دومين اصل در به سرانجام رسيدن مذاکرات مطرح و اظهار کرد: مردم عزيز ايران در طول 36 سال بعد از انقلاب تمامي دشمني‌ها، جنگ‌ها، ترورها، تحريم‌ها و تهديدهاي ظالمانه و ناجوانمردانه را تحمل و ايستادگي کردند و خم به ابرو نياوردند. آنها با رشادت و شجاعت بي‌بديل و با حضور در صحنه‌هاي مختلف از آرمان‌هاي امام (ره) و انقلاب دفاع کردند که آخرين نمونه آن حضور پرشور در راهپيمايي روز قدس بود.

هيچ گروه و جناحي حق مصادره مذاکرات را اکنون و آينده ندارد

وي سومين اصل در به نتيجه رسيدن مذاکرات را تلاش‌هاي تيم مذاکره کننده دانست و گفت: تيم‌هاي مذاکره کننده قبلي و فعلي در طول يک دهه گذشته شجاعانه در برابر شش دولت جبار و استکبار در جهت ايفاي حقوق مردم ايستادگي کردند.

به گفته علي‌لو، با توجه به اين سه اصل هيچ گروه و جناحي حق مصادره مذاکرات را اکنون و آينده ندارد.

وي با اشاره به مناقشات و منازعات آمريکايي‌ها در مورد قبول و يا عدم قبول توافق وين، گفت: هنوز در گفتمان برخي مسئولان ارشد آمريکا سخنان کينه‌توزانه و خصمانه برگرفته از روح استکباري و ظالمانه‌شان به گوش مي‌رسد که در داخل کشور ما نيز هنوز هيچ توافقي به امضاي هيچ مقام مسئول نرسيده است. حال سوال اين است که چرا عده‌اي در داخل که گاهاً از مديران ارشد نظام اسلامي هستند، با رفتار و گفتار شتابزده و اظهارات زودهنگام باعث وهن و تحقير جبهه خودي مي‌شوند.

صحبت برخي از وزيران مشوق شتابزدگي

اين نماينده مردم در مجلس نهم ادامه داد: از جمله اين رفتارها بيان تبريکات و عرض شادباش‌ها و يا حرکت گروه‌ها و شرکت‌هاي بعضاً دولتي به سمت شرکت‌هاي نفتي، گازي و خودرويي اروپايي مي‌باشد، آيا بهتر نيست دولت نظارتي بر اين رفتارها داشته باشد؟ برخي از صحبت‌ها از طرف برخي وزيران نيز مشوق اين شتابزدگي و نسنجيدگي شده است.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس در ادامه با تأکيد بر لزوم تدوين برنامه پساتحريم توسط دولت و ارائه به مجلس جهت تصويب گفت: مجلس بايد کميته ويژه نظارت بر اجراي برنامه‌هاي پساتحريم جهت نظارت دقيق بر اجراي برنامه بعد از تحريم‌ها تشکيل دهد.

برخورد با سوء استفاده هاي جناحي و وجود برخي ابهامات در توافقنامه

وي همچنين گفت: بر اساس رهنمودهاي مقام معظم رهبري هشدار مي‌دهم که اجازه ندهيد در فضاي گذار و عبور نظام از يک مرحله حساس عده‌اي با سوءاستفاده و سودجويي جنايي بخواهند جامعه را دوقطبي کنند و به دنبال مطامع جناحي خود سوق دهند که اگر اين اتفاق بيفتد همه مردم ما و نه فقط يک گروه و جناح ضرر مي‌کنند.

علي‌لو بابيان اينکه نکات و ابهامات جدي و اساسي به خصوص در بخش لغو تحريم‌ها در توافقنامه وجود دارد، ادامه داد: اميدوارم مجلس با دقت و مطالعه در صورت لزوم اصلاحات لازم را به عمل آورد.

لزوم  اصلاح سيستم بانکي

وي در ادامه با تأکيد بر لزوم حل و فصل موضوع طرح رتبه بندي معلمان و کلاس‌هاي چندپايه‌اي از سوي وزير فرهنگ و ارشاد گفت: حل مشکلات فرهنگيان را نبايد تنها به وعده و وعيد و زمان واگذار کرد، براي تحقق خواسته‌هاي اين قشر فرهيخته نبايد حتي يک روز را هم از دست بدهيم.

نماينده مردم شبستر همچنين با تأکيد بر لزوم توزيع و تخصيص عادلانه، آب شرب گفت: مردم شهرستان شبستر با گذشت 36 سال از انثلاب هنوز از آب شرب سالم محروم هستند که بايد رسيدگي فوري در اين رابطه صورت گيرد. 

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأکيد بر لزوم اصلاح سيستم بانکي خطاب به رئيس جمهور گفت: درد بدخيم و صعب‌العلاج سيستم بانکي با تدبير و شجاعت و قاطعيت قابل علاج است چون در اين شرايط مي‌توان شاهد بهبود وضعيت توليد و صنعت با رويکرد اقتصاد مقاومتي بود./

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 7

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.