1394/05/06 - 12 : 50
کد خبر: 4011
تبريز ميزبان مسابقات زورخانه‌اي کشور
احرار نيوز: رئيس هيئت پهلواني و زورخانه‌اي استان آذربايجان‌شرقي گفت: بعد از 22 سال تبريز ميزبان مسابقات قهرماني کشور در اين رشته است.

به گزارش احرار نيوز، سردار عسگر کريميان به مناسبت هفته فرهنگ پهلواني اظهار داشت: جايگاه فعلي ورزش پهلواني کشور که رده شانزدهم است در شان استان آذربايجان‌شرقي نيست و با برنامه‌ريزي و تلاش سعي خواهيم کرد که اين استان را در بين سه تيم برتر ارتقا دهيم.
وي خود را ورزشکار اين رشته معرفي کرده و گفت: از سال 59 که من نوجوان بودم ورزش را در زورخانه آغاز کردم و هر چند به دليل حضور در جبهه‌هاي جنگ وقفه‌اي در اين ورزش داشتم، اما هيچگاه فاصله‌اي بين من و ورزش پهلواني ايجاد نشده و پيش از اين نيز 4 سال رئيس هيئت پهلواني و زورخانه‌اي استان اردبيل بودم.
کريميان گفت: يکي از ضعف‌هاي اين رشته در سال‌هاي گذشته، عدم ارائه جذابيت‌هاي اين رشته ورزشي بوده و همين موضوع سبب شده است تا جوانان کمتر به سمت ورزش پهلواني و زورخانه‌اي گرايش پيدا کنند.
وي افزود: هدف اصلي من شناسايي اين رشته ورزشي بوده و اکثر مردم و ورزش‌دوستان از اين رشته ورزشي اطلاعات زيادي ندارند.
کريميان از زورخانه به عنوان مسجد دوم ياد کرده و عنوان کرد: اين ورزش با دين و مذهب ما گره خورده و هم ورزش جسماني است و هم ورزش روحاني و ورزش ملي و مذهبي و قهرمان زورخانه بايد تواما سلامت جسم و نفس را داشته باشد.
رئيس هيئت پهلواني و زورخانه‌اي تصريح کرد: همانطور که کشور کره‌جنوبي رشته تکواندو را به جهان شناسانده و به ترويج اين رشته ملي خود پرداخته است، ما نيز بايد در ترويج و توسعه اين رشته پهلواني در دنيا تلاش کنيم و با توجه به جذابيت‌ها و مقبوليت‌هاي اين رشته مي‌توان به سرعت نتيجه گرفت و خوشبختانه در 30 کشور جهان ورزش پهلواني و زورخانه‌اي فعاليت دارند که مي‌توان به کشورهاي عراق، آلمان، تاجيکستان و افغانستان اشاره کرد.
وي افزود: ورزش زورخانه‌اي تنها رشته‌اي است که از کودک 4 ساله تا پيرمرد 85 ساله در کنار هم در يک گود ورزش مي‌کنند و  متاسفانه اين رشته ورزشي در دهه 40 و 50  با ورود افرادي نظير شعبان بي‌مخ مورد ظلم قرار گرفت و بايد ذکر کنم در اين رشته پهلوان کسي نيست که ميل سنگين‌تري را بردارد، بلکه فردي است تواضع و فروتني بيشتري داشته باشد.
کريميان به کسب ميزباني تبريز در اين رشته بعد از 22 سال اشاره کرده و يادآور شد: در تبريز 8 زورخانه وجود دارد که يکي به دلايلي تعطيل بوده و سه زورخانه زير نظير اداره ورزش و جوانان و يکي هم در پايگاه دوم شکاري بوده و در شهرستان‌ها ساخت چندين زورخانه را شاهد هستيم که در شهرهاي ميانه و مراغه مراحل پاياني ساخت خود را طي مي‌کنند.
کريميان از دو پهلوان کشور از اين استان به نيکي ياد کرد و گفت: ايوب بني‌نصرت در دهه 70 و پرويز هادي سال گذشته به مقام با ارزش پهلوان کشور دست يافته و بازوبند پهلواني را مسئولان کشوري بر بازوي اين دو بستند.
وي شناسايي اين رشته ورزشي را جزو اهداف و اولويت‌هاي خود ذکر کرده و اظهار داشت: در همين زمينه تفاهمنامه‌اي با آموزش و پرورش منعقد کرديم تا فعاليت ورزش پهلواني و زورخانه‌اي را در مدارس هم آغاز کنيم و اين هفته پيش از بازي تيم‌هاي تراکتورسازي با نفت تهران برنامه‌اي را نيز در ورزشگاه براي اين رشته ورزشي در نظر گرفته‌ايم

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 2

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.