1402/06/04 - 8 : 29
کد خبر: 40067
رئيس اداره کل سرمايه گذاري بانک توسعه تعاون تاکيد کرد:
تامين مالي واحدهاي آذربايجان شرقي از بازار سرمايه / پيشتازي بانک توسعه تعاون
احرار: رئيس اداره کل سرمايه گذاري بانک توسعه تعاون گفت: بانک توسعه تعاون در بهره مندي از ظرفيت هاي بازار سرمايه در تامين مالي واحدهاي صنعتي پيشتاز است.

به گزارش روابط عمومي مديريت شعب بانک توسعه تعاون آذربايجان شرقي ، رامين نجمي در جريان سفر به تبريز و بازديد از واحدهاي صنعتي مستقر در شهرک هاي صنعتي اين استان در گفت و گويي افزود: آذربايجان شرقي به عنوان يک استان نمونه در تقسيم بندي بازديد از استان ها مدنظر بود و هدف از بازديد چنين واحدهايي در سطح کشور، شناسايي و مذاکره با مشتريان براي ارائه خدمات جديد است.

وي ادامه داد: با اين حال دور از انتظار بود که واحدهاي صنعتي شهرک هاي آذربايجان شرقي به اين خوبي رشد کرده باشند ولي بازديدها منجر شد به اين باور برسيم که اين استان دست کمي از شهرک هاي صنعتي بزرگ کشور ندارد؛ بنابراين نيازمند توجه بيشتري است.

وي اذعان داشت: بانک توسعه تعاون به عنوان يک بانک نوپا در مقايسه با بانک هاي باسابقه در ارايه خدمات به مشتريان بزرگ با محدوديت هايي مواجه است که شانس رقابت را کمتر مي کند و با توجه به حجم تورم، ارائه خدمات در برابر نيازهاي واحدهاي توليدي محدود مي شود؛ اما بهره مندي از ظرفيت هاي جديد فرصت ارايه خدمات به واحدهاي کوچک و متوسط را بيش از ساير بانک ها محيا مي کند.

نجمي با بيان اينکه خدمات بانک توسعه تعاون تعهد محور است تاکيد کرد: اين يعني جذب منابع در قبال مصارف است به مرور زمان در طولاني مدت عدم جذب منابع، عدم ارائه خدمات را در پي خواهد داشت ، به ناچار بايد به مشتريان بزرگ خدمات ارائه شود که با يک سري محدويت هاي بخشنامه اي مواجه است و براي رفع اين مشکل بايد خدمات را به صورت تعهد ارائه دهد و با ضريب هايي که در بخشنامه وجود دارد ارائه خدمات افزايش يابد.

رئيس اداره کل سرمايه گذاري بانک توسعه تعاون با اشاره به اينکه اين بانک در حوزه ابزارهاي نوين، به منظور تامين مالي واحدها وارد عمل شده است؛ ادامه داد: بانک توسعه تعاون آخرين بانک دولتي بعد از انقلاب اسلامي است که تاسيس شده است و زماني فعاليت خود را آغاز کرد که محدويت هاي سرمايه گذاري شديدي براي شرکت ها اعمال شده بود اين امرمنجر شد تا بانک توسعه تعاون نتواند نهاد هاي مالي مورد نياز شبکه بانکي ازجمله کارگزاري، تامين سرمايه و.. را تکميل کند، که اين امر عقب ماندن سرمايه اين بانک نسبت به بانک هاي ديگر را در پي داشت اما خوشبختانه هيات مديره بانک موافقت خود را در خدمات گيري از ديگر نهادها به عنوان شرکاي تجاري اعلام کرده است؛ از طرفي با استفاده از ظرفيت کارمندان و مديران استاني نياز هاي قابل توجه مشتريان نمونه از بازار سرمايه تامين مي شود. اين اقدام در اين شرايط نقدينگي که اقتصاد حالت انقباضي در سياست اقتصاد کلان پيش گرفته است؛ به عنوان ناجي مشتريان است.

نجمي ادامه داد: در شرايط بحران اقتصادي همراهي بانک توسعه تعاون با واحدهاي کوچک و متوسط اين حس را بين مشتريان ايجاد خواهد کرد که اين بانک در شرايط بحراني در کنار ما بوده به همين دليل چنين مشترياني به عنوان مشتريان وفادار خواهند ماند.

وي با بيان اينکه بانک توسعه تعاون تلاش خود را روي دانش و تخصص کارمندان در وفادار سازي مشتريان در قبال خدمات کوچک گذاشته است؛ اضافه کرد: مشاوره هاي مالي ارائه شده بانک را به عنوان دوست مشتري معرفي مي کند و اين اقدام، مشتري وفادار و استراتژيک را جذب مي کند و چنين رويکردي به عنوان ابزار جديد به جاي پول در بانک مطرح و توسعه مي يابد.

وي با اشاره به اعمال محدوديت هاي مالي در ارايه تسهيلات به واحدهاي صنعتي و توليدي از سوي بانک ها اظهار داشت: ابزار مالي جمعي در هيچ بانکي وجود ندارد و تلاش بر اين است که هرچه سريع تر مورد بهره برداري قرار گيرد و بانک نقش تعيين کننده اي داشته باشد. در حال حاضر با به وجود آمدن مشکلات مالي واحدهاي مستقر در استان ها در استفاده از اين ابزارها راغب تر شده اند.

وي با اشاره به شيوع پاندمي کرونا در کشور گفت: کرونا يک تهديد براي سرمايه گذاران بود که به فرصت تبديل شد، اداره سرمايه گذاري بانک توسعه تعاون نيز از اين تهديد به عنوان فرصت بهره برد و با کنترل بخشي از ترازنامه و چالش نقدينگي به عنوان يک فرصت نهايت استفاده را برد تا شعب اين ابزار را بشناسند و سرمايه گذاران بزرگ را جذب کنند که استان ها نسبت به ظرفيت هاي خود مي تواند از ابزارهاي ديگر بانک هم استفاده کنند.

رئيس اداره کل سرمايه گذاري بانک توسعه تعاون با اشاره به بازديد از 12 شرکت و واحد صنعتي متوسط مستقر در شهرک هاي صنعتي آذربايجان شرقي گفت: از اين شرکت هايي که بازديد به عمل آمده اکثرا ظرفيت استفاده از ابزار تامين مالي جمعي بانک توسعه را دارند که يک تحول بزرگي در تامين مالي از بازار سرمايه خواهد بود و در برنديگ شرکت ها کمک بسزايي خواهد کرد، بانک توسعه تعاون نيز بايد از فرصت ها در اين وضعيت نامناسب چالش نظام بانکي نهايت استفاده را ببرد.

وي ادامه داد: نبايد به ابزار تامين مالي جمعي صرفا به عنوان محصول اعتباري توجه شود بلکه مشتري نيز ارزش اين همياري بانک را درک کند و بانک را در شرايط بد اقتصادي حمايت کند.

 

راه اندازي پلتفرم جديد

محمدرضا قرباني؛ عضو هيئت مديره شرکت واسپاري بانک توسعه تعاون نيز در اين خصوص گفت: بانک توسعه تعاون دو هدف در زنجيره ارزشي بانک دارد، يک خدمت به جامعه هدف که شامل ذي نفعان بانک مانند کارمندان و اعضاي وزارتخانه مي شود و سبد کالاي ملي در اختيار آن ها قرار مي دهد و مي توانند از تسهيلات بانکي با حداقل مدارک استفاده کنند.

وي اضافه کرد: دومي اينکه ، بانک مي تواند توسعه فروش براي خيلي از شرکت ها به صورت واقعي ايجاد کند در اين راستا يکي از برنامه هاي بانک اين است که پلتفرم جامعي را با همکاري شرکت سمات طراحي کرده و امکان فروش محصولات را با ارائه تسهيلات به افراد جامعه فراهم کند که اين پلتفرم تا سه ماه آينده در قالب وب سرويس و اپيليکيشن مورد استفاده قرار مي گيرد.

انتهاي پيام/

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 8

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.