1402/06/03 - 11 : 57
کد خبر: 40066
از سوي استاندار مطرح شد:
افتتاح 1335 پروژه عمراني و اقتصادي در استان همزمان با هفته دولت
احرار: استاندار آذربايجان شرقي گفت: در هفته دولت سال جاري 1335 پروژه با هزينه اي بالغ بر 21 هزار ميليارد تومان و اشتغال 48 هزار نفر به بهره برداري مي رسد.

عابدين خرّم که به مناسبت هفته دولت در برنامه تلويزيوني آئينه خدمت از شبکه سهند حضور يافته بود، گفت: شهيدان رجايي و باهنر مصداق بارز دولت مردمي و انقلابي و خدمت‌گزار بودند. اگر چه منافقان اين دولت را پس از دولت ليبرالي که با راي مردم روي کار آمده بود تحمل نکردند، اما در مدت کوتاه خدمت، به عنوان الگويي براي تمام دولت هاي بعد از خود بود و امروز افتخار دولت سيزدهم اين است که با همان نگاه، گفتمان و راه شهيدان رجايي و باهنر و تمام شهدايي که براي اعتلاي نظام جمهوري اسلامي خونشان را فدا کرده اند فعاليت کرده و به مردم عزيز خدمت کند.

استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري گفت: دولت سيزدهم همسو با نگاه مقام معظم رهبري که فرمودند اگر دولت مي خواهد مبارزه کند و در مقابل دشمنان محکم بايستد، بايد به مردم خدمت کند، عرصه خدمت گزاري را به عنوان مهمترين عرصه مبارزه با دشمنان در پيش گرفته است.

 

خرّم نتايج سفرهاي رئيس جمهور به استان را مهم برشمرد و بيان داشت: در دو سفري که رئيس جمهور در خرداد سال هاي 1401 و 1402 به آذربايجان شرقي انجام دادند، بخش مهمي از پروژه هاي محوري و بزرگي افتاح شدند. اما دستاورد اين دو سفر امکانات بزرگي براي استان به وجود آورد که دولتمردان همواره در استان در تمام پروژه ها که نياز استان است فعاليت و تلاش نمايند.

 

وي افزود: در هفته دولت سال 1402 با فعاليت هايي که در گذشته انجام يافته و تلاش وافر و زيادي که در دو سال دولت سيزدهم انجام گرفت در مورد پروژه هاي باقي مانده که سال هاي سال نيمه تمام مانده بود و در بخش هاي مختلف در زندگي مردم و توسعه استان و مسائل اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي تاثير گزار بود اقدام اساسي انجام شد. منابعي که براي اين پروژه ها در نظر گرفته شده در پهنه جغرافيايي استان و 21 شهرستان گسترده شده و پروژه ها فعال است، بطوريکه در هفته دولت 1335 پروژه با ارزش ريالي بيش از 21 هزار ميليارد تومان به بهره برداري خواهد رسيد.

وي به ترکيب پروژه هاي آماده افتتاح اشاره کرد و اظهار کرد: از اين مبلغ حدود 17 هزار ميليارد تومان مربوط به بخش خصوصي است که سرمايه گذاري کرده اند و همواره قوتي براي استان بوده اند و ما هميشه به چشم يک فرصت به اين موضوع نگاه کرده ايم. بيش از 3 هزار ميليارد تومان نيز از منابع دولتي براي پروژه ها هزينه شده است. 1335پروژه در بخش هاي مختلف کشاورزي، صنعت، آموزش، فرهنگ، نفت و گاز و ... به بهره برداري خواهد رسيد و هديه اي براي مردم عزيز استان خواهد بود.

 

استاندار آذربايجان شرقي عقب ماندگي در زنجيره صنعتي را از مشکلات استان دانست و گفت: يکي از مسائلي که جزء نيازهاي استان است و ضروري است بخش دولتي و خصوصي همراه شوند، صنعت است. استان ما يک استان صنعتي است اما مشکلاتي که وجود دارد اين است که چون زنجيره صنعتي تکميل نيست ارزش افزوده صنعتي در مقابل توسعه اي که انجام يافته است دچار يک عقب ماندگي مي باشد.

 

وي ادامه داد: با مطالعاتي که با مشارکت صنعتگران و نشست هايي که با حضور بخش هاي مختلف اتاق بازرگاني و خانه صنعت انجام شد، پروژه هايي که در حوزه صنعت به عنوان تکميل زنجيره و ارزش افزوده در استان ايجاد خواهند شد، شامل 100 پروژه در حوزه ايجادي و 90 پروژه در حوزه توسعه اي خواهند بود.

خرّم در مورد ميزان اشتغال اين پروژه ها افزود: در اين 190 پروژه در حوزه صنعت و معدن، بخش خصوصي و دولتي 8 هزار ميليارد تومان هزينه کرده است که براي قريب به 8500 نفر نيز زمينه اشتغال ايجاد شده است که دو مورد از اين واحدها امروز به بهره برداري رسيد.

  

 

 

 

وي ميزان خريد گندم در استان را بي سابقه خواند و گفت: در حوزه کشاورزي با توجه به خشکسالي که وجود داشت، در برخي اراضي بيش از 4 تن در هر هکتار محصول برداشت شد، بطوريکه امروز قريب به 400 هزار تن گندم در استان خريداري شده است که در نوع خود بي سابقه است که اين امر مرهون مشارکت شرکت هاي دانش بنيان در حوزه اصلاح بذر و داشت و برداشت است.

وي به گسترش کاشت گلخانه اي در استان نيز اشاره کرد و توضيح داد: در اين بخش، بزرگترين مجتمع هاي گلخانه اي در نقاط محروم همچون کليبر و خداآفرين اجرايي شده و 83 پروژه کشاورزي با هزينه 5 هزار نهصد ميليارد تومان به افتتاح خواهد رسيد.

 

استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به اينکه مسکن يکي از اولويت هاي مهم دولت است بيان داشت: ساخت مسکن به صورت علي الدوام اجرا مي شود و در راستاي تامين اراضي اتفاقات خوبي افتاده و در ساخت واحدهاي مسکن مالکان خصوصي مشارکت داشته و در بخش روستايي و شهري و شهرک هاي شهرهاي بالاي 100 هزار نفر پروژه‌ها فعال است. 2600 واحد مسکن نيز در هفته دولت آماده افتتاح و تحويل به مردم است.

خرّم در خصوص ساخت مسکن در بافت فرسوده تبريز نيز گفت: تبريز يکي از شهرهايي است که هم بافت تاريخي زيادي دارد و هم مساحت بافت ناکارآمد و غيرمقام بالايي دارد. از طرفي بحث حاشيه نشيني نيز که بيش از 450 هزار نفر در آنها ساکن هستند قابل توجه است.

 

 استاندار از ساخت 7 هزار واحد مسکوني در اين مناطق خبر داد و اظهار داشت:  در اين راستا شهرداري و مجموعه هايي نظير قرارگاه خاتم پاي کار آمده اند. در تبريز يکي از راهکارهاي حل مساله مسکن احياي اين بافت ها مي باشد. با توافق هايي که انجام شده و با ورود جدي شهرداري و نهادهاي توانمندي مانند قرارگاه خاتم به اين موضوع، پيش بيني ما اين است که در 1.5 الي 2 سال آينده بازسازي 7 هزار واحد مسکوني در اين بافت ها شروع شود در حالي که در برخي مناطق شروع شده اما ناکافي است. تبريز هم به عنوان يکي از شهرهاي هدف وزارت راه و شهرسازي در اين زمينه انتخاب شده و تسهيلات مورد نياز هم پيش بيني شده است.

خرّم با اشاره به اينکه يکي از مشکلات ما در حوزه آموزش وجود مدارس سنگي و کانکسي است گفت: طبق قولي که به مردم استان داده بوديم، امروز 105 باب مدرسه با 331 کلاس با هزينه 355 ميليارد تومان در نقاط محروم ساخته شده است که در هفته جاري افتتاح خواهد شد.

 

وي به تامين برق و آب نيز اشاره کرد و اظهار داشت: امسال در 240 روستا دچار کمبود آب بوديم که با جهاد آب رساني با همراهي بسيج سازندگي و آب و فاضلاب، به 240 روستا آب شرب پايدار منتقل گرديد و به دنبال اين هستيم که در سال آينده به 350 روستاي ديگر آب رساني شود و اين پروژه ها همواره در حال انجام است.

 

استاندار آذربايجان شرقي ضمن عذرخواهي از مردم به دليل تنش آبي که در برخي مناطق تبريز اتفاق افتاده است گفت: در چند شهر و روستاي استان تنش آبي وجود دارد که پيش بيني هاي لازم نيز انجام گرفته بود. در کلانشهر تبريز نيز از دي ماه سال گذشته جمع بندي ما اين بود که در مرداد ماه ميزان آب در سد نهند زير 50 درصد کاهش خواهد يافت، اما اينکه کل سد نهند دچار خشکي شود جزء پيش بيني ها نبود.

 

وي ادامه داد: پيش بيني کرده بوديم از 3 حوزه آبريز چاه هاي شمال سهند، سعيد آباد و زرينه رود، آب مورد نياز را جايگزين نماييم. اما اينکه 7 شهرک در شمال و شمال شرق تبريز دچار تنش و قطعي آب شوند جزو اتفاقات نادر بود. وزير نيرو به صورت مرتب پيگير موضوع بوده و به سرعت 300 ميليارد تومان براي تجهيز، ترميم و حفر چاه اختصاص داده شد.

استاندار آذربايجان شرقي جزئيات کارهاي انجام گرفته در چند روز گذشته را تشريح کرد و گفت: قبلا مسير آب از طرف سد نهند به سمت پايين دست بود اما امروز از پايين دست و به صورت برعکس انتقال داده مي شود که بايد در ايستگاه ها، مخازن و پمپاژها توزيع شود. در اين راستا 36 کيلومتر انتقال لوله از سه مسير اجرايي شده و 56 حلقه چاه حفر شده که 35 حلقه از آنها وارد مدار شده است و تمام سيستم پمپاژ و خطوط لوله کشي در 7 شهرک مذکور با تلاش شبانه روزي تعويض شده است. از طرفي توزيع آب در شهر تبريز از لحاظ تکنيکال به صورت سنتي اداره مي شود و نقشه آبي در شهر وجود نداشت و اين موضوع هشداري براي ما بود.

 

وي تاکيد کرد: امروز آب باکيفيت و پايدار در اختيار شهروندان قرار گرفته است اما در برخي مخازن براي اينکه پر شوند و مسيرهاي مورد نظر را تامين کنند پروژه‌هاي جديدي تعريف شده بطوريکه يک مخزن جديد 50 هزار مترمکعبي جديد وارد مدار شده است و يکي از ابرپروژهاي استان انتقال آب ارس به تريز است که آب تبريز را تا 30 آينده تضمين خواهد کرد.

استاندار آذربايجان شرقي در پايان به ميزان اشتغال ايجاد شده در پروژه هاي قابل افتتاح در هفته دولت اشاره کرد و گفت: در 1335 پروژه اي که در 15 بخش افتتاح خواهند شد، قريب به 48 هزار نفر اشتغال مستقيم ايجاد خواهد شد که اکثر آنها در بخش کشاورزي و صنعت مي باشد.

 

وي اضافه کرد: تمام اين پروژه ها برگ سبزي است براي تقديم به مردم عزيز که البته لياقت مردم بسيار بيشتر از اينهاست. در دولت سيزدهم نگاه و حرکت جهادي جزء اهداف ما مسئولان است و تلاش ما بر اين است روز به روز نتايج بهتري عايد استان کنيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 9

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.