1394/05/06 - 7 : 44
کد خبر: 3996
مدير فرهنگسراي بزرگ الغدير تبريز:
کلينيک تخصصي قلب شهرداري تبريز در مجموعه فرهنگسرا احداث شد.
احرار نيوز: مدير فرهنگسراي بزرگ الغدير تبريز از احداث کلينيک تخصصي قلب شهرداري تبريز در اين مجموعه خبر داد و گفت: اين کلينيک تا پايان سال‌جاري احداث و تجهيز مي‌شود.

به گزارش احرار نيوز به نقل از فارس، ميراحمد رستمي در نشستي با اصحاب رسانه، با اشاره به تاريخچه احداث اين فرهنگسرا در محل کشتارگاه سابق تبريز، اظهار داشت: اين فرهنگسرا پس از احداث روزانه شاهد تردد 2 تا 3 هزار نفر از شهروندان بوده و ماوراي ديگر سازمان‌ها در اکثر مسائل اجتماعي، فرهنگي و هنري شهر ورود پيدا کرده است.

برگزاري 42 نوع کلاس آموزشي در فرهنگسراي الغدير

وي، با اشاره به افزايش تعداد کلاس‌هاي آموزشي در سال‌جاري نسبت به سال گذشته، تصريح کرد: تا سال گذشته 14 کلاس آموزشي در اين مجموعه برگزاري مي‌شد که پس از تغييراتي در رويکرد مجموعه در حال حاضر 42 نوع کلاس از صبح تا بعد از ظهر برگزاري مي‌شود.

برگزاري 32 نوع کلاس آموزش شهروندي / تردد 36 هزار نفر در يکسال گذشته

وي، با بيان اينکه در خصوص آموزش شهروندي بيش از 32 نوع کلاس برگزار شده است، افزود: در اين زمينه در يک سال گذشته 36 هزار نفر از شهروندان در کلاس‌هايي با موضوعات مختلف همچون آشپزي سالم و عروسک‌سازي شرکت کرده‌اند.

بيش از 80 درصد مراجعان مجموعه فرهنگسراي الغدير بانوان هستند

مدير فرهنگسراي بزرگ الغدير تبريز، اضافه کرد: بيش از 80 درصد مراجعان اين مجموعه بانوان تبريزي هستند و بر همين اساس کلاس‌ها با هدف پرکردن اوقات فراغت و آگاه‌سازي بانوان تبريزي نسبت به مسائل اجتماعي برگزار مي‌شود.

وي تصريح کرد: با توجه به نگراني مادران متقاضي از وضعيت فرزندان خود و براي تشويق بيشتر بانوان براي شرکت در کلاس‌هاي آموزشي خانه مادر و کودک به صورت مجهز تشکيل يافته و با نگهداري از کودکان، مادران مي‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند.

رستمي در ادامه از برگزاري کلاس‌هاي خوشنويسي، نويسندگي، بازيگري، تئاتر و گويندگي توسط اساتيد مجرب دانشگاهي در اين مجموعه خبر داد و تصريح کرد: اين کلاس‌ها به صورت هفتگي برگزار مي‌شود و علاقمندان به اين رشته‌ها مي‌توانند در اين کلاس‌ها شرکت کنند.

برگزاري جلسات مشاوره رايگان حقوقي براي همشهريان

وي از امضاي تفاهم‌نامه اين فرهنگسرا با قوه قضاييه خبر داد و گفت: با توجه به امضاي اين تفاهم‌نامه، با حضور کارشناساني از دادگستري استان، به صورت رايگان 2 روز در هفته به مراجعه کنندگان مشاوره ارائه خواهد شد و افراد براي بهره‌مندي از اين مسئله بايد ثبت نام کنند.

مدير فرهنگسراي بزرگ الغدير تبريز، از امضاي تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهي استان خبر داد و گفت: بر اساس اين تفاهم‌نامه کلاس‌هاي آموزشي زبان‌هاي خارجي و مهارت‌هاي هفت‌گانه کامپيوتر و تکنسيني داروخانه توسط جهاد دانشگاهي برگزار شده و در يک سال گذشته نزديک به 2 هزار و 500 نفر در اين کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.

آموزش 5 هزار نفر در رشته‌هاي قرآني تنها در فرهنگسراي الغدير

وي، در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه اين مجموعه با موسسه جامعه القرآن و عترت تبريز و مهد قرآن استان، تصريح کرد: در کمتر از 2 سال 5 هزار نفر توسط جامعه القرآن در فرهنگسراي الغدير آموزش ديده‌‌اند.

وي در ادامه با اشاره به راه‌اندازي خانه‌هاي سلامت وابسته به آموزش شهروندي، تصريح کرد: خانه سلامت در زمينه سلامت جسمي و روحي و رواني آموزش‌هايي را ارائه مي‌کند به طوري که در يک سال گذشته 600 نفر به صورت مشاوره‌اي به خانه سلامت مراجعه کرده‌اند.

مدير فرهنگسراي بزرگ الغدير تبريز، ادامه داد: 50 کارگاه آموزشي در حوزه بهداشت و سلامت شهروندي در اين مجموعه برگزار شده است که مورد توجه و استقبال همشهريان قرار گرفته است.

وي، با تاکيد بر بحث اهميت کتابخواني، گفت: کتابخانه اين مجموعه در 2 سالن مجزا براي بانوان و برادران با 10 هزار جلد کتاب از ساعت 7 صبح تا 8 بعد از ظهر داير بوده و روزانه 300 نفر به کتابخانه مراجعه مي‌کنند.

رستمي در ادامه با اشاره به اهميت بحث ورزش بانوان، بيان کرد: بر اساس اين امر سالني با همکاري شهرداري منطقه 4 در اين مجموعه در حال آماده‌سازي بوده و رو به اتمام است.

احداث کلينيک تخصصي قلب شهرداري تبريز در مجموعه فرهنگسرا

وي در بخش ديگر از سخنان خود از احداث کلينيک تخصصي قلب شهرداري تبريز در اين مجموعه خبر داد و تصريح کرد: اين کلينيک تا پايان سال جاري احداث و تجهيز شده و پس از راه‌اندازي پرسنل شهرداري و عموم مردم منطقه مي‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

تعميرگاه‌هاي اطراف فرهنگسرا منتقل مي‌شوند

مدير فرهنگسراي بزرگ الغدير تبريز، در ادامه با اشاره به وجود تعميرگاه‌هاي خودرو در اطراف اين فرهنگسرا، خاطرنشان کرد: در آينده با توجه به رايزني‌ها تعميرگاه‌هاي اطراف و مدارس به محلي ديگري منتقل شده و منطقه براي حضور مراکز و فروشگاه‌هاي فرهنگي و هنري آماده مي‌شود

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 5

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.