1394/04/30 - 8 : 21
کد خبر: 3925
حمله خرس به کودک 10 ساله
احرار نيوز: همزمان با تعطيلات عيد فطر و با فداکاري يک جوان سرابي، کودک 10 ساله از چنگال خرس گرسنه و از مرگ حتمي نجات يافت ولي جراحات ناشي از اين حادثه، کودک مجروح را روانه بيمارستان کرد.

به گزارش احرار نيوز،رئيس اداره محيط زيست سراب در تشريح اين موضوع گفت: در همين مورد اخير به دليل بي احتياطي والدين در انتخاب محل اتراق و قرار گرفتن در ورودي پناهگاه خرس شاهد حمله حيوان وحشي به کودک ده ساله بوديم که به دليل صعود والدين خود به ارتفاعات بالادستي محل چادرزني بدون محافظ در اين منطقه رها شده بود اما خوشبختانه با اقبال خوش اين خانواده چنين حادثه اي که مي توانست به يک تراژدي تبديل شود، پاياني بدون تلفات داشت.

به گفته عزت الله زاده ناجي اين کودک، او ومحمد طه در پايين صخره که چينش سنگ هاي اطراف حالت غار مانندي ايجاد کرده بود به مدت نيم ساعت توقف و منتظر برگشت پدر از صعود بودند، ناگهان صداي غرشي وحشتناک به آنها نزديک مي شود.

وي ادامه داد: دقت که کردم دو خرس را ديدم که يکي غرش کنان به طرف ما حمله مي کند، لذا با نيزه اي که در دست داشتم گارد گرفتم ولي خرس دو متر مانده به من با تغيير جهت و ضربه وارد کردن و پرت کردن من به زمين کودک را از ناحيه فک و گردن به دهان گرفت و پس از اينکه مقداري دور شد، کودک را زمين زد.

اين جوان فداکار سرابي خاطر نشان کرد: لطف خدا در آن لحظه به من قدرتي داد که فورا از زمين بلند شدم و فرياد کنان به سمت خرس حمله ور شدم و خرس که مي خواست دوباره کودک را به دهن بگيرد با ديدن من به سمت من حمله ور شد ولي باز به لطف خدا و حمله سگ هاي گله منطقه چند متر مانده به من خرس دوباره تغيير مسير داده و به سمت دره فرار کرد.

عزت الله زاده گفت: با توجه به جراحات شديد وارد شده از ناحيه فک و گردن به محمد طه و خونريزي شديد وي، مسير رفت يک ساعته با پاي پياده را در عرض يک ربع به جاده رسيديم که با توجه به تماس تلفني قبلي، اورژانس در محل حاضر بود و بلافاصله کودک زخمي را به بيمارستان اعزام کرديم که جا دارد از حضور به موقع اورژانس تشکر کنم که بعد از اقدامات اوليه کودک را به تبريز اعزام کردند.

وي ادامه داد: خوشبختانه با اطلاعي که از بيمارستان گرفتيم بعد از عمل جراحي فک و صورت و زيبايي توسط متخصصين مغز و اعصاب، حال عمومي محمد طه خوب است.

عزت الله زاده با بيان اينکه نجات اين کودک از مرگ حتمي در عيد فطر را يک عيدي از سوي خداوند متعال مي داند، يادآور شد: يک فرد هر قدر قوي باشد در مقابل تنها يک پنجه خرس که در کنار فرزندش و در وحشي ترين حالت خود قرار دارد نمي تواند کاري از پيش ببرد.

وي اضافه کرد: لطف خدا بود که با قوت قلب دادن در آن صحنه وحشتناک موجب شد باعث ترس آن حيوان شوم و کودک را از مرگ حتمي نجات دهم.

عزت الله زاده با اشاره به تجربه تلخ خود از اين حادثه به خانواده ها توصيه کرد با توجه به بکر بودن طبيعت شهرستان سراب از تردد کم تعداد در اين مناطق پرهيز کنند و در صورت امکان از همراه بردن کودکان خودداري کنند.

رازليق يکي از دهستانهاي ششگانه بخش مرکزي شهرستان سراب است که از شمال به کوه سبلان از جنوب به دهستان هريس از خاور به دهستان آغميون و از باختر به دهستان ينکجه محدود مي باشد.

شهرستان سراب بيش از 130 هزار نفر جمعيت دارد و مرکز آن شهري به همين نام در فاصله حدود 134 کيلومتري شرق تبريز واقع شده است

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 2

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.