1394/04/30 - 7 : 41
کد خبر: 3920
حسين نجاتي
300 واحد صنعتي آذربايجان‌شرقي در شرايط بحراني
احرارنيوز: رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‎شرقي گفت: در حال حاضر 300 کارخانه صنعتي بحراني در استان نياز مبرم به وام دارند تا خط توليد خود را بازسازي کرده و ماشين‌آلات لازم را تهيه کنند

به گزارش احرارنيوز به نقل از فارس، حسين نجاتي عصر امروز در جلسه ديدار صنعتگران آذربايجان‌شرقي با رضا رحماني، رئيس کميسيون صنايع و معادن آذربايجان شرقي با اشاره به وضعيت صنايع استان در شرايط پس از تحريم اظهار کرد: واحدهاي صنعتي از نظر استفاده از اعتبارات بانکي به منظور نوسازي و بازسازي شناسايي شده‌اند.

وي بيان کرد: در حال حاضر 300 کارخانه صنعتي بحراني در استان نياز مبرم به وام دارند تا خط توليد خود را بازسازي کرده و ماشين‌آلات لازم را تهيه کنند، ماشين‌آلات اين کارخانه‌ها بلا‌استفاده رها شده‌اند.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‌شرقي ادامه داد: البته اين واحدها به غير از واحدهايي هستند که با ظرفيت 20 تا 30 درصد کار مي‌کنند و پرداخت اعتبارات بانکي براي واحدهاي صنعتي نياز است.

نجاتي با اشاره به وضعيت توليد خودرو در استان عنوان کرد: هسته کليدي توليد خودرو در استان مورد توجه جدي قرار دارد و در همين زمينه مقرر شده تا آذربايجان‌شرقي به عنوان قطب توليد کشنده‌ها و ماشين‌آلات سنگين مطرح شود و هيئتي از کشور آلمان در زمينه توليد خودروهاي سنگين در استان همکاري خواهند داشت.

نمي‌توان جلوي ورود ماشين‌آلات جديد به استان را گرفت

وي با اشاره به ضرورت استفاده از معافيت‌هاي گمرگي براي واحدهاي صنعتي در حال بازسازي يادآور شد: نگاه حمايتي از واحدهاي توليدي نشانگر توسعه استان خواهد بود و نمي‌توان جلوي ورود ماشين‌آلات جديد به استان را گرفت.

نجاتي در ادامه خواستار همراهي بيشتر بانک‌ها در حمايت از واحدهاي بحران‌زده شد و افزود: بانک‌ها بايد از واحدهاي توليدي تعطيل شده حمايت کنند، در حال حاضر شرايط خاصي حاکم است که در اين ميان بانک‌ها بايد همراهي ويژه‌اي داشته باشند.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‌شرقي گفت: وضعيت موجود کشور ايجاب مي‌کند تا سيستم‌هاي نظارتي نيز همراهي بيشتري با توليد که مولد اشتغال است، داشته باشند.

وي، توليد را موجب اشتغال پايدار در کشور و استان دانست و افزود: با حمايت بيشتر در زمينه توليد خواهيم توانست علاوه بر خروج از رکود به اشتغال نيز دست پيدا کنيم.

نجاتي، از برگزاري 46 انتخابات در اتحاديه‌هاي صنفي استان خبر داد و گفت: اين انتخابات در سال جاري برگزار مي‌شود و اعضاي هيئت‌مديره جديد انتخاب خواهند شد که سازمان صنعت، معدن و تجارت در اين زمينه نقش برگزارکننده را دارد.

وي در ادامه خواستار عدم دخالت برخي جريان‌ها و نهادها در انتخابات صنفي شد و گفت: بايد ديد حمايتي لازم را داشته باشيم تا اين تشکل‌ها ضربه نبينند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 9

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.