1394/04/29 - 8 : 1
کد خبر: 3907
گردشگري:
لذت گردشگران از هواي خنک اردبيل
احرار نيوز:ورود هزاران گردشگر و مسافر تعطيلات عيد فطر به استان اردبيل همراه با هواي خنک سبب شده تا آنها با دور شدن از هواي گرم شهر و ديار خود در اردبيل و سرعين از يک موهبت الهي لذت ببرند.

به گزارش احرار نيوز به نقل از فارس ، در حالي آخرين روز از تعطيلات عيد سعيد فطر در اردبيل و سرعين مملوي از گردشگران و مسافران را شاهد بوديم که بعد از بارش‌هاي چند روز اخير و سردي هوا که برخي از گردشگران و مسافران را مجبور به استفاده از لباس‌هاي گرم کرد، ‌

براساس اعلام هواشناسي استان اردبيل طي 48 ساعت گذشته با ورود سامانه ناپايدار و سرد بارش باران در مناطق مختلف رخ داد که بيشترين بارش از مشگين‌شهر، سرعين، پارس‌آباد،‌ نمين، نير و اردبيل بين 11 تا 3 ميلي‌متر گزارش شد.

اما مسافران و گردشگران که از اين آب و هواي خنک و دلپذير تابستاني لذت مي‌برند در اردبيل و سرعين سري هم به آب‌هاي گرم مي‌زنند که تراکم حضور گردشگران در آب‌هاي گرم بسيار زياد است به طوريکه صف‌هاي طولاني جلوي آب‌گرم گاوميش گلي سرعين به چشم مي‌خورد.

به نسبت سال گذشته از تراکم حضور گردشگران و مسافران ورودي به استان به ويژه اردبيل و سرعين کاسته شده ولي به رغم آن همچنان اردبيل و سرعين ميزبان هزاران مسافر و گردشگري است که اين ديار را به عنوان مقصد گردشگري برگزيده‌اند.

فرماندار سرعين با بيان اينکه روزانه بيش از 20 هزار خودرو به سرعين ورود پيدا کرده و ورودي گردشگران نيز به نسبت سال‌هاي گذشته افزايش يافته است، اظهار کرد: ظرفيت مراکز اقامتي رسمي و غيررسمي سرعين 20 هزار نفر است اما براي رفاه حال ميهمانان تمهيداتي همچون راه‌اندازي کمپينگ در پنج نقطه شهر ديده شده است.

عاطف ناصري تصريح کرد: دليل استقبال گردشگران و مسافران از آب‌هاي گرم هواي سردي است که طي روزهاي گذشته در سرعين حاکم بوده و بيشتر گردشگران علاقمند هستند تا از آب‌هاي گرم به دليل خواص درماني استفاده کنند.

شهردار سرعين نيز با اعلام اينکه تمام پرسنل شهرداري در اين ايام به حال آماده باش درآمده و با توجه به راه‌اندازي کمربندي سرعين ترافيک در ميادين اصلي شهر کمتر از سال‌هاي گذشته است، گفت: بيش از 200 باب سرويس بهداشتي سيار و مستقر در مناطق مختلف شهري در خدمت مسافران و گردشگران است.

رضا زنده‌دل افزود: به دليل حجم سفر و حضور مسافران جمع‌آوري زباله به صورت دستي انجام مي‌شود ولي سعي داريم تا در اين ايام شهر سرعين را بيش از گذشته تميز و پاکيزه نگه داريم تا گردشگران و مسافران با کمترين ناراحتي اين شهر را به سمت سرزمين و ديار خودشان ترک کنند.

راه‌اندازي تورهاي گردشگري در اردبيل و سرعين

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل نيز از راه‌اندازي تورهاي گردشگري مناسبتي عيد فطر در اردبيل و سرعين خبر داد و گفت: با تجربه موفق ايام نوروز سعي داريم در دو ماه تابستان اين تورها را با همکاري شهرداري سرعين و اردبيل راه‌اندازي کنيم.

کريم حاجي‌زاده با بيان اينکه تورگرداني در اين استان از حالت غفلت، رکود و بي‌توجهي خارج شده و يک رونق مضاعف پيدا مي‌کند، خاطر نشان کرد: در سرعين و اردبيل اغلب در نقاط ورودي شهر کيوسک‌هاي اطلاع‌رساني خودمان را راه‌اندازي کرديم و در کنار آن با تقويت اکيپ‌هاي کنترلي و نظارتي از مراکز اقامتي، پذيرايي و گردشگري به صورت گروهي، تلفيقي و انفرادي بازديد‌ها و نظارت‌هايمان را انجام

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 9

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.