1402/05/29 - 19 : 41
کد خبر: 39043
هدف‌گذاري وزارت صمت براي توليد 40 هزار دستگاه تراکتور
احرار: مديرکل دفتر ماشين آلات کشاورزي، ساختماني و معدني وزارت صمت برنامه ريزي گفت: ظرفيت توليد تراکتور از 22 هزار توليد در سال 1400 به 32 هزار دستگاه در سال گذشته رسيد و امسال برنامه ريزي کرده ايم 40 هزار دستگاه تراکتور توليدي وارد بازار شود.

ابوذر جمشيدوند مديرکل دفتر ماشين آلات کشاورزي، ساختماني و معدني وزارت صمت در حاشيه بازديد از گروه صنعتي تراکتورسازي ايران در گفتگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار کرد: در حوزه واردات تراکتور باتوجه به انواع پارامترها از جمله ظرفيت، توان، کيفيت و قيمت توليدات داخلي نسبت به رقباي خارجي اصلا معقول و جايز نيست و ممنوعيت آن مسجل است و ما هم پيگير هستيم تا اگر وارداتي در اين بخش وجود دارد و جداي از نياز کشور انجام مي‌شود از آن ممانعت کنيم.

وي افزود: در نگاه به بخش واردات دو سر فصل وجود دارد و آن اينکه، استفاده از حداکثر توان توليد داخلي کشور با اين مضمون، محصولي که در داخل توليد و مشابه داخلي دارد پس امکان واردات ندارد و عملا واردات آن ممنوع مي باشد اما اگر محصولي در داخل کمبود و يا توليد، کيفيت و قيمت آن پاسخگو نياز کشور نباشد متناسب با سياست‌هاي کلان کشور تصميم‌گيري شده و تعرفه معقول براي آن در نظر گرفته شود.

تعرفه‌هاي واردات را بايد معقول کنيم

وي  با اشاره به اينکه اين سياست همه کشورهاي پيش رو در عرصه توليد است که نسبت به بازار و وارداتشان حساس باشند اظهار داشت: ما هم بر اين اصل واقف و پايبند هستيم که اگر احيانا تصميم بر واردات باشد بايد با نظام تعرفه‌اي جدي وارد اين بخش شويم و نگاه بر اين است که ما اگر امکان توليد داخلي داريم بايد تعرفه‌هاي معقول و منطقي در نظر بگيريم تا اگر وارداتي هم صورت مي‌گيرد همراه با تعرفه معقول انجام شود.

برنامه‌ريزي امسال براي توليد ?? هزار دستگاه توليد تراکتور

جمشيدوند در عين حال برنامه ريزي امسال براي توليد ?? هزار دستگاه تراکتور را اعلام و عنوان کرد: ظرفيت توليد تراکتور از ?? هزار توليد در سال ???? به ?? هزار دستگاه در سال گذشته رسيد و امسال برنامه ريزي کرده ايم ?? هزار دستگاه تراکتور توليدي تراکتورسازان وارد بازار شود.

اين مقام کشوري در حوزه  صنعت، توليد را خط مقدم دانست و اضافه کرد: در سطح کشور مجموعه‌هايي همچون تراکتورسازي وجود دارند که فضاي توليد را در جنگ اقتصادي سرپا نگه داشته‌اند چرا که توليد خط مقدم ماست و بايد به جد به توليد بپردازيم اگر بخواهيم از مسائل کنوني کشور عبور کنيم هيچ راهي غير از فرآيند توليد قابل اعتماد نيست و بايد زنجيره ارزش و توليد را تقويت کنيم که اينها ممکن نمي‌شود مگر با همت کارگران، مهندسان و دست اندرکاران اين حوزه و بايد از تلاش اين عزيزان نيز تقدير کنيم که ستون‌هاي توليد را مانند پرچمي برافراشته بر دوش مي‌کشند.

وي گريزي هم به ظرفيت‌هاي کشور در عرصه توليد در مواد اوليه زد و يادآور شد: ظرفيت‌هاي کشور در اين حوزه بسيار بالاست و حداقل در حوزه ماشين آلات کشاورزي، ساختماني و معدني به برکت سرمايه گذار بخش خصوصي و دولتي ظرفيت خوبي در کشور ايجاد شده که بايد تلاش کنيم اين ظرفيتهاي را به حد نصاب برسانيم تا اتفاقات خوب براي کشور رقم بزنيم.

انتهاي پيام/

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 4

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.