1402/05/29 - 17 : 51
کد خبر: 39035
نماينده مجلس: تکميل حلقه آبي تبريز پيگيري مي‌شود
احرار: نماينده تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي با قدرداني از تلاش انجام شده براي تامين آب جايگزين سد نهند تبريز، گفت: نيمي از رينک ( حلقه ) 56 کيلومتري اين شهر اجرا شده است و تکميل طرح از طريق وزارت نيرو پيگيري مي‌شود.

روح اله متفکر آزاد روز يکشنبه در بازيد از روند تکميل پروزه آبرساني تبريز به همراه حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدرضا ميرتاج الديني يکي ديگر از نماينده هاي مردم اين شهر در مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: هر چند مشکل قطعي آب مناطق شمال شهر تبريز رفع شده است اما خشک شدن آب سد نهند زنگ خطري براي تامين آب اين شهر بود و از اين رو تکميل رينگ(ارتباط) آبي اين شهر و البته در کنار آن برنامه هاي اساسي همچون انتقال آب ارس را بيش از پيش ضروري مي کند.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي روز يکشنبه در جريان بازديد 2 نماينده تبريز در خانه ملت از روند تکميل پروژه آبرساني تبريز اعلام کرد: دهم تيرماه گذشته و با توجه به نبود آب در سد نهند، اين خط را که ? شهرک باغميشه، نصر، رشديه، ولي امر، فرشته و ارم و 50 درصد وليعصر با 280 هزار نفر جمعيت از اين محل تامين آب مي شدند از مدار خارج کرديم و آب اين مناطق را از طريق پمپاژ آب از داخل شهر تامين کرديم.

محمد خاني ادامه داد: اين مناطق از اول ارديبهشت تا دهم تيرماه به ترتيب از مدار خط آبرساني نهند خارج و به خط لوله جنوب شهر و آب زرينه رود وصل شدند و در واقع با اين کار، رينک داخلي شهر از طريق پمپاژ آب وارد مدار شد.
خاني گفت: با اتصال خطوط لوله شمال تبريز به خطوط لوله جنوب اين شهر، در واقع آب زرينه رود به ?? درصد از اين شهر وصل شد و اهالي اين مناطق از آب سبک اين خط انتقال بهره مند شدند و تهديد ايجاد شده براي تبريز به فرصت تبديل شد.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بيان اينکه تاسيسات آبياري تبريز از بالا به پايين و اقطار بزرگ به کوچک تنظيم و نصب شده است، گفت: پمپاژ آب از جنوب به شمال، نيازمند برعکس کردن اين تاسيسات و تغيير رژيم جريان بندي آب بود و جريان هيدروليکي اين شهرک ها به ناچار به هم خورد.

، سالانه نياز آبي تبريز 400 ليتر افزايش مي يابد و امسال با خارج شدن سد نهند از مدار توليد که 950 ليتر نياز اين شهر را تامين مي کرد کسري يکهزار و 350 ليتري به شبکه آبرساني تبريز وارد و موجب قطع آب برخي مناطق شمالي شهر شد.

شرکت آبفاي استان براي جبران خشک شدن آب سد نهند و تامين نياز 6 هزار ليتري مصرف استان در ثانيه اقدام به حفر چند فقره چاه و اجراي رينک آبي به منظور انتقال آب زرينه رود به عنوان يکي از منابع اصلي تامين آب تبريز به شمال شهر کرد.

پيش از اجراي طرح آبي جايگزين نهند، آب شهرستان تبريز از چهار منبع خط آبرساني زرينه رود 55 درصد، خط آبرساني نهند 13 درصد، چاه‌ها (هروي، سعيد آباد، قزلجه ميدان) ?? درصد و قنات ها يک درصد تأمين مي‌شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 6

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.