1402/05/28 - 20 : 9
کد خبر: 39032
مديرکل تامين‌اجتماعي آذربايجان‌شرقي اعلام کرد:
پايان مرداد، آخرين مهلت بهره‌ مندي کارفرمايان از بخشودگي جرايم بيمه‌ اي
احرار: مديرکل تامين‌اجتماعي آذربايجان‌شرقي اعلام کرد آخرين مهلت استفاده کارفرمايان مشمول قانون تامين‌اجتماعي از طرح بخشودگي جرايم بيمه‌اي کارفرمايان که با توجه به نام‌گذاري سال جاري به نام سال "مهار تورّم و رشد توليد" از سوي مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي) و به‌منظور مساعدت به کارفرمايان واحدهاي توليدي، صنعتي، معدني، خدماتي و اصناف و تقويت توان توليدي کشور به اجرا گذاشته شده، سي‌ويکم مرداد سال جاري است.

يونس دباغ صادقي‌ پور مديرکل تامين‌اجتماعي استان افزود: کارفرمايان متقاضي استفاده از بخشودگي جرايم بيمه‌اي مي‌توانند اصل بدهي بيمه‌اي خود را به صورت نقدي پرداخت کنند يا اينکه با توافق با شعب اين سازمان، روش پرداخت اقساطي را انتخاب نمايند.
در صورتي‌که براي پرداخت اصل بدهي بيمه‌اي، تعداد اقساط ماهيانه 12 ماه انتخاب شود، کارفرما از صددرصد بخشودگي جرايم برخوردار مي‌شود؛ در صورتي‌که در 18 ماه اقساط بدهي خود را پرداخت کند از 85 درصد بخشودگي جرايم استفاده مي‌کند و در صورتي‌ که تعداد اقساط را 24 يا 36 ماه انتخاب کند به ترتيب از 75 درصد و 50 درصد بخشودگي بهره‌مند مي‌شود
 البته توصيه ما اين است که کارفرمايان محترم که به هر دليلي بدهي بيمه‌اي معوق دارند که مشمول جرايم بيمه‌اي شده است، با انتخاب اقساط 12 ماهه و بخشودگي صددرصدي جرايم، از اين فرصت استفاده کنند.
با توجه به برنامه‌ راهبردي دولت سيزدهم در زمينه بهبود شرايط اشتغال، اين طرح با محوريت حفظ اشتغال موجود کارگاه‌ها اجرايي مي‌شود و کارفرماياني مشمول استفاده از اين تسهيلات خواهند بود که حداقل به مدت يک سال از زمان تقسيط بدهي، نسبت به حفظ يا افزايش اشتغال نيروي انساني کارگاه بر مبناي ليست اسفندماه سال 1401 و ارسال ليست و پرداخت کامل حق بيمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسيط اقدام کنند.
همچنين کارگاه‌هايي که بر مبناي ليست اسفند ماه 1401 تعداد بيمه‌شدگان شاغل در آنها کاهش يافته باشد، بعد از بازگشت نيروي کار تعديل شده يا جايگزيني آنها در زمان درخواست و رعايت حفظ اشتغال در دوره تقسيط، از بخشودگي جرايم برخوردار خواهند شد.
کارفرمايان متقاضي اين تسهيلات بايد درخواست خود را از طريق سامانه خدمات غيرحضوري سازمان تأمين‌اجتماعي به نشاني es.tamin.ir  حداکثر تا تاريخ سي‌ويکم مرداد ماه ثبت کنند که توصيه شده است براي سهولت کار، اين عزيزان درخواست خود را به روزهاي پاياني مهلت ذکر شده موکول نکنند.
با توجه به دريافت بازخوردهاي اجراي اين طرح از واحدهاي اجرايي تأمين‌اجتماعي در هفته‌هاي اول اجراي طرح بخشودگي جرائم، مشخص شد که برخي از کارگاه‌ها به‌دليل استفاده از طرح‌هاي قبلي و عدم پرداخت به‌موقع اقساط در دوره‌هاي قبلي بخشودگي جرايم، مشمول دوره جديد بخشودگي جرايم نمي‌شوند؛ اينها کارگاه‌هايي هستند که تقسيط بدهي در ادوار قبل داشته‌اند و متأسفانه با وجود دو بار تقسيط بدهي در گذشته، موفق به پرداخت بدهي بيمه‌اي خود نشده و همچنان دچار مشکل هستند.
به‌منظور رفع اين مشکل، براي اولين بار، تقسيط بدهي در بار سوم نيز با صدور بخشنامه‌اي امکان‌پذير شده است و کارگاه‌هايي که اين مشکل را دارند، مي‌توانند با تقسيط بدهي براي بار سوم، از تسهيلات بخشودگي جرايم استفاده کنند تا اگر موانعي براي فعاليت کارگاه‌ها وجود دارد، برطرف شود.
اين کار براي تسهيل‌گري بيشتر و براي همکاري حداکثري براي رشد توليد توسط سازمان تأمين‌اجتماعي انجام شد و براي بار سوم نيز امکان تقسيط بدهي فراهم شده است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 4

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.