1402/05/26 - 20 : 6
کد خبر: 39013
استاندار آذربايجان شرقي:
امروز درياچه اروميه در شمال غرب کشور به يک چالش تبديل شده است
احرار: استاندار آذربايجان شرقي گفت: امروز درياچه اروميه در شمال غرب کشور به يک چالش تبديل شده و در اين موضوع يک سري عوامل طبيعي و عوامل تصنعي وجود دارد.

عابدين خرّم در همايش سازمان‌هاي مردم نهاد آذربايجان شرقي گفت: در جمهوري اسلامي سازمان‌هاي مردم‌نهاد چکيده مردم هستند و اين‌گونه نيست که زينت المجالس و يا تشريفاتي باشند.

وي با اشاره به اين که اين سازمان‌ها در نظام جمهوري اسلامي اصل و اساس بوده و يکي از ارکان اصلي و پايه‌اي در نظام همين مردم هستند، گفت: در طول ?? سال هر جا به مردم تکيه کرديم و از مردم به شکل واقعي استفاده کرديم، نقطه قوت ما بوده است.

استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينکه حيات انقلاب اسلامي مرهون حضور آحاد مردم بوده و همين مردم بودند که در لحظات حساس توانستند نقش بسيار مهمي ايفا کنند، گفت: حضور مردم در حل مسائل و مشکلات بسيار حياتي است. هر جا مردم به کمک همنوعان خودشان شتافتند آن جامعه پويا و بالنده خواهد بود.

وي ادامه داد: رويکرد دولت سيزدهم، دولت مردمي و ايران قوي است که دربردارنده اين مفهوم است که اگر بخواهيم اين کشور از توانايي برخوردار باشد حتماً بايد مردم را به‌عنوان اصل مهم و اساسي بدانيم.

خرّم افزود: نهادهاي مردمي هر جا روي پاي خودشان ايستاده‌اند، سال‌ها و حتي قرن‌ها خود راه خود را ادامه داده‌اند و دولت دراين‌بين فقط نقش تسهيل‌کننده دارد و جامعه توانمند و قدرتمند با مشارکت مردم شکل مي‌گيرد.

وي با اشاره به اينکه امروز درياچه اروميه در شمال غرب کشور به يک چالش تبديل شده و در اين موضوع يک سري عوامل طبيعي و عوامل تصنعي وجود دارد، گفت: بارشي که در ?? سال گذشته در پيرامون اين درياچه اتفاق افتاده به‌شدت کاهشي يافته است. هر سال بيش از ? ميليارد مترمکعب تبخير اتفاق مي‌افتد که بي‌سابقه است.

وي افزايش آگاهي عمومي در مسائل مختلف، آموزش مردم، توانمندسازي و همراه‌سازي مردم با دولت، گسترش نظارت‌ها و افق ديد در حوزه‌هاي مختلف و بسط و گسترش فرهنگ مطالبه‌گري را از ديگر کارکردهاي سمن‌ها برشمرد و گفت: اين موضوعات بايد در کنار هم به پيشرفت جامعه و حل مشکلات مردم کمک کند هر چند به مذاق مسئولان هم خوش نيايد، چون جامعه بدون اين‌ها به‌خصوص مطالبه‌گري، پويا و فعال نخواهد بود، ازاين‌رو دستگاه‌هاي اجرايي موظف‌اند هر کدام به فراخور حوزه و تخصص خود، هر کمکي مي‌توانند به سمن‌ها بکنند.

استاندار به کمک‌هاي خالصانه و بدون چشم داشت خيران و انسان‌هاي بزرگ و خستگي‌ناپذير استان هم گريزي زد و گفت: اين افراد در برهه‌هاي مختلف و رويدادهاي اجتماعي تأثيرگذار بودند و با جان‌ودل براي حل مشکلات مردم و جامعه کوشيدند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 1

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.