1402/05/26 - 19 : 4
کد خبر: 39012
رييس دانشگاه آزاد ايلخچي خبر داد،
اضافه شدن دو رشته تحصيلي جديد به دانشگاه ازاد ايلخچي/ دانشگاه آزاد ايلخچي قطب رباتيک کشور است
احرار: رييس دانشگاه آزاد ايلخچي از اضافه شدن دو رشته به مجموع رشته‌هاي تحصيلي اين واحد خبر داد و افزود : از مهر ماه سال آينده در دو رشته حسابداري و ميکروبيولوژي در مقطع کارشناسي پيوسته پذيرش خواهيم داشت .

حامد تقي پور در نشست خبري با اصحاب رسانه با اشاره به اينکه پيشينه راه اندازي دانشگاه آزاد واحد ايلخچي به سال 1383 بر مي گردد اظهار کرد : اکنون اين واحد دانشگاه در بيش از 70 رشته تحصيلي در مقاطع، کارداني، کارشناسي ناپيوسته، کارشناسي پيوسته و کارشناسي ارشد دانشجو مي پذيرد و اکنون در حدود 1500 دانشجو درآن مشغول به تحصيل هستند.

رييس دانشگاه ازاد اسلامي واحد ايلخچي در خصوص تعداد اعضاي هيأت علمي دانشگاه يادآور شد: در حال حاضر 24 عضو هيأت علمي داريم که مربي و استاديار هستند  و در سال جاري قرار است بجاي اساتيد حق التدريس از دانشجويان دکتراي دانشگاه هاي آزاد اسلامي  بهره ببريم.

  وي ادامه داد : رشته هاي اين واحد  شامل رشته هاي علوم انساني(حقوق-آموزش ابتدايي –حسابداري تربيت بدني ) ، فني مهندسي(برق-مکانيک- عمران- کامپيوتر-شيمي- ) و هنر هستند و همچنين در مقطع کارشناسي  ارشد در 6 رشته شامل مهندسي برق، تربيت بدني، شيمي ، مکاترونيک و حقوق دانشجو مي پذيرد.

اضافه شدن دو رشته تحصيلي جديد به دانشگاه ازاد ايلخچي

 وي همچنين از  اضافه شدن دو  رشته به مجموع رشته‌هاي تحصيلي اين واحد خبر داد و افزود :  از مهر ماه سال آينده در دو رشته حسابداري و ميکروبيولوژي در مقطع کارشناسي پيوسته پذيرش خواهيم داشت .

تقي پور با اشاره به طرح تعاون رشته ها در دانشگاه ازاد ابراز داشت : اگر رشته اي در واحد داشگاهي وجود نداشته باشد  مي توانند به صورت تعاوني در ان رشته ها نيز پذيرش داشته باشند که در اين راستا ما دو رشته مهندسي پزشکي و آموزش ابتدايي را  مقطع کارشناسي پيوسته از  واحد هاي همچوار پذيرش مي کنيم ولي مدرک آن رشته را واحدهاي هم جوار صادر خواهند کرد .

رشد 13 درصدي  جذب دانشجو در دانشگاه آزاد ايلخچي

رييس دانشگاه آزاد ايلخچي با  اشاره به اينکه تعداد دانشجويان در سالهاي اخير روند نزولي داشته است گت :اين روند نزولي براي کل دانشگاه ها بوده است و دانشگاه ايلخچي نيز از اين امر مستثنا نبود ولي در دو سال اخير اين روند متوقف شده است و  از سال قبل روند صعودي بخود گرفته است به طوري که در سال قبل ما 13 درصد افزايش جذب دانشجو داشتيم و امسال نيز با تلاش عزيزان چشم انداز جذب حدود 1000 دانشجوي جديد الورد را داريم که به آن هدف خواهيم رسيد.

  وي افزود : برنامه ي  ما براي تحقق جذب هزار دانشجو ، معرفي بهتر واحد و خدمات و امکانات و همچنين پتانسيل هاي  آن است .

 حامد تقي پور با بيان اينکه در تلاشيم تا وابستگي  مالي  دانشگاه  را به  درآمدهاي شهريه اي کاهش دهيم اظهار کرد : در اين راستا  کسب درآمدهاي غيرشهريه اي، پايدار و مخصوصا دانش بنيان در دستور کار قرار دارد.

دانشگاه ازاد ايلخچي ، قطب رباتيک کشور

وي عمده شهرت دانشگاه ازاد واحد ايلخچي را فعاليت در  حوزه رباتيک دانست وخاطرنشان کرد:  ربات فوتباليست انسان نماي اين دانشگاه به نام" آرتين"  در رقابتهاي بين المللي ربوکاپ، سه مقام جهاني دارد  که در از ان جمله مي توان به مقام سوم ربوکاپ جهاني در کشور  آلمان  مقام سوم در کشور ژاپن  و مقام چهارم در کشور کانادا اشاره کرد.

 وي از قهرماني بلامنازع دانشگاه ازاد ايلخچي در مسابقات رباتيک ايران اپن خبر داد و تصريح کرد : در زمينه ربات هاي پرنده نيز رباتيک مقام اول رشته پرنده سرعتي را در   دانشگاه انوشيرواني بدست اورديم و همچنين مقام دو و سوم را در مسابقات اسيا و اقيانوسيه بريا ربات عنکبوت شش پا کسب کرديم .

 

ارتقا مركز رشد فناوري هاي نوين دانشگاه

 

تقي پور  با اشاره به انکه دانشگاه آزاد ايلخچي جزو اولين واحدهايي بود که مجوز تاسيس مرکز رشد را گرفت اظهار کرد: يکي از افتخارات اين واحد دانشگاهي ، تبديل مرکز رشد از سطح سه به سطح دو بود  که اين امر در استان ما تنها در سه مرکز تبريز اهر و ايلخچي بدست آمده  است .

 وي  ادامه داد  : يکي از افتخاراتي که اخيرا بدست آمده است تبديل  مجوز فعاليت  مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامي ايلخچي از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است در حاليکه صدور مجوز اوليه آن از دانشگاه ازاد اسلامي بود.

 

دريافت مجوز سراي نوآوري رباتيک و هوشمندسازي صنعتي

رييس دانشگاه ازاد ايلخچي  به ايجاد سراهاي نوآوري در دانشگاه هاي آزاد اشاره کرد و گفت :  بنده  معتقدم يکي از راه ها برون رفت از مشکلات اقتصادي، پرداختن به اقتصاد  داش بنيان است؛  و در اين راستا با توجه به سابقه درخشان اين دانشگاه در حوزه رباتيک؛ مجوز سراي نوآوري رباتيک و هوشمندسازي  صنعتي در استان آذربايجان شرقي  به واحد ايلخچي دادند .

وي کسب عنوان واحد برتر در سالهاي 1394 و 1400 در جشنواره فرهيختگان دانشگاههاي  ازاد کشور را ازجنله افتخارات اين دانشگاه در زمينه پژوهشي ذکر کرد‌

او به برگزاري يازدهمين دوره نمايشگاه ربع رشيدي در ابان ماه سال جاري اشاره کرد و گفت: در چهار دوره مديريت زون الکترونيک آن را به دانشگاه ازاد ايلخچي واگذار کرده اند که هر سال به عنوان زون برتر انتخاب مي شد .

وي اعلام کرد : نخستين مرکز تحقيقات و توسعه سيستم هاي ترمز کشور در اين دانشگاه تاسيس و بهره  برداري رسيد وهمچنين  در حال حرکت به سمت تجهيزات حمل و نقل هوشمند هستيم که اقدامات اوليه ان صورت گرفته است .

 

 وي به برگزاري دو دوره  کنفرانس ملي رباتيک و مکاترونيک  در سالهاي گذشته اشاره و اعلام کرد: سومين دوره اين کنفرانس، پاييز امسال برگزار خواهد شد .

طراحي  و ساخت  ربات پرنده به نام " هگزا کوپتر "

 حامد تقي پور همچنين از ساخت و طراحي  ربات پرنده به نام « هگزا کوپتر به سفارش سازمان  آتش نشاني و طراحي و ساخت جعبه فرمان برقي به عنوان پروژه هاي درامدزاي اين دانشگاه ياد کرد و گفت : پروژه ساخت ربات جوشکار براي صنايع  و دستگاه توزين براي ماشين الات کشاورزي  در دست اقدام  است که درصورت موفقيت اين پروژه رارداد آن را به تعداد 300 دستگاه خواهيم بست

وي همچنين به جذب سرمايه هاي دولتي توسط اين واحد دانشگاهي اشاره کرد و گفت : امسال ما  بيش از 2.5 ميليارد تومان  بودجه از محل گام هاي ماده 16 جذب کرديم   و اين در حاليست که  کل سرمايه بودجه براي اسکو 5 ميليارد تومان بود .

تقي پور  تعداد مقالات چاپ شده  ISI را بيش از 200  مقاله عنوان کرد و گفت : از لحاظ  تعداد مقالات و اعتبار آنها  در استان رتبه سوم را داريم .

1000 دانشجو امسال پويشي مي شوند

رييس دانشگاه ازاد ايلخچي  به اجراي  طرح پويش  در دانشگاه ازاد ايلخچي اشاره کرد و گفت : طرح پويش  به معني اشتغال همزمان با تحصيل در يک واحد صنعتي است.

وي اذعان کرد: طرح پويش در استان ما نسبت به استانهايي همچون اصفهان عملکرد موفقي نداشته است و تنها 300 دانشجو توانسته بودند در اين طرح مشارکت کنند.

او  افزود : امسال با تمهيداتي که انجام شده اجراي  اين طرح را براي  دو هزار دانشجو هدف گزاري کرده ايم.

وي همچنين از اعطاي مدرک  سازمان فني و حرفه اي که علاوه بر مدرک دانشگاهي خبر داد و افزود :  دانشجويان با دريافت اين مدرک خواهند توانست در واحدهاي صنعتي مشغول به کار شوند و از عهده کارهاي صنعتي بر ايند.

امکان تحصيل همزمان در دو رشته در دانشگاه آزاد

حامد تقي پور به امکان تحصيل همزمان در دو رشته در دانشگاه ازاد اشاره کرد و گفت :  دانشجو در اين صورت مي تواند به طور همزمان در دو رشته آن هم با  امکان پردخات شهريه ثابت يکي از رشته ها  ادامه تحصيل دهد

.تقي پور همچنين  از اقدام به  اخذ مجوز دانشگاه مهارتي توسط مسئولان اين دانشگاه خبر داد . اظهار کرد : اقدامات اوليه صورت گرفته است و انشااله بتوانيم بهمن ماه سال جاري مجوز دانشکده مهارتي کسب کنيم و رشته هاي مهارتي را دردانشگاه داشته باشيم.

 او همچنين با بيان اينکه دانشگاه آزاد ايلخچي يکي از نزدديکترين واحد ها به مرکز استان است خاطر نشان کرد :  با اين وجود در حال  رايزني براي راه اندازي توقفگاه قطار به منظور  تسهيل رفت و آمد دانشجويان  هستيم که در صورت تحقق اين امر مسير تبريز به دانشگاه ايلخچي حدود 15 دقيقه خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 9

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.