1402/05/25 - 9 : 7
کد خبر: 39010
مدير عامل منطقه آزاد ارس خبر داد؛
افزايش 56 درصدي ورود گردشگر به ارس/400 تخت به ظرفيت‌هاي اقامتي ارس اضافه شد
احدار: مدير عامل منطقه آزاد ارس به افزايش 56 درصدي ورود گردشگر به ارس در نوروز سالجاري اشاره کرد و گفت : رشد 114 درصدي ورود گردشگر در ايام نوروز و پيک ورود مسافر به منطقه، ظرفيت مراکز اقامتي و مدارس تکميل شد بطوريکه باشگاه‌هاي ورزشي نيز جهت اسکان شبانه گردشگران تجهيز شدند که اين توجه به پروژه‌هاي اقامتي و تفريحي را دوچندان مي‌کرد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، دکتر مجيد کياني عصر سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه ضمن تبريک روز خبرنگار و اشاره به اهميت فعاليت‌هاي رسانه‌اي در چارچوب جهاد تبيين و ارائه گزارش عملکرد مسئولين به مردم، اظهار داشت: تا به‌امروز تاکيد بر انجام امورات براساس برنامه‌ها بوده و به‌منظور ساماندهي و اولويت‌بندي اقدامات، طرح ميان مدت 3  ساله بر اساس سياست‌ها، راهبردها و پروژه‌ها تعريف شده که 116پروژه را در برمي‌گيرد.

اتفاق‌نظر بر روي توسعه گردشگري در ساحل ارس/ 400  تخت به ظرفيت اقامتي منطقه اضافه شد

وي تبديل ارس به يکي از قطب‌هاي گردشگري را از سياست‌هاي اين سازمان خواند و با اشاره به ظرفيت‌هاي نادر منطقه آزاد ارس در اين حوزه، خاطرنشان کرد: ثبت جهاني ژئوپارک ارس مقدمه معرفي منطقه براي گردشگران خارجي است و در حوزه تامين زيرساخت‌هاي گردشگري برنامه‌‌ريزي و اقدامات متعددي صورت گرفته است.

رئيس هيات‌مديره و مديرعامل سازمان با اشاره به عدم استفاده حداکثري از ساحل ارس، بيان کرد: با تعاملات صورت گرفته با استاندار، فرماندهي مرزباني و اداره آب و منطقه‌اي آذربايجان‌شرقي به اين جمع‌بندي رسيده‌ايم که در ساحل ارس، فضاهاي گردشگري، تفريحي، شيلات و کشاورزي را توسعه دهيم که توسعه پارک درنا بخشي از اين پروژه‌هاست.

وي به افزايش 56 درصدي ورود گردشگر به ارس در نوروز سالجاري و رشد 114 درصدي آن در بهار 1402 ، يادآور شد: در ايام نوروز و پيک ورود مسافر به منطقه، ظرفيت مراکز اقامتي و مدارس تکميل شد بطوريکه باشگاه‌هاي ورزشي نيز جهت اسکان شبانه گردشگران تجهيز شدند که اين توجه به پروژه‌هاي اقامتي و تفريحي را دوچندان مي‌کرد. در همين راستا نيز با افتتاح هتل‌‌هاي جديد در ماه‌هاي اخير نزديک به 400  تخت به ظرفيت‌هاي اقامتي ارس اضافه شد.

کياني با بيان اينکه در طول يک سال اخير برنامه‌هاي متعددي در حوزه ورزشي و فرهنگي به اجرا درآمده است، افزود: در بحث جذب گردشگر خارجي برنامه‌ريزي‌هاي لازم صورت گرفته تا با مشارکت در نمايشگاه‌هاي تکليفي دبيرخانه، بتوانيم در جذب گردشگر به‌ويژه از کشورهاي همسايه قدمي برداريم.

300 هکتار گلخانه ديگر در ارس درحال احداث است/ صادرات شيلات از محدوده خداآفرين به ساير کشورها

وي تبديل ارس به قطب کشاورزي کشور را يکي ديگر از سياست‌هاي سازمان خواند و گفت: بزرگترين گلخانه‌هاي هيدروپونيک کشور در ارس واقع شده و بيش از 220هکتار گلخانه فعال در منطقه آزاد ارس وجود دارد و قريب به 300 هکتار گلخانه ديگر در منطقه آزاد ارس در حال احداث است که اميدواريم بخشي از اين 300  هکتار در سال 1402 مورد بهره‌برداري قرار گيرد.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام اينکه بزرگترين پروژه پرورش ماهي کشور با ظرفيت توليد1500 تن در سال در زون خداآفرين منطقه آزاد ارس در حال احداث است، اضافه کرد: اميدواريم اين مجموعه در سال 1402  مورد بهره‌برداري قرار گيرد و ميزان صادرات شيلات از ارس به کشورهاي اروپايي افزايش يابد.

آماده‌سازي فاز2  صنعتي ارس براي احداث واحدهاي توليدي جديد/ ترانزيت 3 ميليارد دلاري از 2 پايانه مرزي ارس 

وي کمک به رشد و رفع موانع توليد را ديگر سياست مهم سازمان عنوان کرد و توضيح داد: يکي از چالش‌هاي تيم مديريتي بنده در ورود به ارس نبود زمين جهت واگذاري به سرمايه‌گذاران بود و در اين راستا ضمن آزادسازي 236 هکتار از اراضي توسط دادگاه و 57 هکتار از اراضي توسط کارگروه اقتصاد مقاومتي، نسبت به آماده‌سازي فاز3  صنعتي اقدام شد که با افتتاح آن مشکل زمين جهت پذيرش سرمايه‌گذاري‌هاي جديد مرتفع خواهد شد.‌

کياني با ارائه گزارشي از افزايش توليد و صادرات محصولات توليدي ارس، تصريح کرد: در سال 1401 ، کل ترانزيت از دو پايانه مرزي جلفا و نوردوز 1.3 ميليون تن به ارزش 3  ميليارد دلار بوده است و باتوجه به ثبت ترانزيت 13ميليون تن در کل کشور، سهم ارس قابل توجه است.

تاثير مثبت نمايشگاه‌ها در معرفي توليدات و افزايش صادرات

 

وي به نتايج مثبت نمايشگاه‌هاي ارس‌اکسپو و ايران‌اکسپو اشاره و عنوان کرد: کاپان به‌عنوان يکي از شهرهاي ارمنستان فاصله اندکي با مرز نوردوز ارس دارد اما در اين شهر خبري از محصولات ارس نيست و تنها با برگزاري يک نمايشگاه توليدات ارس در اين شهر، چندين توليدکننده منطقه موفق به انعقاد قرارداد فروش و صادرات به ارمنستان شدند. 

 

رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد ادامه داد: نمايشگاه مناطق آزاد با متولي‌گري ارس سوم لغايت پنجم شهريور ماه در شهر ايروان برگزار خواهد شد و هدف از اين نمايشگاه عرضه بسته‌هاي سرمايه‌گذاري، معرفي توليدات جهت صادرات و جذب گردشگر است. ارمنستان دروازه ورود به اتحاديه اوراسيا بوده و بازار آن گذري براي حضور در ساير کشورهاست.

 

از سرگيري پروژه احداث جاده مرند_جلفا در محدوده دره‌ديز پس از 10سال توقف

 

وي در بخشي ديگر از صحبت‌هاي خود با بيان اينکه ? کيلومتر از جاده مرند_جلفا قبل از شروع سفرهاي نوروزي 1402 با هزينه‌کرد اين سازمان زير بار ترافيک رفت، اذعان داشت: بخش ديگري از پروژه احداث باند دوم جاده جلفا - مرند به دليل اختلاف با يکي از نهادها 10 سال متوقف شده بود که با پيگيري‌هاي صورت گرفته اين مشکل رفع گرديد و اميدواريم 3.5  کيلومتر از 7 کيلومتر باقيمانده قبل از شروع فصل سرماي امسال افتتاح گردد.

 

تقويت زيرساخت‌ها با راه‌اندازي پست موبايل برق در محدوده جلفا، احداث مدارس جايگزين کانکسي در خداآفرين و نوسازي مدارس محدوده‌ها، ساماندهي کالاي همراه مسافر و برنامه‌ريزي جهت تخصصي سازي بازار جلفا، موانع اجراي ماده 65 و کم و کيف عرضه 100  بسته سرمايه‌گذاري جديد ارس از ديگر مباحث مطرح شده مديرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست با خبرنگاران بود.

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 9

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.