1402/05/24 - 16 : 6
کد خبر: 39007
به وقتِ با مردم بودن..
.گفت و گوي استاندار آذربايجان شرقي با اهالي کلافه از قطعي آب در شمال تبريز
احرار: چند روزي است که بخش‌هايي از شمال شرق تبريز به ويژه حوالي ميدان ونک شهرک باغميشه با مشکل قطع و وصل آب روبرو و اين مساله موجب کلافه شدن مردم شده است.

آنها تاکنون دو بار در ميدان ونک  شهرک باغ‌ميشه دور هم جمع شده اند تا مطالبه خود در اين خصوص را به گوش مسئولان برسانند .

 

ساعت هفت صبح امروز سه شنبه، مردم شهرک باغميشه شاهد حضور سرزده استاندار آذربايجان شرقي به همراه فرماندار تبريز و مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بودند.

 

استاندار آذربايجان شرقي، شخصا براي سرکشي به وضعيت تامين آب شرب قسمت‌هاي مرتفع شهرک باغميشه به ميدان ونک آمده بود تا با يکايک شهروندان حاضر در ميدان گفت‌وگو کند.

 

عابدين خرّم، حدود 20 دقيقه با مردم صحبت کرد؛ شهروندان ساکن اين شهرک به صورت رو در رو  و با صراحت کامل، مشکلات خود را در زمينه تامين آب شرب با استاندار مطرح کردند؛ برخي از آنها گفتند که دو روز است آب ندارند، شهروندي هم ضمن تشکر از حضور ميداني و سرزه استاندار در محل، اعلام کرد که مسئولان وعده داده بودند مشکل تامين آب شرب طي چهار روز حل شود، ولي هنوز حل نشده است.

 

اين شهروند ادامه داد: البته در ضلع شرقي ميدان آب است، ولي در ضلع غربي نيست، بعضي شهروندان حاضر در محل نيز به مقام عالي استان اعلام کردند آب به شکل ضعيف در طبقه همکف مجتمع هاي تجاري وجود دارد، اما به طبقات بالا نمي رسد و آنان نمي‌توانند آب مورد نياز روزمره خود را تامين کنند.

 

استاندار آذربايجان شرقي نيز پس از اينکه با حوصله و دقت تمام به درد دل يکايک شهروندان حاضر در محل گوش کرد، از عموم شهروندان ساکن در اين منطقه به دليل مسائل پيش آمده عذرخواهي کرد و به مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان که در اين بازديد وي را همراهي مي کرد، دستور داد مشکل تامين آب شرب اين منطقه هرچه سريعتر حل شود .

 

مردم نيز از اينکه استاندار آذربايجان شرقي به دور از هر گونه تشريفات و سرزده در جمع آنها حاضر شده و به صحبت هاي آنها گوش کرده، تشکر کردند.

 

خرم، استاندار آذربايجان شرقي پس از ميدان ونک مسير خود را از خيابان ولي‌پور باغميشه ادامه داد و در طول مسير با توقف خودرو، از ساکنان چهار مجتمع مسکوني، وضعيت تامين آب شرب آنان را جويا شد.

نماينده عالي دولت در استان در پايان اين بازديد دو ساعته، در منتهي اليه شهرک مرزداران حاضر شد و بر روند لوله گذاري اين مسير براي تامين آب شرب شهرک هاي نصر و باغميشه  با ظرفيت خروجي 175  ليتربرثانيه و توان افزايش تا 250  ليتر بر ثانيه نظارت کرد .

 

 او با مهندسان و کارگران شاغل در اجراي اين طرح گفت‌وگو و تاکيد کرد که براي تسريع و تسهيل در رفع مشکل تامين آب شرب شهروندان ساکن مناطق شمال شرق تبريز، تمام تلاش خود را به صورت شبانه روزي به کار ببندند.

 

بر اساس اين گزارش، با اتمام عمليات لوله گذاري در شهرک مرزداران، مشکل قطع آب مناطق حداقل در ميان مدت رفع خواهد شد.

 

آب بخش‌هايي از شمال شهرک باغميشه از هفته نخست مردادماه جاري در وضعيت قطع و وصل قرار داشته و حتي گاه بيش از 48  ساعت به طور کامل قطع شده است که اين امر موجب کلافگي اهالي اين منطقه شده و مردم را در دوشنبه شب، 16  مردادماه به ميدان ونک باغميشه کشانده بود تا با اعتراضي مسالمت آميز، انتقاد خود را نسبت به قطعي آب در روزهاي گرم تابستاني به گوش مسئولان برسانند.

 

پس از تجمع مردم در ميدان ونک، تراب محمدي، معاون سياسي اجتماعي استاندار آذربايجان شرقي به همراه محمد خاني، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در ميدان حاضر شده و ضمن اطمينان دادن به مردم در خصوص بهبود يافتن شرايط تامين آب در روزهاي آتي، دليل اين قطعي‌ها را خشک شدن سد نهند و اتصال شبکه تامين آب بخش شمالي شهر تبريز به زرينه رود عنوان کرده بودند.

 

سد نهند، آب شرب بخش شمال تبريز را تامين مي‌کند ولي از آنجايي که خشک شده است، تدابير اتصال اين بخش از شهر به خط زرينه رود (در داخل سطح شهر به روش پمپاژ) انجام گرفته و لوله گذاري‌ها به اتمام رسيده است اما مشکلي طي دو هفته گذشته در خصوص مباحث فني اين خط انتقال و پمپاژ آب وجود داشته که باعث برخي نارضايتي‌ها و عدم تحقق وعده‌ها شده است.

 

بنا به اذعان خاني، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، دهم تيرماه گذشته با توجه به نبود آب در نهند، اين خط از مدار خارج شده و شش شهرک تبريز اعم از باغميشه، نصر، رشديه، ولي امر، فرشته و ارم و 50  درصد منطقه وليعصر با 280 هزار نفر جمعيت که از اين محل تامين آب مي‌شدند از طريق پمپاژ آب از داخل شهر تامين آب شدند. اين پروژه عظيم سه ساله، طي سه ماه عملياتي شده است.

اکنون تمامي سطح شهر تبريز با لوله گذاري‌هاي داخل سطح شهر به خط زرينه رود وصل شده است. با توجه به وضعيت جغرافيايي تبريز و تفاوت ارتفاع قابل توجه بين منطقه شمال با جنوب شهر، خط آبرساني در داخل شهر با احداث ايستاه‌ پمپاژ به روش پمپاژ عملياتي شده اما انتقال آب از جنوبي ترين نقطه تا شمالي ترين نقطه شهر به روش پمپاژ اختلال‌هايي در شبکه توزيع ايجاد کرده است.

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 5

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.