1394/04/26 - 12 : 55
کد خبر: 3894
برگزاري کنگره «فرهنگ ديني و انقلابي در اشعار شهريار» در تبريز
احرار نيوز: معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان‌شرقي گفت: کنگره بين‌المللي فرهنگ ديني و انقلابي در اشعار استاد شهريار 25، 26 و27 شهريور ماه همزمان با روز ملي شعر و ادب در تبريز برگزار مي‌شود.

به گزارش احرار نيوز به نقل از روابط عمومي استانداري آذربايجان‌شرقي، سعيد شبستري‌خياباني در نشست تخصصي کنگره بزرگداشت استاد شهريار، اظهار داشت: تلاش مي‌کنيم تا سال آينده دبيرخانه دائمي اين کنگره در بنياد فرهنگ، هنر و ادب آذربايجان تشکيل شود.

وي گفت: اميدواريم در سال جاري شاهد معرفي ابعاد ديگري از شخصيت استاد شهريار باشيم و انتظار مي‌رود تمامي سازمان‌ها و نهادهاي دولتي و غيردولتي با انسجام و هماهنگي براي برگزاري باشکوه اين همايش تلاش کنند.

شبستري با اشاره به سابقه برگزاري همايش‌هاي متعدد در خصوص استاد شهريار طي ساليان متمادي تصريح کرد: امسال برگزاري کنگره بين‌المللي استاد شهريار با وحدت رويه و سياست‌گذاري يکپارچه انجام خواهد شد.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان نيز در اين نشست با اشاره به برگزاري موفقيت‌آميز همايش استاد شهريار اظهار کرد: سال گذشته شاهد برگزاري باشکوه اين همايش در سطح بين‌المللي بوديم و اميدواريم امسال نيز اين کنگره در سطح مطلوبي برگزار شود.

علي‌اکبر صفي‌پور گفت: اميدواريم با پيگيري‌هاي استانداري شاهد تشکيل دبيرخانه دائمي اين کنگره باشيم تا کنگره را در سطح جهاني مطرح کنيم.

وي با تاکيد بر ضرورت توجه به سطح علمي اين کنگره افزود: سال گذشته همايش استاد شهريار با حضور اساتيد برجسته برگزار شد و اين روند بايد ادامه يابد.

مديرکل آموزش و پرورش استان نيز ضمن اعلام آمادگي اين اداره کل به منظور همکاري در اجراي اين کنگره گفت: بايد مردم را با شخصيت واقعي استاد شهريار آشنا کنيم.

جعفر پاشايي افزود: انتظار مي‌رود نتايج اين کنگره درقالب محصولات فرهنگي و کتاب به جامعه عرضه شود.

رئيس حوزه هنري آذربايجان‌شرقي در ادامه اين نشست با تاکيد بر اينکه کنگره بين‌المللي فرهنگ ديني و انقلابي در اشعار استاد شهريار نگاه جديدي به شهريار خواهد داشت، اظهار کرد: توجه به موضوع فرهنگ ديني و انقلابي در اشعار استاد شهريار تا به امروز مغفول واقع شده است و ما تلاش مي‌کنيم تا اين جنبه از اشعار استاد شهريار را به جهانيان معرفي کنيم.

حسن ميلاني از تشکيل کميته علمي و تخصصي برگزاري اين کنگره در محل حوزه هنري استان خبر داد و  افزود: اين کنگره با تکيه بر تفکر ديني، انقلابي، اخلاقي و تربيتي استاد شهريار برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به محورهاي برگزاري اين کنگره گفت: انقلاب اسلامي در آثار استاد شهريار، نقش استاد شهريار در شکل گيري و گسترش جريان شعر دفاع مقدس، تجلي معارف و مناقب اهل بيت (ع) در اشعار استاد شهريار، ولايت فقيه در انديشه استاد شهريار، تجلي مضامين قرآن در شعر شهريار، تبلور هويت ديني در منظومه حيدربابا، بررسي مباني ديني اشعار استاد شهريار، آداب اخلاقي و تربيت اسلامي در اشعار استاد شهريار، شاخصه‌هاي عرفان شيعي در اشعار استاد شهريار، فرهنگ عاشورا در شعر استاد شهريار، تجلي بصيرت ديني و انقلابي استاد شهريار در اشعار وي و ايران، هويت و وحدت ملي در اشعار استاد شهريار از جمله شاخص‌ترين محورهاي برگزاري اين کنگره است.

ميلاني گفت: کنگره بين‌المللي فرهنگ ديني و انقلابي در اشعار استاد شهريار 25، 26 و27 شهريور ماه همزمان با روز ملي شعر و ادب در تبريز برگزار مي‌شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 7

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.