1394/04/25 - 12 : 25
کد خبر: 3881
استاندار زنجان:
نتايج عمده توافق هسته‌اي از سال آينده محقق مي‌شود
احرار نيوز: استاندار زنجان گفت: توافق‌نامه اثرات بلندمدت و کوتاه‌مدت خواهد داشت و نتايج کوتاه‌مدت توافق‌نامه هسته‌اي تا پايان سال ميلادي و نتايج عمده آن از سال آينده محقق مي‌شود.

به گزارش احرار نيوز به نقل از مهر، جمشيد انصاري شامگاه سه‌شنبه در هفدهمين جلسه شوراي گفتگوي دولت با بخش خصوصي، به توفيق دولت تدبير و اميد در مذاکرات هسته‌اي اشاره کرد و افزود: با اجرايي‌ شدن اين توافق‌نامه مشکلات ايجاد شده در فضاي اقتصاد و توليد کشور حل مي‌شود.
وي اظهار داشت: تصور موجود در مورد حل همه مشکلات کشور در صورت رفع تحريم‌هاي کشور اشتباه است و در اين راستا ما نبايد فراموش کنيم که بسياري از مشکلات اقتصاد کشور قبلا هم وجود داشت و در صورت محقق ‌شدن توافق‌نامه در بهترين شرايط، به پنج سال دهه ?? باز مي‌گرديم.
استاندار زنجان، به پيامدهاي توافق‌نامه در صورت محقق شدن آن اشاره کرد و گفت: همه پيامدهاي توافق‌نامه لزوما خوب نخواهد بود و بايد خود را براي بهره‌مندي از تاثيرات مثبت آن آماده کرد و منتظر نتايج بد هم شد.
انصاري با بيان اينکه توافق‌نامه اثرات بلندمدت و کوتاه‌مدت خواهد داشت، تاکيد کرد: نتايج کوتاه‌مدت توافق‌نامه هسته‌اي تا پايان سال ميلادي و نتايج عمده آن از سال آينده مشخص مي‌شود يعني اين تاثيرات در دو مرحله تا پايان ???? و مرحله دوم از ابتداي سال آينده مشخص مي‌شود.
وي تصريح کرد: نفت، گاز و پتروشيمي به‌دليل تاثيرگذاري آن در اقتصاد کشور و بودجه عمومي و بخش قابل توجهي از اقتصاد کشور تحت تاثير نوسانات توافق‌نامه قرار مي‌گيرد و قيمت نفت در ابعاد جهاني آن تحت تاثير بار رواني اين توافق‌نامه افت قيمت خواهد داشت ولي بعد از مدتي اين بار رواني تعديل مي‌شود.
انصاري افزود: براساس تحليل‌هاي انجام شده قيمت نفت با افزايش توليد، کاهش مي‌يابد، پس تصور دستيابي به منابع درآمد نفتي جديد جز با فراهم‌ شدن امکان فروش بشکه‌هاي نفت شناور درست نيست.
استاندار زنجان افزود: حمل و نقل و بيمه دو حوزه‌اي هستند که بعد از حصول توافق به‌دليل کاهش و حذف هزينه ريسک رونق مي‌گيرند.
انصاري به آزاد شدن دارايي‌هاي بلوکه شده ايران به‌دليل تحريم بعد از آغاز عمليات اجراي توافق‌نامه هسته‌اي اشاره کرد و گفت: اين موضوع به تحقق بودجه مصوب دولت کمک خواهد کرد.
وي يادآور شد: آزاد شدن منابع مالي بلوکه شده در کنار درآمدزآيي فروش بشکه‌هاي نفت شناور، موجب ايجاد نقدينگي براي دولت مي‌شود و فراهم‌ شدن امکان عملياتي‌ شدن تفاهم‌نامه‌هاي موجود براي پروژه‌هاي خطوط انتقال گاز از ديگر تغييرات حوزه نفت و گاز خواهد بود، به‌طوري که از سال ???? صدور نفت به دو کشور عراق و عمان امکان‌پذير خواهد شد.
افزايش صادرات گاز بعد از اجرايي شدن توافق‌نامه هسته‌اي
وي افزود: بعد از اجرايي شدن توافق‌نامه هسته‌اي، صادرات گاز افزايش مي‌يابد و امکان برداشت از اين خطوط براي استان‌هايي مثل زنجان از بين مي‌رود.
وي به تاثير توافق‌نامه هسته‌اي بر بازار ارز، مبادلات بانکي و همچنين بازار سرمايه اشاره کرد و گفت: تاثير اين توافق‌نامه در کوتاه‌مدت بر نرخ ارز و طلا و سکه به دلايل رواني کاهشي خواهد بود.
استاندار زنجان ايجاد اعتماد و اميد و تلاش فعالان اقتصادي را از نتايج توافق‌نامه هسته‌اي براي توليد عنوان کرد و گفت: واحدهاي توليدي بايد خود را با شرايط جديد از جمله بازار سرمايه و تبادلات بانکي آماده کنند.
انصاري تصريح کرد: بازار بورس واکنش خود را به اين توافق‌نامه نشان داده است.
در کوتاه‌مدت در اقتصاد اتفاقي نمي‌افتد
وي افزود: در کوتاه‌مدت در اقتصاد کلان اتفاق خاصي نمي‌افتد، ولي در بلندمدت به دليل افزايش ورود سرمايه، اقتصاد کشور به‌طور حتم بهبود مي‌يابد.
استاندار زنجان گفت: اگر نتوان شرايط اقتصادي بعد از توافق‌نامه هسته‌اي را مديريت کرد، آثار تورمي بر جاي خواهد داشت.
انصاري به وضعيت ارز اشاره کرد و گفت: نرخ ارز در کشور ما حالت ناموسي به خود گرفته که نيازمند اصلاح است و نگاه ملي به موضوع ارز بايد تغيير کند؛ چراکه در هيچ جاي دنيا در برخورد با موضوع تبديل ارز به پول ملي، مانند ايران برخورد نمي‌شود.
وي ابراز کرد: دولت بايد به سمت تک‌نرخي شدن ارز حرکت کند و يکي از راه‌کارهاي مهم آن يکسان‌سازي نرخ ارز است.
وي از سفر وزير اقتصاد و دارايي به استان زنجان در اوايل مردادماه سال‌جاري خبر داد و گفت: فعالان اقتصادي مشکلات و پيشنهادهاي خود را براي دوران بعد از توافق‌نامه در ديدار با وزير هم مطرح کنند.
استاندار زنجان گفت: اجرايي شد توافق‌نامه هسته‌اي، ورود سرمايه‌گذاران را تسريع مي‌کند و در اين راستا بايد تلاش کنيم که بخشي از اين سرمايه در استان زنجان جذب شود.
انصاري در پايان افزود: نخستين اثر توافق‌نامه هسته‌اي براي دولت، فراهم ‌شدن امکان تحقق درآمدهاي مصوب در بودجه است و در اين راستا رونق بازار سرمايه به دولت، امکان افزايش درآمد و در نتيجه امکان اجراي پروژه‌هاي عمراني را خواهد داد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 5

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.