1394/04/24 - 7 : 38
کد خبر: 3855
توصيه هايي براي خريد خميردندان مناسب
يک خميردندان خوب و مناسب، دهان شما را خنک و خوشبو مي‌کند و باعث مي‌شود دندان‌هايتان تميز و زيبا به‌نظر برسند. پس در اينجا انتخاب مناسب هم اهميت دارد.
  •   دندان هاي زرد؛ سراغ خميردندان هاي سفيدکننده نرويد

    دو عامل براي زرد شدن دندان ها وجود دارد. در برخي موارد که تغيير رنگ دندان ها از زرد به سياه متمايل است، به دليل مصرف موادغذايي و نوشيدني هايي مانند چاي و قهوه يا سيگار بروز مي کند. اما در برخي افراد ميناي دندان به طور طبيعي تيره تر از حد معمول است. براي اينکه در خصوص نوع رنگ و لکه هاي ايجاد شده در دندان ها مطمئن شويد قبل از استفاده از خميردندان هاي سفيدکننده، به دندانپزشک مراجعه کنيد.
    اگر زردي دندان ها به دليل مصرف موادغذايي رنگي باشد، مي توانيد از خميردندان هاي سفيدکننده استفاده کنيد. اما حواستان باشد که استفاده ي نادرست از آنها خطرساز مي شود. اکثر مردم در استفاده از اين خميردندان ها دچار افراط مي شوند. در نتيجه امکان ساييدگي و تخريب ميناي دندان و يا مشکلاتي مانند عقب رفتگي لثه ها بروز مي کند. براي پيشگيري از بروز اين مشکلات لازم است که در کنار خميردندان هاي سفيدکننده يک خميردندان معمولي نيز استفاده کرده و مسواک نرمي را انتخاب کنيد.

    حواستان باشد که کودکان نبايد از خميردندان هاي سفيد کننده استفاده کنند.

    اما اگر ميناي دندان تان به طور طبيعي تيره تر باشد، استفاده از خميردندان هاي سفيدکننده کاري از پيش نمي برد و رنگ دندان ها تغييري نمي کند. بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنيد تا تکنيک هاي مناسب شرايط شما را معرفي کند.

    اگر دندانتان آسيب ديده ، يعني دچار عفونت يا زردي و غيره شده است، قبل از انتخاب خميردندان با دندانپزشک مشورت کنيد تا خميردندان مناسب را به شما معرفي کند

  •     دندان هاي حساس؛ حواستان به شاخص RDA خميردندان باشد

    برخي افراد با مصرف نوشيدني هاي گرم، مواد غذايي داغ و غيره دچار حساسيت دنداني مي شوند. در بين محصولات موجود براي دندان هاي حساس بايد حواستان به شاخص سايش (Relative Dentin Abrasivity) که به آن شاخص RDA مي گويند باشد. در واقع شما بايد خمير دنداني را انتخاب کنيد که شاخص سايش يا RDA آن بين 40 تا 60 باشد.

براي بهره مندي از تاثير آن لازم است که حداقل يک ماه از خميردندان استفاده کنيد، چون حدود دو هفته طول مي کشد تا شما تاثير آن را مشاهده کنيد.

  •  توصيه مي کنيم حتما از مسواک هاي نرم براي مسواک زدن استفاده کنيد.
  •  از اين ترکيبات بپرهيزيد

         برخي مواد رنگي، نگهدارنده و معطري که در ساخت خميردندان استفاده مي شوند، آلرژي زا هستند و احتمال بروز التهاب را بالا مي برند. البته اين اثرات جانبي در اثر استفاده زياد (توسط مصرف کننده ها)، ترکيب اين ترکيبات با مواد ديگر و يا حتي بزاق دهان بروز مي کند. از بين اين ترکيبات آلرژي زا مي توان به «سديم لوريل سولفات » اشاره کرد که باعث تحريک مخاط دهان مي شود.«تري کلوزان» نيز مشکوک به ايجاد احساس سوزش دهان است. البته نام اين ترکيبات روي خميردندان قيد نمي شود و بهتر است نظر يک متخصص را در اين خصوص جويا شويد.

  •   لثه هاي ملتهب؛ ميزان مواد ضدعفوني کننده را بررسي کنيد

    برخي افراد دچار مشکل عفونت دهاني مانند ژنژيويت يا التهاب لثه هستند. در اين صورت لازم است از خميردندان هاي حاوي مواد ضدعفوني کننده مانند «کلرهگزيدين» يا «هگزتيدين» استفاده شود تا تاثير روش هايي مانند حذف پلاک هاي باکتريايي بيشتر شود. اين نوع خميردندان ها براي بزرگسالان و کودکان بالاي 12 سال موجود است. مدت زمان استفاده از اين خمير دندان ها نبايد بيش از ده روز باشد و بايد به همراه يک خميردندان ديگر استفاده شود.همچنين ميزان کلرهگزيدين موجود در آن نبايد بيش از سه دهم درصد باشد.

  •  خميردندان هاي طبيعي يا گياهي

    امروزه شرکت هاي توليدکننده، انواع تبليغات در خصوص خميردندان هاي گياهي يا طبيعي را ارائه مي دهند. گفته مي شود که اين خميردندان ها گياهي بوده و حاوي ترکيبات شيميايي اندکي هستند. در نتيجه براي افرادي که واکنش هاي آلرژيک دارند مفيدند.اما بايد بدانيد که اين نوع خميردندان ها به طور کامل عاري از ترکيبات مصنوعي نيستند. در ترکيبات اين خميردندان ها نيز از ترکيبات خميردندان هاي معمولي استفاده مي شود. شما مي توانيد با مشورت با دندانپزشک تان، از اين خميردندان ها نيز استفاده کنيد. در بازار، خميردندان هاي حاوي رزماري براي تقويت لثه ها وجود دارند که ضدالتهاب است. مي توانيد با نظر پزشک تان از اين خميردندان ها براي مدت خاصي استفاده کنيد.

  •  اگر دندان پوسيده داريد، فلوئور را دريابيد

    پوسيدگي به مرور ترکيبات ميناي دندان را تخريب مي کند. افرادي که مستعد اين مشکل هستند، نبايد به مسواک زدن روزانه بسنده کنند، بلکه بايد ازمحصولات حاوي فلورايد استفاده کنند.اين ترکيب به طور مستقيم روي ميناي دندان تاثير گذاشته و مانع از پوسيدگي دندان مي شود. براي افراد بزرگسال ميزان فلوئور بايد بين 1000 تا 1500 پي پي ام(ppm)  باشد.  لازم است که به اندازه ي يک دانه ذرت، خمير دندان حاوي فلورايد را روي مسواک گذاشته و روزانه سه مرتبه و به مدت سه دقيقه مسواک بزنيد.

  •  خميردندان را از کجا تهيه کنيم؟

    محل خريداري خميردندان بيشتر به نياز و وضعيت مصرف کننده بستگي دارد.  اگر دندان هاي سالمي داريد، مي توانيد از داروخانه يا سوپرمارکت يا خواربار فروشي، خميردندان را با ميزان مناسب فلورايد خريداري کنيد. لازم است که روزانه دو مرتبه صبح و شب با يک مسواک نرم، مسواک بزنيد.  اگر دندان هايتان آسيب ديده است، يعني دچار عفونت يا زردي و غيره است، قبل از انتخاب خميردندان بهتر است با دندانپزشک مشورت کنيد تا مشکل را ريشه يابي کند. بدون شک خميردندان تجويز شده توسط دندانپزشک در داروخانه ها موجود است

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 4

  آخرین اخبار
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
  پربازدیدترین اخبار
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
خدمت به مردم افتخاري براي قرارگاه پيشرفت و اباداني
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
اصحاب فرهنگ و هنر پاي کار انقلاب هستند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.