1394/04/24 - 7 : 42
کد خبر: 3854
قدرداني رهبر معظم انقلاب از مجاهدات صادقانه تيم هسته‌اي
پشتوانه روحي، معنوي و فکري عامل اصلي حل همه مشکلات است
مقام معظم رهبري ضمن قدرداني و تشکر از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تيم هسته‌اي فرمودند: پشتوانه روحي، معنوي و فکري، عامل اصلي حل همه مشکلات است.

به گزارش  احرار به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز در ديدار رمضاني رئيس جمهور و هيأت وزيران با شرح و تبيين فرازهايي از فرمان راهگشاي اميرمؤمنان به مالک اشتر، تأکيد کردند: پشتوانه روحي، معنوي و فکري، عامل اصلي حل همه مشکلات است و تأمل و تدبر در نهج البلاغه مولاي متقيان، چنين پشتوانه اي را فراهم مي سازد.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخنان رئيس جمهور در ابتداي اين ديدار درباره نتايج مذاکرات هسته اي، از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تيم هسته اي قدرداني و تشکر کردند.


ايشان سپس با اشاره به ويژگي هاي شخصيتي جايگاه خاص مالک اشتر نزد اميرمؤمنان افزودند: حضرت علي بن ابيطالب (ع)، فرمان خود را خطاب به چنين شخصيتي صادر فرمودند که اين نکته جاي تأمل دارد.
رهبر انقلاب در بيان وظايف مسئولان در فرمان اميرمؤمنان به مالک اشتر، افزودند: «گرفتن ماليات و حقوقي که مردم نسبت به دولت دارند»، دفاع از مردم و سرزمينشان، سوق دادن جامعه به صلاح و رستگاري و آباداني و سازندگي کشور، 4 مأموريت اصلي است که مولاي متقيان در نامه به مالک، بر دوش حاکمان مي گذارند.
حضرت آيت الله خامنه اي، «توصيه حاکمان اسلامي به تقواي الهي در هر شرايط و موقعيت»، «جديت کامل در انجام دادن فرائض و سنن و مستحبات»، «نصرت پروردگار در قلب و در زبان و در عمل»، «و مهار کردن نفس در مقابل همه شهوات» را از فرامين مهمي برشمردند که مولاي متقيان در زمينه خودسازي به مالک اشتر نگاشته اند.
قضاوت منصفانه درباره مسئولان قبلي از ديگر نکاتي بود که رهبر انقلاب با استناد به فرازهايي از فرمان امام علي (ع) به مالک اشتر مورد تأکيد قرار دادند.
ايشان عمل صالح را بهترين ذخيره دوران مسئوليت هر فرد برشمردند و افزودند: مردم در «قضاوتهايِ با فکر و تأمل و جمع بندي شده»، اشتباه نمي کنند بنابراين از اينگونه قضاوتهايِ مردم مي توان فهميد که کدام مسئول صالح است و کدام نه.
«مراقبت حريصانه و بخيلانه از نفس براي جلوگيري از انحراف و ضايع شدن آن»، و «ترجيح دادن تکليف الهي به هر چيز ديگر»، دو توصيه ديگري بود که رهبر انقلاب هنگام بازخواني فرمان حکومتي اميرمؤمنان، بيان کردند و افزودند: امام راحل عظيم الشأن، مظهر عمل به اين توصيه هاي الهي بود.
حضرت آيت الله خامنه اي، «دوست داشتن مردم از صميم قلب» و «محبت و مدارا با آنان» را از ديگر فرامين آن امام همام به مالک خواندند و افزودند: به دستور اميرمؤمنان، بايد از لغزشها و خطاهاي مردم گذشت کرد البته به جز مواردي که حدود الهي زير پا گذاشته مي شود و يا پاي محاربه با اسلام و حکومت اسلامي در ميان است.
ايشان در پايان فرمان حضرت علي بن ابيطالب (ع) به مالک را از ذخائر فوق العاده فرهنگي خواندند و با قدرشناسي از زحمات اعضاي دولت، براي آنان آرزوي توفيق کردند.

 


پيش از سخنان رهبر انقلاب، حجت الاسلام والمسلمين روحاني رئيس جمهور با اشاره به نتايج مذاکرات هسته اي، از رهبر معظم انقلاب اسلامي به علت حمايتها و هدايتهاي ايشان نسبت به دولت و تيم مذاکرات هسته اي تشکر و ابراز اميدواري کرد اين مسأله زمينه ساز پايان فشارها و رفع اتهامات نارواي دشمنان عليه جمهوري اسلامي باشد و حرکتي جديد در مسير پيشرفت کشور را بوجود بياورد.


رئيس جمهور در ادامه گزارشي از اقدامات دولت بيان کرد.
آقاي روحاني با اشاره به دستاوردها و همچنين مشکلات دولت در دو سال اخير، روابط نزديک با همسايگان و اهتمام به تداوم مذاکرات هسته اي را از جمله اقدامات دولت در حوزه سياست خارجي برشمرد و افزود: در شرايطي که منطقه درگير آشوب و تروريسم است، جمهوري اسلامي ايران از کشورهاي منطقه که دچار معضل تروريسم هستند حمايت کرده و اين راه را ادامه خواهد داد.
رئيس جمهور در عرصه اقتصادي، عبور از رکود، تبديل رشد منفي اقتصادي به رشد مثبت، کنترل تورم، کاهش واردات گندم و افزايش صادرات غير نفتي را از دستاوردهاي دولت دانست و خاطرنشان کرد: براي عبور از مشکلات در مسئله  اشتغال و رشد اقتصادي نياز به سرمايه و تکنولوژي داريم.
آقاي روحاني بدهي سنگين به بانک مرکزي و شرکت هاي خصوصي، مشکلات ناشي از يارانه نقدي، بيکاري، بهره وري پايين، فعاليت موسسات اعتباري غير مجاز، معوقات بانکي، کمبود آب و کاهش منابع زيرزميني، خشکسالي، مسائل زيست محيطي و کاهش قيمت نفت را از جمله مشکلات پيش روي دولت بيان کرد.
رييس جمهور با تاکيد بر بکارگيري همه توان دولت براي رفع مشکلات مردم و کشور گفت: براي حل مشکلات نيازمند همکاري قواي سه گانه هستيم تا گامهاي باقي مانده را با شتاب بيشتري طي کنيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 7

  آخرین اخبار
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
  پربازدیدترین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
خدمت به مردم افتخاري براي قرارگاه پيشرفت و اباداني
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
اصحاب فرهنگ و هنر پاي کار انقلاب هستند
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.