1394/4/21 - 11 : 20
کد خبر: 3824
سرپرست سازمان توسعه گردشگري شهرداري تبري:
کمبود اقامتگاه، اصلي ترين مشکل حوزه گردشگري تبريز
احرار نيوز: سرپرست سازمان توسعه گردشگري شهرداري تبريز مي گويد کمبود اقامتگاه، اصلي ترين مشکل حوزه گردشگري تبريز است.

به گزارش احرار نيوز به نقل از ايسنا، "رضا خليلي" در نشست خبري گفت: تنها 34 هتل پنج ستاره در ايران وجود دارد که در مقايسه با کشورهاي همجوار اختلاف زيادي از نظر تعداد هتل داريم و بايد اصلي ترين برنامه سازمان هاي درگير با بحث گردشگري، توسعه زيرساخت هاي گردشگري باشد.

 وي با بيان اينکه حل مشکل اقامتي گردشگران بدون حضور فعال بخش خصوصي حل نمي شود، افزود: براي رفع اين مشکل، شهرداري تبريز در تعرفه عوارض محلي شرايط ويژه اي براي احداث کنندگان هتل و مراکز اقامتي تعريف کرده است و همچنين براي حل اين مشکل مي توانيم در فصل تابستان تعدادي از خانه هاي استاندارد را در اختيار گردشگران قرار دهيم، معتقدم براي توسعه گردشگري اراده ملي نياز است.

خليلي در خصوص ديگر مشکلات حوزه گردشگري، اظهار کرد: باتوجه به نظرسنجي انجام گرفته، کثيف بودن سرويس هاي بهداشتي، کمبود پارکينگ، کمبود و مکان يابي نامناسب کيوسک هاي اطلاع رساني و کندي ترافيک که باعث سردرگمي گردشگران مي شود، عمده ترين مشکلاتي است که گردشگران در تبريز با آن مواجه شده اند و برنامه ريزي ما هم در راستاي حل اين مشکلات است.

 وي با بيان اينکه رييس جمهور در سفر به آذربايجان شرقي به توسعه گردشگري در اين استان تأکيد کرده بود، گفت: به منظور توسعه گردشگري استان به خصوص تبريز هماهنگي هاي لازم بين دستگاه هاي متولي انجام گرفته است و اکنون در حال تدوين لايحه تسهيلات جامع گردشگري هستيم که بعد از اتمام تدوين، آن را براي تصويب تقديم شوراي شهر مي کنيم.  

 سرپرست سازمان توسعه گردشگري شهرداري تبريز با اعلام اينکه با شعار "تبريز 1394 ميزبان همه ايرانيان" به استقبال مسافران تابستاني مي رويم، خاطرنشان کرد: ستاد هماهنگي خدمات سفر شهرداري تبريز 600 عنوان فعاليت براي آماده سازي شهر براي استقبال از مسافران تابستاني تدوين و به مناطق ارسال کرده است.

 وي ادامه داد: پرکردن اوقات فراغت گردشگران موضوع بسيار مهمي است که در اين راستا برگزاري چندين جشنواره در ابعاد مختلف توسط شهرداي تبريز برنامه ريزي شده است، همچنين مسابقه عکس سلفي با محوريت تبريز و مسابقه سفرنامه نويسي نيز براي گردشگران برگزار مي کنيم.

 خليلي در خصوص ديگر خدمات ارايه شده براي گردشگران، عنوان کرد: امسال نيز تاکسي هاي از من بپرس و اتوبوس هاي گردشگري به گردشگران ارايه خدمات مي کنند که در اين زمينه از حدأکثر ظرفيت استفاده خواهيم کرد، همچنين مراکز اطلاع رساني گردشگري در ورودي ها و سطح شهر مستقر مي شوند.

وي افزود: در طول دو ماه آينده دومين رژه خودروهاي کلاسيک برگزار مي کنيم همچنين با مجموعه داران هماهنگي هاي لازم انجام گرفته تا نمايشگاهي از مجموعه آنان برگزار کنيم.

 خليلي با بيان اينکه با حضور در نمايشگاه هاي گردشگري داخلي و خارجي ظرفيت هاي استان را تبليغ مي کنيم، گفت: متأسفانه گردشگران خارجي و داخلي از ظرفيت هاي تبريز آگاهي ندارند و بيشتر مسافران به سمت استان هاي مرکزي هدايت مي شوند و به نوعي مي توان گفت داشته هاي تبريز در بايکوت خبري قرار گرفته است که مي خواهيم در اين زمينه تغيير اساسي ايجاد کنيم.

وي انتخاب موزه استاد شهريار به عنوان موزه برتر کشور در زمينه آموزش و عضويت تبريز در شوراي جهاني صنايع دستي را از نقاط عطفي در زمينه گردشگري تبريز دانست.  

 سرپرست سازمان توسعه گردشگري شهرداري تبريز با اعلام اينکه عمارت شهرداري تبريز نياز به بازسازي دارد، تأکيد کرد: استقرار شوراي شهر تبريز در عمارت شهرداري و تردد اتومبيل ها در حريم آن، به اين بناي تاريخي آسيب مي رساند و اميدواريم در سريع ترين زمان ممکن ساختمان جديد شورا احداث شود و بتوانيم عمارت شهرداري را ساماندهي کنيم.

 وي اعلام کرد: گردشگري براي اقتصاد کشور و استان نيز داراي اهميت است و با توجه به اينکه تبريز کانديداي شهر گردشگري در سال 2016 است اميدواريم ظرفيت‌هاي لازم فراهم شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 3

  آخرین اخبار
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
  پربازدیدترین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
خدمت به مردم افتخاري براي قرارگاه پيشرفت و اباداني
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
اصحاب فرهنگ و هنر پاي کار انقلاب هستند
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.