1394/4/15 - 14 : 54
کد خبر: 3767
مديرعامل منطقه آزاد تجاري صنعتي ارس:
مرحله سوم احداث جاده مرند- جلفا کلنگ زني شد
احرار نيوز: مديرعامل منطقه آزاد تجاري صنعتي ارس در آئين کلنگ زني پروژه احداث باند دوم محور جلفا – مرند (قطعه ب ) ايجاد و گسترش زيرساخت هاي جاده اي را از الزامات توسعه منطقه آزاد ارس عنوان کرد.

به گزارش احرار نيوز به نقل از ايسنا، محسن خادم عرب باغي در اين آئين با اشاره به حجم بالاي تردد سرمايه گذاران و گردشگران در طول سال به منطقه آزاد ارس و جوابگو نبودن جاده فعلي، بر ضرورت تسريع در احداث زيرساخت ها تاکيد کرد.

 وي گفت: طبق توافق با وزارت راه و شهرسازي، سهم سازمان منطقه آزاد ارس از اجراي پروژه بزرگراه مرند- جلفا ?? کيلومتر بوده که تاکنون ?? کيلومتر آن به اتمام رسيده و 11 کيلومتر دوم نيز در حال احداث مي باشد.
 
عرب باغي افزود: درحال حاضر ?? کيلومتر دوم از پليس راه هاديشهر تا تونل دره ديز در دست اجراست و  مرحله پاياني عمليات اجرايي هشت کيلومتر باقي مانده که امروز کلنگ احداث آن به زمين زده شد( حد فاصل تونل دره ديز تا قره تپه) نيز تا 24 ماه آينده زير بار ترافيک مي رود.

حسن نژاد نماينده مردم مرند و جلفا در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم با بيان اينکه بايد بهره برداري از  پروژه هاي عمراني و زيربنايي در چندين فاز انجام مي‌شود، گفت: فازبندي احداث محور جلفا – مرند باعث شده هم در تخصيص اعتبار مشکل خاصي بوجود نيامده و وضعيت ترافيکي جاده نيز بهبود يابد.

 وي همچنين با اشاره به کاهش آمار تصادفات در ايام تعطيلات نوروز در اين محور گفت: عليرغم حجم انبوه مسافران در ايام نوروز که جاده جلفا – مرند را به پرتردد ترين جاده استان تبديل کرده بود، اين محور يکي از کم حادثه خيز ترين مسيرهاي استان بود.

 حسن نژاد افزود: با زير بار ترافيک قرار دادن 20 کيلومتر از باند دوم اين محور حادثه خيز از طرف مرند و 11 کيلومتر از طرف جلفا، اين مهم محقق شده و مسافران منطقه آزاد ارس با امنيت بيشتري به منطقه سفر کرده اند.

نماينده مردم مرند و جلفا در مجلس شوراي اسلامي احداث فرودگاه در منطقه آزاد ارس را جزو الزامات اين منطقه برشمرد و گفت: انتظار مردم و مسوولان منطقه از دولت تدبير و اميد تخصيص بودجه کافي براي احداث فرودگاه منطقه از محل منابع ملي است.

 کرمي، فرماندار شهرستان مرند نيز در اين مراسم گفت: يکي از اهداف دولت تدبير و اميد احداث و  تکميل طرح هاي مهم و زيربنايي براي توسعه اقتصاد ورونق تجارت است که در اين راستا  محورهاي ترانزيتي مرند- جلفا با هدف ايجاد امنيت براي سرمايه گذاران و همچنين جذب سرمايه گذاران درحال اجرا مي باشد.

 وي با تاکيد بر ضرورت استفاده شهرستان مرند از امکانات و فرصت هاي منطقه آزاد ارس گفت: براي استفاده از فرصت هاي منطقه آزاد بايد سيستم حمل و نقل ريلي و جاده اي توسعه يابد.

 فرماندار شهرستان مرند با تاکيد بر لزوم سرعت و دقت در اجراي بزرگراه مرند- جلفا، به اقدامات و همکاري دستگاه هاي اجرايي گفت : بزرگراه مرند - جلفا براي رونق اقتصاد استان مهم است چون منطقه آزاد ارس نقش مهمي در کمک به اقتصاد ملي دارد، تامين نيازهاي زيربنايي از اهميت فراواني برخوردار است.

 صديقيان، معاون فني و عمراني سازمان منطقه آزادارس نيز در اين مراسم با اشاره به مشخصات فني محور باند دوم مجور جلفا – مرند (قطعه ب ) گفت : اين مسير به طول 8 کيلومتر و با اعتبار 121 ميليارد ريالي حد فاصل تونل دره ديز تا قره تپه احداث مي‌شود.

وي گفت: از ابنيه هاي مهم که در طول اين مسير احداث خواهد شد يک دستگاه پل با دو دهنه به طول 20 متر است که به بروي ريل خط آهن قرار خواهد گرفت .


معاون فني و عمراني مدت زمان اجراي اين پروژه را 24 ماه عنوان کرد و گفت: تا آخر نيمه اول سال 96 سازمان منطقه آزاد ارس 30 کيلومتر تعهد خود را با اتمام خواهد رساند.

 صديقيان همچنين گفت: در هفته دولت سال جاري 6 کيلومتر از اين پروژه حد فاصل پليس راه هاديشهر تا تونل دره ديز که در دست اجراست به بهره برداري خواهد رسيد.

 لازم به ذکر است، طي مراسمي پروژه احداث باند دوم محور جلفا – مرند (قطعه ب) با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس و مسئولان شهرستان جلفا و مرند کلنگ زني شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 9

  آخرین اخبار
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
  پربازدیدترین اخبار
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
ورزش و سلامتي کارکنان
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
خدمت به مردم افتخاري براي قرارگاه پيشرفت و اباداني
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
اصحاب فرهنگ و هنر پاي کار انقلاب هستند
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.