1394/4/14 - 11 : 41
کد خبر: 3742
مقام دانشگاه آزاد اسلامي:
50 درصد صندلي ها خالي از متقاضي است
احرار نيوز:رييس مرکز هماهنگي امور استان هاي دانشگاه آزاد اسلامي کشور گفت: کاهش تعداد دانشجو و خالي ماندن حدود 50 درصد صندلي ها در دوره هاي کارداني و کارشناسي از جمله محدوديت هاي پيش روي اين دانشگاه است.

به گزارش احرار نيوز و به نقل از ايرنا،  مجتبي علوي فاضل  در مراسم توديع و معارفه روساي پيشين و جديد دانشگاه آزاد اسلامي آذربايجان شرقي افزود: 71 هزار هيات علمي در اين دانشگاه فعاليت مي کنند که 31 هزار نفر از آنان به شکل تمام و قت و مابقي به شکل همکاري هاي علمي با دانشگاه در ارتباط هستند.
وي ادامه داد: انعطاف و قابليت تطبيق با شرايط يکي از ويژگي هاي سازمان هاي بزرگ است و نقش مديران در تحقق اين شرايط بسيار مهم مي باشد.
وي ادامه داد: اگر سازماني نتواند خود را با شرايط روز تطبيق کند، رو به زوال خواهد رفت؛ از اين رو دانشگاه آزاد اسلامي به دنبال تطبيق خود با شرايط کنوني است.
علوي اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان بزرگترين دانشگاه حضوري جهان در سايه خدمات گسترده خود توانسته است به توسعه اجتماعي، فرهنگي، علمي، تربيت نيروهاي جوان آماده به خدمت و ارتقاي جايگاه زنان در جامعه کمک کند.
وي گفت: دانشگاه آزاد اسلامي اين اميد را در ميان نسل جوان کشور ايجاد کرده که شرايط براي استفاده از ظرفيت علمي کشور فراهم و تربيت نيروهاي موثر يکي از خدمات اين دانشگاه است.
وي با اشاره به طرح تجميع واحد هاي علوم تحقيقات دانشگاه آزاد گفت: بر اساس توافق انجام شده اين واحد ها تا مهر ماه سال 1393 اجازه فعاليت نداشتند و طرح تجميع با اين استدلال انجام شد که تمام رشته ها به صورت سرريز و تحت پوشش از علوم و تحقيقات تهران به واحد هاي استاني اهدا شود که اين امر موجب افزوده شدن يک هزار و 553 رشته به دانشگاه هاي آزاد اسلامي کشور شد.
رييس مرکز هماهنگي امور استان ها دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به تقاضاي اجتماعي بيش از يک ميليون نفري براي ورود به دوره کارشناسي ارشد و حدود 400 هزار نفر براي ورود به دوره دکتري، افزود: رشد نامتعادل هزينه ها در مقابل درآمدهاي دانشگاه موجب شد در مهرماه 92، حدود 235 واحد دانشگاهي آزاد اسلامي ضررده اعلام شود.
علوي ادامه داد: اين شرايط قابل انکار نيست و براي انطباق اين شرايط، مديريت دانشگاه فعاليت هايي را در زمينه عدم جذب نيروي انساني جديد و در کنار آن جذب ساليانه پنج هزار نفر عضو هيات علمي براي تقويت فعاليت هاي آموزشي، گسترش رشته هاي کارشناسي ارشد و دکتري، بومي سازي کامل پذيرش در مقطع کارداني و کارشناسي و توسعه تحصيلات تکميلي در اقسا نقاط کشور آغاز کرده است.
وي رمز پايداري دانشگاه را پايين آوردن هزينه ها عنوان کرد و گفت: براي افزايش درآمد بايد به افزايش شهريه ها بسنده نکنيم و در اين راستا امسال دانشگاه مکلف است 16 درصد از ساير منابع درآمدي خود کسب درآمد کند.
معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه آزاد اسلامي نيز در اين مراسم گفت: دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترين دستاورد فرهنگي، علمي و آموزشي انقلاب اسلامي ثابت کرد اگر کار به عهده مردم گذاشته شود، پايدار و ماندگار خواهد بود
حجت الاسلام طه هاشمي ادامه داد: دولت تدبير و اميد به اين نکته بسيار مهم توجه دارو تلاش مي کند که کار را تا آنجايي که ممکن است به خود مردم واگذار کند.
وي اظهار کرد: استان آذربايجان شرقي در جذب نيروهاي توانمند بومي موفق است و از اين رو در حوزه هاي مختلف توانسته است به خوبي توسعه يابد.
حجت الاسلام هاشمي ادامه داد: 31 واحد دانشگاه آزاد اسلامي در سطح استان ها در کشور وجود دارد و طبيعي است که رييس دانشگاه آزاد استان نقش بسيار موثري در هدايت برنامه هاي آموزشي و فرهنگي دانشگاه متبوع خود دارد.
در اين مراسم از زحمات 'علي رضايي' سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامي آذربايجان شرقي تقدير و 'سيد جواد انگجي' با حکم حميد ميرزاده، رييس دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي آذربايجان شرقي منصوب شد.
انگجي پيش از اين نيز در فاصله سال هاي 1366 تا 1377 به مدت يازده سال رياست دانشگاه آزاد اسلامي تبريز را به عهده داشته و نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي بوده است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 9

  آخرین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
  پربازدیدترین اخبار
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
خدمت به مردم افتخاري براي قرارگاه پيشرفت و اباداني
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
اصحاب فرهنگ و هنر پاي کار انقلاب هستند
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.