1394/4/13 - 15 : 40
کد خبر: 3734
مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري تبريز:
افتتاح فاز نخست تفرجگاه بزرگ «آرپادره‌سي» تا پايان شهريور 94
احرار نيوز: مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري تبريز از افتتاح فاز نخست تفرجگاه بزرگ « آرپا دره‌سي» تا پايان شهريور سال‌ جاري خبر داد.

به گزارش احرار نيوز و به نقل ازفارس ، محمدحسين حسن‌زاده اظهار داشت: آرپادره‌سي با موقعيت خوب و جايگاه جغرافيايي ويژه در آينده‌اي نزديک مي‌تواند به يکي از اصلي‌ترين تفرجگاه‌ها و پارک‌هاي جنگلي تبريز براي استفاده عموم شهروندان و گردشگران تبديل شود.

وي با اشاره به تنوع گونه‌هاي کاشته شده در اين مجموعه بزرگ فضاي سبز گفت: تمام کاشت‌هاي امسال با گونه‌هايي مثل کاج، سرو، سوزني برگ، اقاقيا، سنجد انجام شده چرا که در مواجه با کم‌آبي مقاومت بيشتري دارند.

حسن‌زاده افزود: در طرح کاشتي که استفاده مي‌کنيم بيشتر سعي بر اين بوده از طرح کاشتي بهره بگيريم که براي آبياري آن بيشتر از نزولات آسماني استفاده شود.

مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري تبريز با اشاره به نوع آبياري گونه‌هاي کاشته شده در «آرپا دره‌سي» اظهار داشت: در اين مجموعه تنها با مشکل آب مواجه هستيم که سعي داريم با انتقال آب از سه راهي اهر تا اندازه‌اي از اين مشکل بکاهيم.

وي با بيان اينکه سيستم آبياري «آرپا دره‌سي» به صورت مکانيزه خواهد بود، گفت: لوله‌کشي‌هاي لازم انجام شده تا آبياري اين مجموعه از حالت دستي و سنتي خارج شده و به شيوه مکانيزه و قطره‌اي انجام گيرد.

حسن‌زاده با بيان اينکه خاک موجود در پارک «آرپا دره‌سي» بسيار مناسب و مساعد براي کاشت است، تصريح کرد: خاک اين مجموعه خاک رس مناسبي دارد که همين موضوع از نکات قوت و ويژگي‌هاي خاص «آرپا دره‌سي» براي تبديل شدن به يک پارک جنگلي بزرگ و در خور نام و جايگاه تبريز و شهروندان است.

مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري تبريز در بخش ديگري از سخنان خود با بيان امکانات اين مجموعه بزرگ تفريحي اظهار داشت: ايجاد 22 راه دسترسي در داخل پارک، ايجاد 60 آلاچيق در فاز 67 هکتاري اين پارک طي سال گذشته، ساخت نمازخانه، سرويس بهداشتي از اهم امکانات اين پارک است.
فعاليت‌هاي سازمان پارک‌ها و فضاي سبز تبريز دوشيفته شد

مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري تبريز از دو شيفته شدن ساعات کاري و اداري فعاليت اين سازمان خبر داد و افزود: حوزه فضاي سبز تبريز فرآيند و روندي بوده که تعطيلي ناپذير است.

حسن‌زاده با بيان اينکه به هيچ عنوان نبايد در اجراي اقدامات و برنامه‌هاي سازمان خللي وارد شود، تصريح کرد: با توجه به اينکه بعد از ساعت اداري نيز همه روزه برخي همکاران سازمان پارک‌ها و فضاي سبز تبريز مشغول فعاليت بودند ولي عمدتا پس از ساعت اداري فعاليت‌هاي سازمان به طور نيمه ادامه مي‌يافت.

وي اظهار داشت: بر همين اساس براي خدمات‌رساني هرچه بيشتر به عموم شهروندان، شيفت شب سازمان پارک‌ها و فضاي سبز تبريز را فعال کرديم.

مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري تبريز ادامه داد: طي اين اقدام از مديران ستادي سازمان تا نيمه شب(ساعت 24) در سازمان براي ارائه خدمت حضور دارند.

حسن‌زاده با اشاره به عمده فعاليت‌هاي انجام يافته در اين شيفت کاري اظهار داشت: بازديد از فضاي سبز درون شهري و تفرجگاه‌هاي تحت نظارت سازمان پارک‌ها و فضاي سبز تبريز و گزارش آخرين وضعيت اين مکان‌ها و پيگيري اين امور از جمله عمده فعاليت‌هاي همکاران سازمان پارک‌ها در شيفت شب است.

وي با بيان علت لزوم راه‌اندازي شيفت در اين سازمان خاطرنشان کرد: به دليل اينکه سيستم اداري به دليل محدوديت‌هاي زماني پاسخگوي درخواست‌هاي شهروندان و ساير ارگان‌ها نيست، در ساعت غيراداري نيز شهروندان تبريزي مي‌توانند مشکلات و گزارش‌هاي خود نظير رسيدگي به موضوع حفظ و گسترش را در اين ساعات پيگيري کنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 1

  آخرین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
  پربازدیدترین اخبار
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
خدمت به مردم افتخاري براي قرارگاه پيشرفت و اباداني
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
اصحاب فرهنگ و هنر پاي کار انقلاب هستند
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.