1402/04/26 - 15 : 10
کد خبر: 36896
تراکتورسازي و مديريت بحران انرژي
احرار: چند سالي هست که در فصلهاي مختلف سال، بسته به شرايط آب و هوايي و در نتيجه افزايش مصرف انرژي بخصوص در بخش برق مشکلات متعددي از قبال قطع برق براي شهروندان و همچنين واحدهاي توليدي و صنعتي در کشور به وجود مي آيد

 

چند سالي هست که در فصلهاي مختلف سال، بسته به شرايط آب و هوايي و در نتيجه افزايش مصرف انرژي بخصوص در بخش برق مشکلات متعددي از قبال قطع برق براي شهروندان و همچنين واحدهاي توليدي و صنعتي در کشور به وجود مي آيد که گاهاً آمارهاي سرسام آوري از زيانهاي حاصل از اين کمبود و قطعي در واحدهاي توليدي و صنعتي و حتي خانگي گزارش مي شود.

راهکاري که بيشتر مورد توجه مسئولين حوزه انرژي قرار مي گيرد قطع و يا تقسيم بندي مصرف برق و انرژي در روزهاي پيک مصرف براي واحدهاي صنعتي مي باشد يکي از واحدهاي صنعتي بزرگ و تاثيرگذار کشور که از اين قاعده نيز مستثنا نبوده و با اين مشکل سال گذشته دست و پنجه نرم مي کرد و حتي زيانهاي جبران ناپذيري را از قبال اين کمبود برق متحمل شد گروه صنعتي تراکتورسازي مي باشد که ظاهراً اقدامات لازم براي رفع اين معضل و مديران کمبود انرژي برق انجام داده است.

مديرعامل خدمات صنعتي گروه تراکتورسازي ايران که تامين انرژي و توزيع آن در مجتمع تراکتورسازان توسط مجموعه تحت مديريت وي انجام مي شود مي گويد اين واحد صنعتي براي حل مشکلات پيش آمده طي سال گذشته و وارد آمدن خسارات جبران ناپذير ناشي از قطعي برق به اين مجموعه، مديريت اين بحران را در دستور کار قرار داد و خوشبختانه توانست تا حدودي بر اين مشکل فائق آمده و آن را مديران نمايد تا با کمترين ضرر و زيان حاصل از اين مشکل سراسري گذر کند که گريبان گير تمامي صنايع مي باشد.

يوسف دادگر افزود: تراکتورسازي هم به مانند ساير واحدهاي توليد و صنعتي استان و حتي بيشتر از بقيه واحدهاي با قطعي برق روبروست به طوري که در طول هفته بايد ? روز قطع برق تا کمتر از يک سوم انرژي مصرفي و مورد نياز روزانه خود را متحمل شود و روزهاي شنبه و يکشنبه هر هفته از سوي شرکت برق آذربايجان به عنوان روزهاي قطع برق تراکتورسازي تعيين شده است.

وي با تاکيد بر جايگاه و واقعيت تراکتورسازي اظهار داشت: تراکتورسازي به عنوان واحد توليدي که نياز 100 درصد بخش کشاورزي به تراکتور را بايد تامين نمايد و علاوه بر آن چرخهاي توليدي نزديک به هزار واحد صنعتي نه تنها استان بلکه کشور به عنوان تامين کننده گان قطعات تراکتورسازي به واسطه اين مجموعه مي چرخد بدون شک اثرات توقف و يا کند شدن سرعت توليد در تراکتورسازي به امنيت غذايي و صنعت کشور انتقال مي يابد.

دادگر با اشاره به خسارات ناشي از قطعي برق طي سال گذشته در تراکتورسازي عنوان داشت: اين مجموعه صنعتي صرفاً در بخش توليد تراکتور سال گذشته به دليل قطعي برقي نتوانست به تعهدات خود به 4 هزار کشاورز براي تحويل تراکتور عمل نمايد، در نتيجه خسارت مالي نيز از اين محل به جهت پرداخت ديرکرد تحويل بر تراکتورسازي تحميل و به عبارتي برنامه ريزي توليد 35 هزار دستگاه تراکتور براي سال گذشته به دليل قطعي برق محقق نشده و تراکتورسازي 31 هزار دستگاه از برنامه خود را توليد و به بازار و مشتريان تحويل داد.

اين فعال حوزه صنعت جابجايي روزهاي کاري و تعطيلات، همچنين راه اندازي يک واحد نيروگاهي کوچک به منظور مديريت بحران و کاهش خسارات ناشي از قطع برق را راهکارهاي برنامه ريزي شده از سوي تراکتور اعلام و گفت: تراکتورسازي به جهت همراهي با مجموعه هاي اجرايي کشور و استان که در حال مديريت بحران انرژي هستند به جاي شنبه روزهاي جمعهْ هر هفته را به عنوان روز کاري در شرکت ريخته گري تراکتورسازي به عنوان يکي از واحدهاي پرمصرف برق تغيير داده و همچنين يک واحد نيروگاهي که غريب به 15 سال قبل در تراکتورسازي از مدار خارج شده بود با هزينه اي معادل 2ميليون يورو اورهال و به مدار توليد بازگردانده شده است.

وي خاطر نشان شد: تراکتورسازي داراي دو نيروگاه با شرايط ياد شده مي باشد که متاسفانه با توجه به هزينه سنگين تعمير و بازگرداندند نيروگاهها به مدار توليد، فعلا امکان راه اندازي براي نيروگاه دوم وجود ندارد اما در صورت تامين منابع مالي راه اندازي اين نيروگاه نيز غير ممکن نمي باشد.

دادگر تاکيد کرد: تمامي اين اقدامات و تحميل هزينه به گروه صنعتي تراکتورسازي به جهت منافع ملي و جلوگيري از رکود در ساير صنايع و مهمتر از همه ممانعت از به خطر افتادن امنيت غذايي کشور مي باشد والا اين مجموعه نيز مي توانست به مانند ساير صنايع با ملاک قرار دادن نبود برق، توليد و فعاليت را متوقف نمايد.

مديرعامل خدمات صنعتي گروه تراکتورسازي ايران در پايان اعلام آمادگي کرد که تراکتورسازي مي تواند توليدات( موتور ژنراتورهاي توليد موتورسازان) و تجربيات خود را در اختيار ساير واحدهاي صنعتي به منظور مديريت بحران انرژي قرار دهد تا اين عزيزان نيز با کمترين هزينه بتوانند کار و توليد خود را بدون توقف در چنين شرايط بحراني ادامه دهند.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 2

  آخرین اخبار
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
  پربازدیدترین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.