1402/04/25 - 12 : 32
کد خبر: 36894
شهردار در جلسه هيئت عالي سرمايه‌گذاري:
تجربيات دانش‌بنيان‌ها تجاري‌سازي شود
احرار:شهردار تبريز بر ضرورت تجاري‌سازي تجربيات دانش‌بنيان‌ها و معرفي آن به عنوان بسته سرمايه‌گذاري در همايش بين‌المللي سرمايه‌گذاري تبريز 2023 در 158 آبان ماه امسال خبر داد.

، يعقوب هوشيار ظهر امروز در جلسه هيئت عالي سرمايه‌گذاري شهرداري تبريز اظهار کرد: فرصت‌هاي ايجاد شده در کشورهاي همجوار همچون روسيه و ترکيه اميدوارکننده است، ولي بايد زمينه‌هاي حضور سرمايه‌گذاران اين کشورها در تبريز فراهم شود.

وي افزود: هدف ما شناسايي افرادي است که بتوانند در حوزه سرمايه‌گذاري و جذب سرمايه‌گذار کمک حال شهرداري باشند.

هوشيار با اشاره به دعوت از سرمايه‌گذاران داخلي يادآور شد: خواسته ما شناسايي سرمايه‌گذاران کشورهاي همجوار است که ارتباط خوبي با اتاق بازرگاني تبريز و يا انجمن انبوه‌سازان کشور دارند.

وي اضافه کرد: همايش صرفا براي مديريت شهري نيست و معتقديم اگر در حوزه توليد نيز سرمايه‌گذاري صورت بگيرد، براي شهر و استان درآمد پايدار خواهد بود.

 شهردار تبريز با بيان اينکه تغيير ديدگاه در حوزه سرمايه‌گذاري لازمه موفقيت در اين حوزه است، عنوان کرد: ديدگاه قبلي سرمايه‌گذاري اعطاي زمين خالي و پروانه ساخت و در مقابل ساخت و ساز از سوي سرمايه‌گذار بود که منسوخ شده و بايد نگاهمان در اين حوزه را تغيير دهيم.

هوشيار خاطرنشان کرد: شرکت‌هاي دانش‌بنيان در حوزه مديريت شهري اقدامات خوبي انجام مي‌دهند و براي مشکلاتي چون آلودگي هوا، آب و زيست محيط برنامه‌اي دارند که الان در اکثر کشورهاي دنيا در حال اجرا است.

وي ابراز داشت : تجربيات دانش‌بنيان‌ها مي‌توانند تجاري سازي شده و در اختيار شهر قرار گيرد. تجاري‌سازي اين موضوعات نيز بايد با کمک اتاق بازرگاني، صنعت و معدن و شهرداري صورت بگيرد.

نايب‌رئيس شوراي اسلامي شهر تبريز نيز در اين جلسه گفت: شهردار و مجموعه وي هر چه در توان دارند، براي برگزاري اين همايش خواهند گذاشت، اما هم اتاق بازرگاني و هم انجمن انبوه‌سازان نيز مي‌توانند در دل اين رويداد باشند.

علي نواي باغبان با اشاره به پيش‌رويداد همايش بين‌المللي سرمايه‌گذاري در دبي و ترکيه اظهار کرد: مي‌توانيم در تبريز نيز پيش‌رويدادي براي همايش بين‌المللي سرمايه‌گذاري برگزار کرده و حداقل ?? نفر از سرمايه‌گذاران تبريز را نيز به اين همايش جذب کنيم.

وي افزود: از رئيس اتاق بازرگاني استان درخواست داريم که در کشور امارات سرمايه‌گذاران را جذب و به معرفي اين همايش بپردازند چرا که اين اقدام در کشور آلمان شورع شده و در ترکيه نيز به دنبال نفر رابط هستيم.

رئيس اتاق بازرگاني استان آذربايجان‌شرقي در اين جلسه با تأکيد بر گستردگي اين همايش بين‌المللي در حوزه‌هاي مختلف توليد، مديريت شهري و … اعلام کرد: ابتدا بايد هدف‌گذاري شده و ?? پروژه مهم با منابع مالي مشخص و سود سرمايه‌گذار آن معرفي شود.

يونس ژائله افزود: با مشخص شدن پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري بايد دنبال سرمايه‌گذار ايراني و خارجي باشيم و در کنار آن از حمايت دولت و واحد سرمايه‌گذاري خارجي وزارت اقتصاد و دارايي غافل نباشيم.

وي اضافه کرد: در رابطه با خودروسازي، شهرداري دنبال درآمد پايدار است واگر راه‌اندازي شود، درآمد استان فوق‌العاده افزايش خواهد يافت.

رئيس کانون انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ايران نيز در اين جلسه با تأکيد بر بازآفريني بافت فرسوده شهري به عنوان بسته پيشنهادي در همايش سرمايه‌گذاري گفت: تمام دستگاه‌هاي دولتي و اجرايي بايد در اين همايش دخيل باشند تا پرونده جديدي در حوزه سرمايه‌گذاري باز نشود.

جمشيد برزگر افزود: سرمايه‌گذار بايد بيش از ?? درصد سود از محل سرمايه‌گذاري داشته باشد، چرا که نرخ بانکي الان ?? الي ?? درصد است.

وي اضافه کرد: ما نبايد از زلزله ترکيه غافل باشيم چرا که اين زلزله ?? سال اقتصاد ترکيه را تحت تاثير قرار داد و بايد بازآفريني بافت فرسوده شهري را به عنوان بسته پيشنهادي ارائه کنيم.

معاون شهرسازي و معماري شهردار تبريز نيز در اين جلسه با بيان اينکه حوزه مسکن و بازآفريني شهري يکي از آيتم‌هاي سرمايه‌گذاري است، گفت: از ?? هزار هکتار بافت شهري تبريز، ? هزار هکتار آن بافت فرسوده است که بازآفريني اين بافت‌ نياز به تسهيلات دارد ولي با تسهيلات ?? درصدي کسي پيشقدم نمي‌شود.

 

 

محمد عزتي با انتقاد از لايحه برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کرد: تنها موضوعي که در برنامه هفتم توسعه مربوط به شهرداري‌ها است، اعلام مي‌دارد که شهرداري ها نيمي از درآمد خود را در بازآفريني شهري هزينه کنند.

وي افزود: در برنامه هفتم توسعه خبري از زمين نيز نيست. چون اين برنامه نگاه درآمدي به موضوعات دارد و شهرک جوانان را با پول و در ازاي مطالبات به شهرداري فروخته‌اند.

رضا خليلي، رئيس سازمان سرمايه‌گذاري و جذب مشارکت‌هاي مردمي شهرداري تبريز نيز در اين جلسه بر همکاري با اتاق بازرگان استان و کانون انبوه‌سازان مسکن و ساختمان در ارتباط‌ ‌گيري و جذب سرمايه‌گذار تأکيد کرد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 6

  آخرین اخبار
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
  پربازدیدترین اخبار
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
ورزش و سلامتي کارکنان
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
خدمت به مردم افتخاري براي قرارگاه پيرشفت و اباداني
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.