1402/04/11 - 17 : 24
کد خبر: 36860
پيشرفت فيزيکي 25 درصدي خط 2 مترو تبريز
احرار: مديرعامل سازمان حمل و نقل ريلي شهرداري تبريز با بيان اينکه ميزان پيشرفت خط دو مترو قابل قبول نيست گفت: در زمان کنوني خط 2 قطارشهري تبريز 24 تا 25 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.

يعقوب وحيدي کيادر حاشيه تور رسانه اي راويان پيشرفت با بيان اينکه بودجه شهرداري در سال جاري20  هزارميليار تومان است  گفت : از اين ميزان بودجه  حدود  سه هزار و 700 ميليارد  تومان  به مترو اختصاص دارد که اين امربيانگر اين است که مترو يک پنجم اعتبارات شهرداري را به خود اختصاص داده است .

 وي ادامه داد: بودجه عمراني شهرداري تبريز نيز پانزده هزار  ميليارد تومان بوده که سهم بودجه مترو از نظر عمراني  سه هزار و 500 است و اين امر هم  که نشان دهنده اين است که عمده فعاليت هاي عمران شهرداري تبريز به مترو اختصاص دارد .

وي  با بيان اينکه  پروژه مترو براي مديريت شهري حايزاهميت و از پروژه هاي محلي و منطقه است خاطرنشان کرد : دولت بر فعاليتهاي مترو نظارت دارد و منابعي که  تامين مي شود با هماهنگي و همکاري دولت است،

وي ادامه داد: در سالهاي گذشته سهم دولت در پروژه مترو زياد بوده که در سنوات اخير  رو به کاهش  است و از اين ميان سهم آن براي شهرداري در حال افزايش است و بنابراين مسئوليت  شهرداري روز به روز در قبال احداث مترو سينگين تر مي شود.

وحيدي کيا افزود :  در سنوات گذشته نيز اقداماتي در زمينه احداث مترو  صورت گرفته است ؛ اما اخيرا با مديريت شهردار جديد پروژه هايي که نسبتا راکد مانده بود است با سرعت بيشتر در حال انجام است که اميدواريم نتايج مشخص آن را  در سالهاي آتي ببينيم و همشهريان از نعمت حمل نقل عمومي به خصوص مترو بهره مند شوند..

نواقصاتي سه ايستگاه خط يک مترو تبريز وجود دارد

 يعقوب وحيدي کيا با بيان اينکه توانسته ايم سال گذشته در خط يک را تمام کنيم گفت : با اين حال در سه  ايستگاه خط يک مترو نواقصاتي وجود دارد که با رفع آن، اين ايستگاه ها در شهريور، آبان و اسفند به بهره برداري خواهد رسيد.

 وي ادامه داد : در طول خط يک مسافرگيري در حال انجام است اما در فاز سه خدمات دهي به صورت محدود انجام مي شود که با جذب نيروهاي پايدار( که از سال گذشته پيگير آن هستيم)  اين امر بهبود خواهد يافت و با تحقق آن  شروع سرويس دهي مترو در سه فاز از ساعت 6 تا ساعت 21 خواهد بود .

وي با بيان اينکه در تلاش هستيم تا سر فاصله قطارها را در خط يک کاهش دهيم گفت : اين امر مستلزم آن است که اقداماتي در جهت رفع نواقصاتي از جمله سيگنالينگ؛ تهويه و ارتفاع آن صورت گيرد که در حال پيگيري است و با برنامه ريزي هاي صورت گرفته  تا شهريور به بهره برداري خواهد رسيد

اتمام حفاري خط 2 متروي تبريز تا پايان امسال

وحيدي کيا اظهار کرد: در خط دو حفاري ها هم در شرقي و هم در غربي در حال انجام است  بر اساس  برنامه ريزي هاي صورت گرفته تصميم  برآن است که حفاري ها تا پايان سال به پايان برسد .

 

30 هزار ميليارد تومان هزينه مورد نياز براي تکميل خط 2 مترو

مدير عامل سازمان حمل و نقل ريلي شهرداري تبريز با اشاره به اينکه ميزان اعتبار لازم براي تکميل مترو در هر کيلومترقطار شهري  حدود دو هزار ميليارد تومان است گفت : براي اجرا و تکميل خط يک متروي تبريز به 30 هزار ميليارد تومن اعتبار نياز است .

 

پيشرفت فيزيکي 25 درصدي خط 2 مترو تبريز

 

مديرعامل سازمان حمل و نقل ريلي شهرداري تبريز با بيان اينکه پيشرفت فيزکي خط يک قطار شهري  افزون بر 98 درصد است اذعان کرد: ميزان پيشرفت خط دو قابل قبول نيست  و در حال حاضر  خط2  قطارشهري تبريز 24 تا 25 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.

وي افزود : بر اساس هدفگزاري هاي صورت گرفته  فاز اول اين خط ( ازقراملک تا استانداري) تا 2 سال آينده تکميل و به بهره برداري خواهد رسيد.

وحيدي کيا اظهار کرد: براي تکميل فاز يک خط دو مترو  که  8 کيلومتر است به اعتباري در حدود 15 هزار ميلياردتومان نياز است تا عمليات سويل، زيرسازي، روسازي، ريل گذاري، احداث ايستگاه ها و ناوگان ريلي آن تکميل شود  و به بهره برداري برسد.

وي با بيان اينکه حجم اعتبارات و هزينه ها بالاست و و عمدتا توسط منابع غير نقدي شهرداري  تامين مي شود گفت : تامين منابع توسط فاينانس خارجي براي خط دو   با هماهنگي مديران شهري و استاندار و نمايندگان مجلس از سوي دولت به بانک مرکزي ابلاغ شده است.

او ادامه داد: اگر قرارداد فاينانس با کشور چين نهايي شود  اعتباري در  حدود 420 ميليون دلار تامين خواهد شد که با اين اعتبار اجراي خط دو مترو سرعت بيشتري خواهد گرفت.

وي همچنين در خصوص جذب نيروي جديد در مجموعه قطار شهري تبريز نيز گفت : فعلا نيروي جديدي در هيچ کدام از بخش ها استخدام نشده است و جذب بر اساس فراخوان و مصاحبه و با احراز شايستگي ها خواهد بود

 وي همچنين تعداد نيروهاي شاغل در مجموعه مترو تبريز را حدود 500 نفر اعلام کرد و گفت : از اين تعداد 100 نفر در بخش ساخت و 400 نفر در بخش بهره برداري مشغول به فعاليت هستند که اميداريم  تعداد همکاران افزايش يابد.

گفتني است ، تور رسانه اي راويان پيشرفت آذربايجان شرقي با همکاري بسيج رسانه استان به منظور بازديد از روند پيشرفت پروژه هاي عمراني برگزار مي شود و امروز نيز خبرنگاران و عکاسان استان در قالب اين تور از تعدادي از ايستگاه هاي خط 2 قطارشهري تبريز بازديد کرده و در جريان عمليات اجرايي اين پروژه قرار گرفتند.

 


 

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 4

  آخرین اخبار
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
  پربازدیدترین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.