1394/4/8 - 09 : 08
کد خبر: 3671
سياوش عينالو
کلان نگري، مهمترين امتياز انتخابات استاني
احرارنيوز:با استاني شدن انتخابات از بروز اختلافات بين مردم شهرهاي حوزه انتخابيه و يا بين مردم يک شهر که متاسفانه در مواقعي باعث ايجاد کينه و کدورت بين مردم و همچنين طايفه گرايي و فاميل بازي و دوست بازي و غيره بخصو ص در شهرهاي محروم و کوچک مي شود جلوگيري خواهد شد.

 پس از ماهها کار کارشناسي در کميته هاي تخصصي وزارت کشور و کميسيون امور شوراهاي مجلس شوراي اسلامي،مجلس شوراي اسلامي در صحن علني مورد تصويب نمايندگان مردم قرار گرفت و جهت تاييد نهايي به شوراي نگهبان رفت.
به گزارش آذرقلم،طرحي که به باور خيلي از کارشناسان و مسئولين عالي کشور عام المنفعه بوده و نگاه نمايندگان مردم را از بومي و محلي به سمت ملي و استاني سوق مي دهد و باعث تخصيصي عادلانه اعتبارات و توزيع بدون تبعيض و متوازن پروژه ها در سطح شهرهاي بزرگ و کوچک مي شود.
واقعيت اين است که علاوه بر نگرش کلان، نمايندگان مردم مي توانند کارهاي جزئي مربوط به شهر و مشکلات مردم را به شوراهاي شهر تفويض نموده و با اينکار خود ضمن تقويت شوراي شهر که متاسفانه در حال حاضر تنها شوراي شهرداري محسوب مي شوند با فراغت بيشتري به کار قانونگذاري پرداخته و اهداف و لوايح ملي را پيگيري نمايند.
همچنين با استاني شدن انتخابات از بروز اختلافات بين مردم شهرهاي حوزه انتخابيه و يا بين مردم يک شهر که متاسفانه در مواقعي باعث ايجاد کينه و کدورت بين مردم و همچنين طايفه گرايي و فاميل بازي و دوست بازي و غيره بخصو ص در شهرهاي محروم و کوچک مي شود جلوگيري خواهد شد.
اين لايحه همچنين از دخالت بيشتر نمايندگان در دستگاههاي دولتي و بخصوص عزل و نصب ها مي کاهد که متاسفانه در حال حاضر دخالت برخي نمايندگان در عزل و نصب ها باعث مي شود بعلت تغييرات پي در پي و انتصاب مديران محلي مورد قبول شخص نماينده و اطرافيان، ثبات مديريتي و تفکر و استقلال مديران را از بين برده و آنها تنها به راضي نگه داشتن نماينده و افراد منتسب به وي فکر کنند و نه چيز ديگري!
طرح استاني شدن انتخابات مجلس شوراي اسلامي به نفع نمايندگان ملت نيز هست چرا که با استاني شدن ، شان و جايگاه نماينده مجلس که در حقيقت نماينده استان محسوب مي شود نيز بيش از پيش ارتقا مي يابد و نماينده احساس مي کند که نماينده يک استان محسوب مي شود و بايد در جهت توسعه و رفاه مردم کل استان قدمي بردارد.
تقويت احزاب نيز از ديگر محسنات اين طرح است با استاني شدن انتخابات مردم به جاي راي دادن به افراد به حزب خاصي راي داده و طي ? سال مطالبات قانوني خود را از آن حزب مطالبه مي کند.
البته جاي خوشحالي است که وزير کشور نيز اخيراً در مصاحبه اي اعلام کرده که اين طرح به انتخابات دهم مجلس رسيده و براساس اين گفته انشالله از دوره دهم ، مجلس شوراي اسلامي استاني خواهد شد.
بنده نيز ضمن تقدير و قدرداني از قواي مجريه و مققنه به عنوان يک شهروند اهل قلم و بسيجي ملکاني اميدوارم شوراي محترم نگهبان طرح استاني شدن انتخابات مجلس شوراي اسلامي را تاييد نمايد تا از دوره دهم شاهد مجلسي قويتر و تخصصي تر در کشور باشيم.انشالله

بقلم:سياوش عينالو

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 1

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.