1402/03/05 - 22 : 14
کد خبر: 36661
استاندار آذربايجان شرقي:
رفتار جهادي شرکت مس، الگوي ساير مجموعه‌ها شد
احرار: اميدواريم با الگوي جهادي که در شرکت مس شکل گرفته و به يک الگو براي ديگر مجموعه‌ها تبديل شده، شاهد رشد مضاعف توليد و توسعه در مجتمع مس سونگون باشيم.

به گزارش احرار، عابدين خرم استاندار آذربايجان شرقي با بيان اين مطلب در گردهمايي مديران و فعالان بازار سرمايه درخصوص ظرفيت‌هاي شرکت مس در آذربايجان شرقي گفت: ما يک عقب‌ماندگي دو دهه‌اي در مس سونگون داشتيم، در دولت سيزدهم گام‌هاي اساسي براي جبران اين عقب‌ماندگي برداشته شده و با توجه به اينکه مس سونگون رتبه اول اشتغال‌زايي را در استان آذربايجان‌شرقي دارد، مس بايد پيشران توسعه استان باشد.

وي افزود: حق مردم استان و جايگاه آن براي برخورداري از دستاوردهاي مجتمع مس سونگون خيلي بالاست و همه بايد دست به دست دهيم تا با يک نگاه و برنامه‌ريزي علمي، مسأله مس را در استان پيش ببريم.

استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به حجم بالاي سرمايه‌گذاري‌هاي انجام‌شده در مجتمع مس سونگون در دولت سيزدهم اضافه کرد: ارزش افزوده مس سونگون در دولت قبلي 2 درصد بود که اين رقم بايد به 8 درصد برسد.

وي گفت: مجتمع مس سونگون به دنبال آن است که بيش از 300 مگاوات برق توليد کند و شرکت‌هاي صنعتي و توليدي ديگر استان نيز برنامه‌هاي مهمي در زمينه توليد انرژي برق در دست اجرا دارند.

خرم با ابراز خرسندي از ميزباني برندهاي سرمايه‌گذاران در استان آذربايجان ‌شرقي گفت: توسعه جايگاه مجتمع مس سونگون در حالي که در دو دهه اخير رشدي نداشته، بسيار موضوع قابل اهميتي است و اميد که اين برنامه‌ريزي ها عامل توسعه شده و به جايگاه واقعي خود برسد.

وي ادامه داد: آذربايجان شرقي، استان توليد، تجارت و صادرات است و دولت سيزدهم ما را مکلف کرده که آن را به جايگاه واقعي‌اش برسانيم.

خرم بيان کرد: امروز مرکز خدمات سرمايه‌گذاري در استان بدون وقفه فعاليت مي‌کند تا هرگونه موانع احتمالي پيش روي سرمايه‌گذاران را برطرف کند.

استاندار آذربايجان شرقي افزود: بخش‌هاي خصوصي، دولتي و مردم را سه ضلع توسعه استان مي‌دانيم و بر اين مبنا همه توان خود را براي حمايت از سرمايه‌گذاران به کار مي‌بنديم.

خرم گفت: آذربايجان شرقي از نظر موقعيت جغرافيايي نيز منحصربه‌فرد بوده و بايد جايگاه تاريخي آن احيا شود؛ بخش خصوصي در دولت سيزدهم 250 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري در استان در دست اجرا دارد که در تاريخ اين خطه بي‌مانند است.

وي تاکيد کرد: اعتماد خوبي بين بخش دولتي و بخش خصوصي در استان برقرار بوده و مزيت‌هاي نسبي استان از قبيل منطقه آزاد ارس، منطقه ويژه اقتصادي سهلان و همسايگي با قفقاز و ترکيه در خدمت سرمايه‌گذاران و توسعه است.

استاندار آذربايجان شرقي توضيح داد: ما بيش از 50 شهرک صنعتي در آذربايجان شرقي داريم، اما زنجيره توليد کامل نيست که به جد براي تحقق آن مي‌کوشيم.

وي افزود: به عنوان نمونه ما واحد‌هاي توليد قطعات مختلف خودرو را در استان داريم و به همين دليل نيز توليد خودرو در استان به طور جدي دنبال مي‌شود و با شرکت‌هاي بزرگ خودروسازي در اين باره گفت‌وگو داريم.

وي اضافه کرد: در هر حوزه اي که کسي بخواهد در استان سرمايه گذاري کند، فرصت ها و بسترهاي لازم ايجاد شده است.

خرم با اشاره به روند رو به جلوي توليد صنعتي در آذربايجان شرقي در دولت سيزدهم افزود: به عنوان نمونه توليد تراکتور از 22 هزار دستگاه به بيش از 34 هزار دستگاه در يک سال افزايش يافته و چهار محصول جديد در آن توليد شده است.

استاندار آذربايجان شرقي يادآوري کرد: در زمينه تسهيل و رفع موانع توليد در خدمت سرمايه‌گذاران عزيز در آذربايجان شرقي هستيم؛ در حوزه سرمايه ثابت و سرمايه در گردش دستاوردهاي خوبي در حوزه توليد و صنعت داشتيم که البته به آن قانع نيستيم./

 

          

 

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 5

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.