1402/03/05 - 11 : 50
کد خبر: 36656
استاندار خبر داد
ايجاد اشتغال براي 71 هزار نفر در دو سال گذشته در آذربايجان‌شرقي
احرار: استاندار آذربايجان شرقي با تاکيد بر اينکه خدمات دولت بايد براي مردم تبيين شود، گفت: در دو سال گذشته براي71 هزار نفر در استان شغل ايجاد شده و بيش از 500 واحد توليدي احيا شده و به مدار توليد بازگشته‌اند.

عابدين خرّم در نشست فرمانداران استان، با اشاره به در پيش بودن دومين سفر استاني رئيس جمهور به آذربايجان شرقي، گفت: سفر اول استاني در سال گذشته داراي برکات زيادي بود، به طوري که منابع استان نسبت به سال‌هاي گذشته تقريبا هفت برابر افزايش پيدا کرد.

وي گفت: يکي از اهداف دولت در سفرهاي استاني اين است که پروژه‌هاي نيمه تمام را تا حد امکان به اتمام برساند؛ همچنين نظام مسائل و مشکلات استان را طوري ارائه کنيم که تصميم‌گيري‌هاي دولت براي رشد و توسعه استان رو به فزوني رفته و نگاه‌هاي جديدي براي اميدافزايي به وجود آيد.

وي افزود: براي تکميل پروژه‌هاي مصوب در سفر استاني سال گذشته که ناتمام مانده است، پيشنهاد بودجه متمم خواهيم داد تا بتوانيم اين پروژه‌ها را به اتمام برسانيم؛ همچنين پروژه‌هاي جديد نيز براي استان پيشنهاد خواهيم کرد.

خرّم در ادامه به موضوع انتخابات مجلس دوازدهم در اسفند ماه امسال نيز اشاره کرد و گفت: انتخابات در کشور ما يک ماهيت سياسي، فرهنگي و اجتماعي ملي و فراملي داشته و با ساير نقاط متفاوت است.

وي تاکيد کرد: در انتخابات، چهار مساله مشارکت، امنيت، رقابت و سلامت اهميت بالايي داشته و در همه انتخابات اين چهار گزينه را به عنوان مسائل اصلي و ثابت در اولويت داريم.

وي با بيان اينکه مهم‌ترين عامل مشارکت مردم، رضايت‌مندي آنهاست، گفت: اگر مردم رضايت داشته باشند مشارکت نيز بالا خواهد بود؛ به همين خاطر است که امروز دشمن در صدد ايجاد يک گفتمان است که مردم را از آوردن به پاي صندوق‌هاي راي نااميد کند.

وي افزود: دشمن مي‌خواهد به مردم اين‌گونه القا کند که حضور و راي دادن آنها بي‌تاثير است؛ در حالي که انتخابات و انتخاب‌گر و انتخاب‌شونده، عامل زنده بودن و پويايي جامعه است.

استاندار آذربايجان شرقي خطاب به فرمانداران تاکيد کرد: ما به عنوان مجريان انتخابات به هيچ عنوان اجازه نداريم له يا عليه فرد يا جرياني ورود کنيم؛ راي مردم امانت است و ما بايد از آن پاسداري کنيم.

وي افزود: ابرپروژه‌هايي مانند انتقال آب ارس، مس سونگون و ده‌ها پروژه ديگر توسط دولت و بخش خصوصي در حال انجام است و تنها در بخش کشاورزي بيش از 10 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري شده است.

خرّم اظهار کرد: در 10 سال قبل از دولت سيزدهم، رشد اقتصادي استان منفي يا صفر بود، اما طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه سال گذشته و امسال رشد اقتصادي به شش و سه دهم درصد رسيده است که اتفاق بسيار خوبي است.

وي به موضوع آرد و نان در شهرستان‌ها نيز اشاره کرد و گفت: کاهش سهميه آرد در شهرستان‌ها و استان به هيچ وجه قابل قبول نيست و نهادهاي ذي‌ربط بايد اين مشکل را حل کنند.

وي تاکيد کرد: هماهنگي‌هاي درون‌دستگاهي بايد در حدي باشد که هم‌افزايي و هم‌دلي به وجود آيد و از همه توان براي پيشرفت کارها و خدمت به مردم استفاده کنيم.

وي به تشکيل يک معاونت جديد در استانداري اشاره کرد و گفت: با ايجاد معاونت امنيتي و انتظامي يک ظرفيت جديد در استان ايجاد شده است که در راستاي تقويت ساختار استان است.

وي افزود: با توجه به جايگاه ويژه آذربايجان شرقي، با پيگيري‌هايي که انجام داديم معاونت جديد امنيتي و انتظامي ابلاغ و از معاونت سياسي و اجتماعي منفک شد که اين موضوع را به فال نيک مي‌گيريم و اميدواريم اين ساختار موجب تقويت و پيشرفت امور شود.

 در اين جلسه فرمانداران استان نيز به بيان ديدگاه‌هاي خود درخصوص مسائل مختلف بويژه روند پيشرفت پروژه‌هاي مصوب سفر استاني و برگزاري انتخابات امسال پرداختند و برخي از مديران دستگاه‌هاي اجرايي نيز درخصوص مسائل مطرح‌شده توضيحات لازم را ارائه کردند.

انتهاي پيام

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 1

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.