احرار: شهردار تبريز گفت: لازمه توفيق در موضوعات شهري و کاهش آسيبهاي اجتماعي تغيير نگاه و ديدگاه نسبت به اين مسايل روزمره است.
يعقوب هوشيار پيش از ظهر امروز در آيين گراميداشت 27 ارديبهشت روز روابط عمومي که با حضور رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر، شهردار تبريز، معاونان ستادي، مديران و کارکنان واحدهاي روابط عمومي مناطق، سازمانها و شرکتهاي تابعه برگزار شد، اظهار کرد: جنس خدمات شهرداري تبريز مقدس و نسبت به ساير دستگاههاي اجرايي متفاوت است که بدون ريا و تظاهر در تمام ساعات شبانهروز ارائه ميشود.
وي افزود: از لحاظ آماري خدمات شهرداري تبريز نسبت به ساير دستگاهها قابل مقايسه نيست ولي با نقطه ايدهآل آن فاصله داريم که بايد بسترهاي ايدهآل را فراهم کنيم.
هوشيار با اشاره به تغيير رويکرد شهرداري از خدمات محوري به رويکرد اجتماعي اعلام کرد: نگاه ما تغيير ريل حرکت شهرداري از نهادي خدماتي به سمت کارکردهاي اجتماعي است و گذر زمان، خدمات ارائه شده به شهر و شهروندان را در محک ارزيابي قرار خواهد داد.
وي اضافه کرد: مطابق راهبردهاي ارائه شده به شوراي اسلامي شهر حرکت کرده و نمايندگان مردم در پارلمان محلي نيز با اين سياست همراه شهرداري هستند.
شهردار تبريز با اشاره به ضرورت تغيير ديدگاه در موضوعات شهري و آسيبهاي اجتماعي نيز گفت: حذف نمکپاشي همت بزرگي توسط مردم و شهرداري تبريز بوده و فرهنگسازي روابط عمومي و رسانه ها در اين حوزه توفيق بزرگي بود چرا که موجب همراهي مردم با مديريت شهري شد.
وي ضمن قدرداني از نقش مثبت و ممتازرسانههاي محلي و همچنين سرپرستي رسانههاي سراسري در استان در تحقق برنامههاي پيشبيني شده مديريت شهري اضافه کرد: با تغير ديدگاه در بحث هواي پاک و ترافيک و با بهرهمندي از دانش شرکتهاي دانشبنيان و دانشگاههاي تبريز همانند حذف ?? هزار تن نمک از سطح معابر شهر، آلودگي هوا را کاهش ميدهيم.
هوشيار با بيان اينکه تغيير ديدگاه تنها در گرو بحث شفافيت و ارائه اطلاعات درست و صحيح و روشن به مردم اتفاق ميافتد، ابراز داشت: هر چقدر به سمت شفاف سازي در حوزه هاي سلامت و شايسته سالاري حرکت کنيم، نتايج بهترين خواهيم گرفت که يکي از تکاليف اعضاي شورا نيز همين مورد است .
وي با اشاره به عدم شکايت از رسانهها از ابتداي مديريت فعلي شهرداري تبريز گفت: روابط عمومي ها بايد از ارائه آمار و ارقام اغراق آميز و بزرگنمايي مسائل پرهيز کنند.
شهردار تبريز در پايان ضمن اشاره به نياز جامعه به انتشار اخبار خوب و اميدوارکننده با بيان اينکه اين موضوع به معني عدم انتقاد رسانهها از مديران و مسئولان نيست، گفت: مديريت شهري در يک سال اخير به همت مديران روابط عمومي در توليد اخبار اميدبخش موفق عمل کرده و اين روش بايد تداوم داشته باشد.
همچنين در اين مراسم از جمعي از مديران روابط عمومي معاونت ها، مناطق، سازمانها و شرکتهاي تابعه و همچنين مديران و کارکنان اداره کل ارتباطات و امور بين الملل شهرداري تبريز تجليل به عمل آمد.