1402/02/17 - 12 : 19
کد خبر: 35514
آغاز فصل جديد آسفالت‌ريزي در معابر تبريز/ رعايت اصول فني، دغدغه مديريت شهري در توزيع آسفالت است
احرار: خيابانها و معابر شهري به عنوان شريان‌هاي ارتباطي، موجب تحرک و پويايي شهر مي‌شوند و به همين دليل است که هر چقدر کيفيت و کميت اين راهها مناسب تر و بهتر باشد، سهولت تردد در آنها آسان‌تر خواهد بود.

/خاطره ميرزايي: يکي از اصول اساسي بهره مندي مسيرهاي ارتباطي از کيفيت مناسب نيز، آسفالت فني و قابل قبول در معابر و خيابانهاست؛ پوشش آسفالت ساليان سال است که در تبريز و ديگر شهرهاي ايران و جهان مورد استفاده قرار مي گيرد؛ با اين حال نوع و کيفيت آسفالت در اين ميان، مهمترين اصلي است که بر ميزان کارآمدي معابر تاثير دارد.

آسفالت در خيابان‌ها و معابر تبريز هميشه موضوع بحث بوده و علاوه بر شهروندان، مسافران و ميهمانان نيز پايين بودن کيفيت آسفالت را نقطه ضعفي براي اين شهر دانسته و آن را نقطه مقابل زيبايي‌هاي تبريز قلمداد مي‌کنند.

مديريت فعلي شهرداري تبريز با محوريت معاونت فني و عمراني و همچنين سازمان عمران، نگاه متفاوتي به مقوله آسفالت دارد؛ به عبارت ديگر سعي و تلاش بر اين است که ضمن رعايت اصول کيفي در توليد آسفالت، مراحل آسفالت ريزي معابر نيز به شکل تخصصي و فني انجام شود.

آسفالت ريزي با رعايت اصول فني و تناسب زماني در سطح شهر

سامان احمدزاده معاون فني و عمراني شهردار تبريز، با اشاره به تداوم آسفالت ريزي در ماههاي اوليه امسال مي گويد: با وجود برودت هوا و بارندگي ها در تبريز، تلاش بر اين بود که با رعايت تناسب زماني و اصول فني، معابري که به آسفالت ريزي اساسي نياز داشتند، تحت پوشش قرار گيرند.

وي زمان دقيق آغاز آسفالت ريزي در سطح شهر را اوايل خرداد اعلام کرده و خاطرنشان مي‌کند: متعاقب انتخاب پيمانکار و اعلام اولويت در مسيرهاي نيازمند آسفالت، عمليات اجرايي آغاز مي‌شود.

معاون فني و عمراني شهردار تبريز همچنين با بيان اينکه ميزان آسفالت استفاده شده در سال گذشته، هم در حوزه خدمات محله اي و هم در حوزه آسفالت اساسي 210 هزار تن بوده، تاکيد مي کند: در سال جاري مقرر شده به اندازه اين ميزان تنها براي آسفالت اساسي در نظر گرفته شود.

طبق گفته سامان احمدزاده، کيفيت آسفالت ريزي نيز در تمامي عمليات مد نظر است و اين امر تداوم خواهد يافت؛ بدين ترتيب که ابتدا توجه ويژه اي به بسترسازي معابر و خيابانها شده و در صورت نياز به تحکيم زيرسازي يا اجراي زيرسازي مجدد، اين اقدامات پيش از آسفالت ريزي انجام مي شود تا استحکام و کيفيت آسفالت ريخته شده بتواند پاسخگوي نياز شهر باشد. وي همچنين تاکيد دارد که در هيچ مسيري بدون زيرسازي، آسفالت ريزي صورت نمي گيرد.

معاون فني و عمراني شهرداري تبريز در خصوص هزينه و اعتبار تعيين شده براي تداوم نهضت آسفالت در سال جاري، اذعان مي دارد که اعتبار سال ???? در حوزه آسفالت سه برابر اعتبار صرف شده در سال گذشته است.

ظرفيت توليد آسفالت در کارخانه‌هاي سازمان عمران روزانه بيش از يک هزار تن است

در اين ميان ميزان توليد آسفالت هم در اجراي طرح آسفالت ريزي، يکي ديگر از نکات و موارد مهم و قابل اعتناست. محمودرضا شکوهي معاون توليد و بهره برداري سازمان عمران شهرداري تبريز، در اين باره مي‌گويد: ظرفيت فعلي توليد آسفالت در کارخانه‌هاي سازمان، بالاتر از يک هزار تن در روز است، با اين حال ميزان تقاضا از سوي مناطق دهگانه شهرداري تبريز بر ميزان توليد و عرضه تاثير مستقيمي دارد.

وي کيفيت آسفالت توليدي را وابسته به شرايط متفاوتي مي داند و اظهار مي کند: مصالحي که در تهيه آسفالت استفاده مي شوند، بر ميزان قير مصرفي مستقيما اثر مي گذارند، به نحوي که گاه اين تفاوت براي هر تن آسفالت، از ?? کيلو مصرف کمتر نيز فراتر مي رود و اين امر نيز برابر است با کاهش هزينه خريد قير که طي روزهاي اخير بسيار گران شده است. با اين حال تلاش تمامي دست اندرکاران اين حوزه بر آن است که بتوانند بهترين خدمت را به شهروندان ارائه دهند.

در کنار موارد ياد شده، آسفالت معابر در تبريز با مشکلات ديگري نيز روبروست؛ عدم همکاري نهادهاي خدمات رسان مانند شرکت آب و فاضلاب، برق، مخابرات و گاز، در اکثر موارد منجر به حفاري در معابري مي شود که به تازگي آسفالت شده اند و نتيجه آن هم، داستان مکرر بي اعتنايي به بيت المال و حقوق شهروندي است.

سامان احمدزاده در خصوص دريچه هاي آب و فاضلاب که در خيابانهاي سراسر شهر به چاله هايي گاه عميق تبديل شده و اتومبيل ها را در طي مسير با مشکل مواجه مي کنند، خبري خوب دارد. وي در اين باره مي گويد: پيش از اين شهرداري آسفالت ريزي را انجام مي داد و وظيفه اداره آب بود که دريچه هاي فاضلاب را به صورت هم سطح با خيابان، ترميم کند؛ ولي کوتاهي اين نهاد در اجراي وظيفه محوله قانوني خود، بار ديگر شهرداري را بر آن داشت تا دريچه هاي موجود در سطح شهر را نيز هنگام آسفالت ريزي همسطح سازي کند و اين امر با جديت در دستور کار قرار گرفته است.

آنچه مسلم است، تبريز و هر آنچه در آن از زيبايي و ناپسندي است به ما تعلق دارد؛ و قطع يقين هيچ شهروندي چه مسئول چه غير مسئول راضي به نازيبايي در  شهر نيست.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 1

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.