1402/02/16 - 1 : 10
کد خبر: 35506
حق عائله ‌مندي و کمک هزينه بازنشستگان چقدر افزايش يافت؟
احرار: تجارت نيوز نوشت:افزايش تورم و ناتواني بسياري از افراد براي تامين کالاهاي اساسي يکي از مشکلاتي است که بازنشستگان هم بدون شک آن را تجربه مي‌کنند. افزايش ميزان مستمري بازنشستگان و حق عائله مندي آنها قطعا زورش به قيمت کالاهاي روزمره نمي‌رسد.

افزايش حقوق بازنشستگان و مستمري‌بگيران قرار است از ارديبهشت 1402 اجرايي و پرداخت شود و مابه‌التفاوت افزايش حقوق فروردين نيز همزمان با حقوق ارديبهشت به بازنشستگان و مستمري‌بگيران پرداخت مي‌شود.

مدير عامل سازمان تامين اجتماعي جزئيات افزايش حق عائله ‌مندي و کمک هزينه بازنشستگان را در سال 1402 اعلام کرد.

ميرهاشم موسوي با اشاره به اجرايي شدن و پرداخت افزايش حقوق بازنشستگان و مستمري‌بگيران اين سازمان از ارديبهشت‌ماه اظهار کرد: سازمان تأمين‌ اجتماعي باعنايت به مصوبه هيئت محترم وزيران و در اجراي ماده (96 ) و ماده (111) قانون تأمين‌ اجتماعي، مستمري و کمک‌هاي جنبي تمام مستمري‌بگيران بازنشسته، ازکارافتاده و مجموع مستمري بازماندگان را افزايش مي‌دهد. براين اساس ميزان مستمري‌هاي بازنشستگي، ازکارافتادگي و مجموع مستمري بازماندگان که تا پايان سال 1401 برقرار شده است، براي دريافت‌کنندگان حداقل مستمري و مشمولين ازکارافتادگي جزئي و ساير افرادي که مستمري آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بيمه برقرار شده، به ميزان بيست و هفت درصد (27%) مستمري آنان در پايان اسفندماه 1401 افزايش مي‌يابد.

وي افزود: همچنين براي ساير سطوح بالاتر از حداقل مستمري، ميزان افزايش سال 1402 به ميزان بيست و يک درصد (21%) مستمري آنان در پايان اسفندماه ???? به‌علاوه مبلغ ثابت دو ميليون و 507 هزار و 880 ريال خواهد بود.

موسوي با بيان اينکه به توصيه رياست جمهوري براي کمک به معيشت بازنشستگان، در سال جاري کمک‌هاي جنبي مستمري‌بگيران افزايش بسيار خوبي دارد، گفت: مبلغ بن مستمري‌بگيران و کمک هزينه مسکن بازنشستگان و مستمري‌بگيران به ميزان 21 درصد افزايش يافته است. در مورد کمک هزينه عائله‌مندي نيز افزايش 125درصدي اعمال شده و از 407 هزار تومان به 917 هزار تومان رسيده است. کمک هزينه اولاد تحت تکفل بازنشستگان و مستمري‌بگيران نيز حدود 300 درصد افزايش يافته و به ازاي هر اولاد از 105 هزار تومان به 422 هزار تومان افزايش يافته است.

 

باقي مانده حقوق بازنشستگان چه زماني پرداخت مي‌شود؟

مديرعامل سازمان تأمين‌ اجتماعي همچنين از پرداخت باقي‌مانده متناسب‌سازي حقوق بازنشستگان مشمول اين موضوع خبر داد و گفت: مبلغ مربوط به باقي‌مانده متناسب‌سازي براي بازنشستگان مشمول اين افزايش، از ابتداي سال جاري اعمال و پرداخت مي‌شود. به‌روزرساني احکام جديد نيز در حال انجام است و طي چند روز آينده احکام جديد از طريق سايت سازمان تأمين‌ اجتماعي به نشاني es.tamin.ir در اختيار بازنشستگان قرار مي‌گيرد و بازنشستگان و مستمري‌بگيران حقوق ارديبهشت ماه خود را مطابق روال هميشگي از بيستم تا پايان ماه با لحاظ افزايش حقوق دريافت مي‌کنند.

وي همچنين در مورد شرايط فعلي سازمان تأمين‌اجتماعي گفت: در سال گذشته بالغ بر ??? هزار ميليارد تومان تعهدات صندوق را به صورت کامل و به‌موقع انجام داديم و ماهيانه به طور متوسط ?? هزار و ??? ميليارد تومان براي ايفاي تعهدات سازمان تأمين‌ اجتماعي پرداخت شد که شامل تعهدات بلندمدت، تعهدات کوتاه‌مدت، تعهدات حوزه درمان و هزينه‌هاي پشتيباني صندوق بوده است. سال گذشته را به‌رغم برخي چالش‌ها با موفقيت و با اجراي کامل همه تعهدات به پايان رسانديم و در سال جاري نيز پيش‌بيني‌هاي لازم انجام شده و تعهدات سازمان تأمين‌ اجتماعي بدون هيچ مشکلي انجام خواهد شد.

موسوي آينده سازمان تأمين اجتماعي را اميدوارانه توصيف کرد و گفت: در سازمان تأمين‌ اجتماعي طي دو سال گذشته اتفاقات بسيار خوبي با حمايت دولت مردمي سيزدهم در زمينه تأديه بدهي به سازمان رقم خورده است و بالغ بر ??? هزار ميليارد تومان بدهي بانکي اين سازمان که از سنوات قبل از سال ?? تا ???? ايجاد و تأمين‌ اجتماعي به‌عنوان اَبَربدهکار بانکي مطرح شده بود را تسويه کرديم. بي‌سابقه‌ترين تأديه بدهي دولت به تأمين‌ اجتماعي نيز در همين مدت اتفاق افتاد و بالغ بر ??? هزار ميليارد تومان بدهي دولت به تأمين‌ اجتماعي که مربوط به بدهي‌هاي انباشته سنوات قبل بود، پرداخت شد. در بودجه سال جاري نيز جمعاً ?? هزار ميليارد تومان بابت تأديه بدهي دولت به تأمين‌اجتماعي پيش‌بيني شده است.

مدير عامل سازمان تامين اجتماعي در پايان گفت: تجربه سال گذشته نشان داد که با جهت‌گيري درست تحولي و همراهي و همگرايي حداکثري بين دولت محترم و سازمان تأمين‌ اجتماعي و مجلس نه تنها چالش‌هاي روزمره قابل رفع است، بلکه مي‌توانيم با رويکرد تحولي و مديريت مطلوب صندوق، به آينده اميدوارانه‌اي که پيش‌بيني مي‌کنيم، برسيم.

 

 

بيشتر بخوانيم:

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 6

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.