1402/02/03 - 19 : 56
کد خبر: 35431
"سرخک و سرخجه" در ايران ريشه‌کن شد/ سازمان جهاني بهداشت تاييد کرد
وزير بهداشت با اشاره به موفقيت کشور در کنترل و ريشه‌کني بسياري از بيماري‌ها، از نامه تاييد و قدرداني سازمان جهاني بهداشت به مناسبت ريشه‌کن شدن سرخک و سرخجه در ايران خبر داد.

بهرام عين اللهي در سفر به شهرستان فسا ‌اظهار داشت: خبر خوب ريشه‌کن شدن سرخک و سرخجه در ايران  را به مردم ايران، دانشمندان و همه خادمان سلامت تبريک مي‌گوييم.
وي افزود: اين موفقيت در شرايطي براي کشور حاصل شد که هنوز بسياري از کشورهاي اروپايي، تاييديه سازمان جهاني بهداشت در خصوص ريشه کني سرخک و سرخجه را دريافت نکرده اند ؛ اما جمهوري اسلامي ايران موفق به ريشه کني اين دو بيماري شده است. 
وزير بهداشت ابراز اميدواري کرد  با مشارکت مردم و نظام سلامت بتوان بسياري ديگر از  بيماري هاي واگيردار را نيز کنترل و مهار  کرد.

بازديد وزير بهداشت از پروژه بيمارستان امام حسين(ع) فسا
وزير بهداشت در ادامه سفر به استان فارس، از پروژه ساخت بيمارستان 184 تختخوابي امام حسين(ع) فسا بازديد و از تکميل، تجهيز و افتتاح اين پروژه در آينده اي نزديک خبر داد.
بهرام عين اللهي در حاشيه بازديد از اين پروژه گفت: عمليات ساخت اين پروژه از سال 1390 آغاز شده که ظرفيت آن 184 تخت و در زيربناي 15 هزار متر مربع در 4 طبقه احداث شده و همه امکانات مورد نياز يک بيمارستان عمومي با تمامي رشته هاي مورد نياز را دارد. 
وي افزود: بخش عمده تجهيزات مورد نياز اين پروژه بيمارستاني تامين شده و ظرف دو تا سه هفته آينده، ساير تجهيزات ضروري نيز تامين و نصب مي شود تا خدمات درماني مورد نياز مردم فسا و ساير شهرها را ارائه کند. 
عين اللهي گفت: خوشبختانه ظرفيت نيروي انساني فسا، مساعد است و 120 پزشک متخصص باليني در اين شهرشتان فعاليت دارند که نسبت به جمعيت، وضعيت بسيار خوبي است و وزارت بهداشت نيز در تقويت اعضاي هيات علمي و متخصصان، حمايت هاي لازم را خواهد کرد. 
وزير بهداشت اظهار اميدواري کرد که اين پروژه مهم بيمارستاني در فسا پس از تکميل و تجهيز، در آينده اي نزديک با حضور رييس جمهور افتتاح شود. 
عين اللهي خاطرنشان کرد: عمده کارهاي مربوط به تکميل و تجهيز پروژه بيمارستان امام حسين(ع) فسا در دولت سيزدهم انجام و منابع مورد نياز جهت تکميل آن از محل مصوبات سفر قبلي رييس جمهور به استان فارس، تامين شده است. اميدواريم يکي از مجهزترين بيمارستان هاي استان فارس در فسا افتتاح شود. 
وزير بهداشت با بيان اينکه برنامه هاي دولت سيزدهم به کارنامه تبديل شده است، گفت: 15 هزار تخت بيمارستاني معادل 10 درصد کل تخت‌هاي بيمارستاني در دولت سيزدهم افتتاح شد و رويکرد وزارت بهداشت و دولت، توجه و اولويت داشتن مناطق محروم براي توسعه در همه زمينه ها از جمله خدمات بهداشتي و درماني است.

افتتاح آزمايشگاه ژنتيک و تشخيص مولکولي بيمارستان حضرت وليعصر(عج) فسا
بخش آزمايشگاه ژنتيک و تشخيص مولکولي بيمارستان حضرت وليعصر(عج) شهرستان فسا که با اعتباري بالغ بر 17 ميليارد و 600 ميليون تومان ساخته و تجهيز شده با حضور وزير بهداشت افتتاح شد.
بهرام عين اللهي در حاشيه افتتاح اين بخش، اظهار داشت: در روزهاي بزرگداشت خدمات جامعه علوم آزمايشگاهي قرار داريم و اين روز را به فعالان اين حوزه که در ديد عموم مردم نيستند و زحمات زيادي مي کشند، تبريک مي گوييم. 
وي افزود: در پزشکي و نوع درمان بيماران، تشخيص و کارکرد آزمايشگاه ها، اهميت بسيار زيادي دارد. ايران در حوزه علوم آزمايشگاهي، يکي از کشورهاي سرآمد منطقه و جهان است و پيشرفت هاي زيادي در اين حوزه حاصل شده است؛ در دوران پاندمي کرونا، تست هاي تشخيصي به خوبي توسط همکاران ما در بخش هاي آزمايشگاهي انجام شد. 
وزير بهداشت خاطرنشان کرد: امروز آزمايشگاه ژنتيک و تشخيص مولکولي پيشرفته اي در فسا افتتاح شد و اميدواريم روز به روز شاهد پيشرفت بيشتر علوم آزمايشگاهي در کشور باشيم.

آغاز عمليات ساخت خوابگاه متاهلي دانشگاه علوم پزشکي فسا
عمليات ساخت خوابگاه متاهلي دانشجويي دانشگاه علوم پزشکي فسا با ظرفيت 24 واحد در زميني به مساحت 1500 متر مربع در 2 بلوک 3 طبقه اي با حضور وزير بهداشت در فسا، آغاز شد.
بهرام عين اللهي در حاشيه افتتاح اين پروژه ها گفت: خوشبختانه با تلاش مسئولان شهرستان و دانشگاه علوم پزشکي فسا يکي از استخرهاي پيشرفته و با امکانات بالا در فسا امروز افتتاح شد. 
وي با اشاره به تکميل نبودن سالن ورزشي اين دانشگاه، خاطرنشان کرد: براي تکميل و افتتاح اين مجموعه حمايت هاي لازم خواهد شد اما از مديران دانشگاه علوم پزشکي خواسته ايم که تا دهه مبارک فجر امسال، سالن ورزشي دانشگاه علوم پزشوي فسا، تکميل، تجهيز و افتتاح و زمينه نشاط و سلامتي جوانان و دانشجويان دانشگاه، فراهم شود. 
وزير بهداشت همچنين استخر ورزشي دانشگاه علوم پزشکي فسا که با اعتباري بالغ بر 17 ميليارد و 500 ميليون تومان در زميني با زيربناي 1200 متر مربع ساخته شده را افتتاح کرد. 
زمين ورزشي چمن مصنوعي دانشگاه علوم پزشکي فسا نيز ديگر پروژه دانشجويي بود که با حضور وزير بهداشت افتتاح شد. براي ساخت اين زمين ورزشي در زيربناي 1200 متر مربع، حدود يک ميليارد و 200 ميليون تومان اعتبار صرف شده است.

وزير بهداشت وارد فسا شد
وزير بهداشت در ادامه سفر سه دوزه خود به استان فارس به منظور افتتاح و بازديد از پروژه هاي بهداشتي، درماني، آموزشي و دانشجويي دانشگاه علوم پزشکي فسا، وارد اين شهر شد.
بهرام عين اللهي در اين شهرستان، ابتدا به مقام شامخ شهداي گمنام پرديس دانشگاه علوم پزشکي فسا اداي احترام مي کند. 
آغاز عمليات ساخت خوابگاه متاهلي 24 واحدي دانشجويان، تجهيز و راه اندازي استخر و زمين ورزشي چمن مصنوعي دانشگاه علوم پزشکي فسا از برنامه هاي وزير بهداشت است. 
عين اللهي همچنين از پروژه بيمارستان آموزشي 184 تختخوابي امام حسين(ع)، ساختمان مرکزي معاونت بهداشت اين دانشگاه، بيمارستان حضرت وليعصر(عج) بازديد و آزمايشگاه ژنتيک و تشخيص مولکولي بيمارستان حضرت وليعصر(عج) فسا را افتتاح مي کند.
انتهاي پيام/

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 9

  آخرین اخبار
محدوديت هاي ترافيکي مراسم بدرقه شهدا در کلانشهر تبريز
روز چهارشنبه سراسر کشور تعطيل شد
مراحل پاياني امدادرساني به حادثه سقوط بالگرد رئيس جمهوري و انتقال پيکر شهدا
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهداي تبريز است
بارندگي و مه تا فرداشب درمنطقه حادثه بالگرد رييس جمهور ادامه دارد
  پربازدیدترین اخبار
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
مراحل پاياني امدادرساني به حادثه سقوط بالگرد رئيس جمهوري و انتقال پيکر شهدا
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
فردا صبح پيکر شهدا در تبريز بدرقه مي شود/ اقامه نماز توسط رهبري
محدوديت هاي ترافيکي مراسم بدرقه شهدا در کلانشهر تبريز
روز چهارشنبه سراسر کشور تعطيل شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.