1402/01/18 - 15 : 1
کد خبر: 35326
نکته براي آب کردن چربي هاي شکم در ماه رمضان
احرار: غذاهاي غني از پروتئين مانند گوشت بدون چربي، تخم مرغ و لوبيا بدون اينکه کالري بالايي داشته باشند، سيرکننده هستند. پيروي از يک رژيم غذايي سالم و مغذي، بدون اينکه بر سطح انرژي شما تأثير بگذارد، مي‌تواند به کاهش وزن کمک کند، کافي است چند نکته را رعايت کنيد.

در طول سال ممکن است باکتري‌ها، چربي‌هاي مضر و راديکال‌هاي آزاد در بدن ما تجمع يافته باشند و باعث آسيب به جسم شوند. ماه رمضان فرصتي براي پاکسازي جسم و شروع عادات سالم در زمينه تغذيه است. تغذيه دقيق و سالم هم به کاهش وزن و هم به تأمين ويتامين‌ها و مواد مغذي موردنياز بدن کمک مي‌کند. در طول اين يک ماه مي‌توانيد با رعايت يک‌سري نکات ساده، عادات بد غذايي از جمله پرخوري يا خوردن غذاهاي ناسالم را ترک کنيد و تابع يک سبک زندگي سالم باشيد.
مقدار زيادي آب بنوشيد، از خوردن غذاهاي شيرين پرهيز کنيد و ميوه و سبزيجات تازه را در رژيم غذايي خود بگنجانيد. پيروي از يک رژيم غذايي سالم و مغذي، بدون اينکه بر سطح انرژي شما تأثير بگذارد، مي‌تواند به کاهش وزن کمک کند، کافي است نکات زير را رعايت کنيد:

1:آب بنوشيد
نوشيدني‌هاي شيرين و شربت‌ها جزو اصلي سفره افطار هستند، اما اگر نياز به کاهش وزن داريد، بايد از آنها دوري کنيد. سعي کنيد براي افطار يک خرما به همراه آب ميل کنيد. نوشيدن آب مي‌تواند به کاهش وزن کمک کند زيرا به بدن فرصت مي‌دهد تا ذخاير چربي را سريع‌تر آزاد کند و عمل چربي‌سوزي با سرعت بيشتري صورت گيرد. آب متابوليسم را افزايش مي‌دهد و اشتهاي شما را کمتر مي‌کند؛ همين مسئله منجر به پرهيز از پرخوري مي‌شود. هيدراته نگه‌داشتن بدن يک عامل کمک‌کننده در امر کاهش وزن است؛ کالري آب صفر است و بنابراين جايگزيني آن با آبميوه‌هاي شيرين و نوشابه‌هاي گازدار مي‌تواند يک انتخاب سالم در ماه رمضان باشد.

2. ورزش را کنار نگذاريد
ورزش و فعاليت بدني حتي در ماه رمضان هم لازم است زيرا متابوليسم بدن را افزايش مي‌دهد و از تجمع چربي اضافي جلوگيري مي‌کند. نکته کليدي، انتخاب زمان مناسب براي ورزش در طول اين ماه است. سطح انرژي معمولاً در حين روزه‌داري بسيار پايين است، به همين دليل است که اکثر مردم هرگز در ماه رمضان ورزش نمي‌کنند، اما بايد بدانيد که حذف فعاليت بدني از برنامه روزانه خود به مدت يک ماه مي‌تواند بسيار مضر باشد. بنابراين يک راه‌حل ساده اين است که نيم ساعت قبل از سحري يا 2تا 3ساعت بعد از افطار ورزش کنيد. با اين کار بدون خستگي و کم‌آبي چربي‌هاي اضافي را مي‌سوزانيد.
ورزش خستگي و بي‌حالي را کاهش مي‌دهد و سلامت قلبي و تنفسي شما را ارتقا مي‌بخشد. همچنين با تقويت عملکرد شناختي، به مغز کمک مي‌کند حتي در ماه رمضان نيز هوشمندانه کار کند.

3. از چربي، شکر و نمک دوري کنيد
غذاهاي فرآوري‌شده معمولاً سرشار از قند، نمک، چربي و کالري هستند. غذاي سرخ‌شده نيز حاوي چربي ترانس هستند که منجر به رسوب چربي به خصوص در قسمت پايين‌تنه مي‌شوند. مصرف نمک، آب را در بدن ذخيره مي‌کند و منجر به تورم و افزايش وزن مي‌شود، پس سعي کنيد تا حد امکان از مصرف نمک دوري کنيد. محدود کردن مصرف نمک به کاهش وزن در ماه رمضان کمک مي‌کند.

4. پروتئين را به وعده‌هاي غذايي اضافه کنيد
غذاهاي غني از پروتئين مانند گوشت بدون چربي، تخم مرغ و لوبيا بدون اينکه کالري بالايي داشته باشند، سيرکننده هستند. همچنين هضم آنها بيشتر طول مي‌کشد، بنابراين شما را براي مدت طولاني‌تري سير نگه مي‌دارند. تحقيقات نشان مي‌دهد که گوشت و فرآورده‌هاي گوشتي مي‌توانند هورمون‌هاي گرسنگي را کاهش داده و سطح هورمون‌هاي سيري را در بدن افزايش دهند. با توجه به همه اين دلايل، خوردن روزانه پروتئين در وعده سحر يا افطار يک انتخاب عالي است.

5. سبزيجات را بيشتر دوست داشته باشيد
سبزيجات سرشار از فيبر هستند که به روانسازي دستگاه گوارش کمک کرده و از يبوست جلوگيري مي‌کنند. همچنين سبزيجات حاوي کالري کمتري نسبت به ساير غذاهاي حاوي قند يا نشاسته است و محتواي فيبر بالاي آن باعث مي‌شود تا مدت زمان طولاني‌تري احساس سيري داشته باشيد. طبق تحقيقات، سبزيجات مي‌توانند سيستم ايمني بدن را تقويت کنند، التهاب و سطح کلسترول را کاهش دهند.

همشهري
انتهاي پيام/

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 1

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.