1402/01/10 - 23 : 4
کد خبر: 35282
افطارليق»؛ فرصتي براي ترويج خوبي‌ها/ آزادسازي زندانيان جرايم غيرعمد با چاشني بهترين ماه خدا
احرار: ماه مبارک رمضان، بهترين ماه خدا نام گرفته و از همين رو مي‌تواند فرصتي براي تمرين نيکي و ترويج خوبي‌ها قلمداد شود.

ماه مبارک رمضان، بهترين ماه خدا نام گرفته و از همين رو مي‌تواند فرصتي براي تمرين نيکي و ترويج خوبي‌ها قلمداد شود.

شهريار تبريز: رمضان ماه بندگي و گام نهادن انسان در مسير تکامل براي داشتن زندگي بهتر است، ماهي که انسان با تمرين بندگي، همراه با تزکيه نفس به زندگي خود رنگ و بوي خدايي مي بخشد. بندگي و معنويت در ماه مبارک رمضان به اوج خود رسيده است چرا که تنها ماهي است که اسم آن در قرآن آمده و اهميت آن از اين نظر که ماه نزول همه کتب آسماني است، بسيار ويژه است.

تمرين نيکي و آزادگي در اين ماه مي تواند از ابعاد شخصي و فردي گرفته تا ابعاد گروهي و اجتماعي را شامل شود. آنچنان که انسان نه تنها در مسير تعالي خود قدم بردارد، که حتي همتي مضاعف براي دستگيري از ديگران را در سرلوحه رفتار و اعمال خود قرار دهد.

جمع آوري کمک‌هاي مردمي به منظور آزادسازي زندانيان جرايم مالي يکي از سنت‌هاي شايسته‌اي است که طي سالهاي اخير در کهن شهر تبريز آغاز شده تا مومنان و روزه داران و شهروندان در مسير ابعاد اجتماعي اين ماه مبارک نيز خود را محک بزنند.

 

شهرداري منطقه 5 آغازگر برنامه خيرخواهانه «افطارليق»

 

اين کمک‌هاي مردمي که در قالب ويژه برنامه‌هاي «افطارليق» جمع آوري مي‌شود، براي نخستين بار در سال 96 با آزادسازي 9 زنداني جرايم غيرعمد توسط شهرداري منطقه 5 در پارک توان آغاز شد و حالا پس از وقفه‌اي چند ساله و پس از برچيدن شدن نسبي بساط کرونا، بار ديگر در بوستان‌هاي شهري در حال برگزاري است.

 

برنامه «افطارليق» توسط مناطق دهگانه شهرداري تبريز، سازمان سيما منظر و فضاي سبز شهري و همچنين ستاد ديه آذربايجان‌شرقي برگزار مي‌شود و هر شب ميزبان شهروندان خير و نوع دوست تبريزي است. شهرونداني که در شبهاي آرام و ملکوتي اين ماه مبارک، فارغ از هر نگاه و قضاوتي براي ياري و کمک به ديگران پيشقدم مي شوند و هر شب ارمغاني شيرين براي خانواده زندانيان جرايم غير عمد به جاي مي گذارند.

 

در ماه رمضان که ماه ميهماني خداست بر شناسايي نيازمندان و کمک بدانها تاکيد شده و درک حال فقرا و نيازمندان يکي از فلسفه هاي روزه داري است، بايد در اين ماه مبارک نيازمندان اطراف خود را شناسايي و به آنها در حد توان کمک کنيم. کمک به فقرا و نيازمندان و رقت قلب نسبت به آنها از جلوه‌هاي زيباي ماه رمضان است که در ديگر ماه هاي سال کمتر ديده مي شود. کمک به همنوع يک وظيفه انساني است که در ماه رمضان به اوج خود مي‌رسد

رمضان؛ بهترين ماه براي ياري رساندن به ديگران

 

ماه رمضان يکي از بهترين ماه‌ها براي بندگي است؛ ماهي که خداوند رحمان در آن، سفره‌اي به وسعت تمامي آسمان‌ها و زمين مي‌گستراند و بندگانش را به سوي خود فرا مي‌خواند و آنان که از عشق الهي سرشار هستند، دعوت او را لبيک مي‌گويند. همين روزها و شبهاي مبارک شايد بتواند مجالي دوباره براي بخشش و رهايي باشد.

 

شايد بسياري از زندانيان جرايم غير عمد با بدهي هاي اندک و مبالغي ناچيز در روزهاي عزيز اين ماه مبارک که با نوروز و بهار طبيعت همزمان شده است، در رنج دوري از خانواده خود به سر مي برند. کودکاني که از محبت خانواده محروم هستند و براي گرد هم آمدن دوباره خانواده در انتظار معجزه و دستهايي بخشنده به سر مي برند.

 

رمضان ماه تمرين نيکي کردن به يکديگر، پرهيز از تهمت زدن، پرهيز از دروغ گفتن، پرهيز از سخن ناروا به زبان آوردن، پرهيز از دل شکستن و در يک کلمه تزکيه نفس است.

 

ويژه برنامه هاي افطارليق با حال و هواي معنوي خود شايد بتواند گوشه‌اي از گره زندگي بندگاني را باز کند. برنامه‌اي که در صورت حمايت‌هاي مردمي تنها در ماه مبارک رمضان خلاصه نشده و در ماهها و روزهاي ديگر نيز تداوم يابد تا همواره مشق بندگي کنيم.

 

.

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 5

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.