1401/12/26 - 8 : 49
کد خبر: 35223
بر اساس آخرين نظر سنجي‌هاي سازمان،
62.3 درصد آمار مخاطبين صداوسيماي آذربايجان شرقي/ رتبه سوم بخش خبر در ميان مراکز استان
احرار: در نشست هم انديشي مدير کل صدا و سيماي استان با اصحاب رسانه آمار مخاطبان اين سازمان در اسفند ماه 62.3 درصد اعلام شد .

مدير کل صدا و سيماي استان آذربايجان شرقي  در نشست هم انديشي با اصحاب رسانه اظهار کرد: بر اساس نظريه ها براي اداره جههان نياز به 4 نظام داريم که بر اساس آن جوامع اداره مي شود و رسانه ها با اينکه صرفا در نظام فرهنگي قرار مي گيرد اما در تمام ابعاد حضور موثري دارد.

وي به تحولات عرصه رسانه در اثر پيشرفت هاي فناوري اشاره و بيان کرد : همگرايي که در همبستگي ارتباطات و فناوري رخ  داده تحول اساسي در عرصه رسانه ايجاد کرده است.

وي افزود: جامعه شناسي رسانه ها نيز بسيار مهم است و چنانچه جامعه شناسي تک‌تک رسانه‌ها را نشناسيم با مشکل مواجه  خواهيم شد  براي مثال راديو بر اساس ويژگي‌هاي جامعه شناسي  ويژگي هاي  رقابتي دارد که اگر با آن آشنا نباشيم، اثرگذار نخواهيم بود

 رضايي خاطر نشان کرد: صدا و سيما در هر دوره‌اي نظرسنجي‌هايي برگزار مي‌کند تا بر اساس آن نسبت به برخي اصلاحات اقدام کند. ما قبل از شروع کار از واحد پژوهشي خواستيم که يک نيازسنجي صورت بگيرد و اين موضوع را در سطح تبريز انجام داديم و تا شهريورماه سال آينده اين نيازسنجي در شهرهاي مختلف استان صورت خواهد گرفت.

 مدير کل صدا و سيماي استان اذربايجان شرقي گفت: انعکاس رويدادها، جزو وظايف اصلي رسانه‌ها است و بايستي اتفاقات روز را به موقع و به نحو احسن اطلاع رساني کنند. در اين راستا واحد خبر صدا و سيماي تبريز نقش بسيار بالايي دارد و بر اساس امکانات موجود در حد توان تلاش مي‌شود تا وقايع را پوشش دهند.

وي  اظهار کرد : حضور چهره‌هاي جديد لازمه عرصه‌هاي مختلف در صدا و سيما است و بايد تغييراتي در اين راستا صورت گيرد چراکه چهره تکراري جذابيت خود را از دست مي‌دهد.

62.3 درصد آمار مخاطبين صداوسيماي آذربايجان شرقي

جمشيد دژم خوي مدير واحد پژوهش صداي و سيماي آذربايجان شرقي نيز گفت: آمارها نشان مي‌دهد که ميزان مخاطبين صدا و سيما در فصول سرد افزايش يافته و در فصل بهار کاهش مي‌يابد.

وي افزود: بر اساس نظرسنجي صورت گرفته ما 62.3  درصد مخاطب داريم. بحث بومي و ترکي بودن جزو خواسته‌هاي مخاطبان ما است ولي متاسفانه ميزان مخاطبان ما از قشر جوان کمتر بوده است. و اين آمارگيري بر اساس نمونه گيري از 600 نفر ساکن تبريز به تفکيک توزيع جمعيتي  در 30 منطقه  انجام  شده است.

وي ادامه داد: بر اساس آمارها، مخاطبان برنامه‌هاي راديو تبريز نيز طي ساليان گذشته از يک ثبات نسبي برخوردار بوده است؛ اين آمار شامل 21.4 درصد در بهار 96 و 26.7  در بهار 1401 و  29.5  درصد در اسفند 1401است.

او با اشاره به اينکه بخش خبري ساعت 23 اهميت بالايي دارد گفت:  ميانگين مخاطبان بخش خبري ساعت 91 درصد در ميان بينندگان صدا و سيما بوده است است که رتبه سوم بخش خبري در ميان مراکز استان‌ها را داريم.

آستانه نقد برخي از مسئولان ما بايد افزايش يابد

مهدي گوهريان معاون سيماي آذربايجان شرقي گفت: بزرگترين منتقد حوزه سيما خودمان هستيم و معتقديم با توجه به نيروهاي زبده اي که داريم نبايد محدوديت‌ها بر کيفيت کار ما تاثير منفي بگذارد و بايستي به خواسته‌هاي مخاطبان احترام بگذاريم و معتقدم برنامه‌هايي که پخش مي‌شود بعضاً شايسته مردم ما نيست و درصدد بهبود کيفيت برنامه‌ها هستيم.

وي افزود: آستانه نقد برخي از مسئولان ما بايد افزايش يابد و دست ما را بگيرند. همچنين برخي نهادها بايد همکاري بيشتري با ما داشته باشند تا بتوانيم توليدات با کيفيت بالاتري ارائه دهيم. شبکه تبريز ظرفيت‌هاي بالايي دارد و بايد از اين ظرفيت‌ها استفاده کنيم و برخي توليدات ما از شبکه‌هاي سراسري نيز پخش خواهد شد.

 راديو مرکز آذربايجان شرقي جزو سه مرکز برتر

معاون صداي صداوسيماي آذربايجان شرقي هم گفت:  راديو تبريز دومين راديو کشور از حيث تعهدي در کشور است که 5000ساعت تعهد کار دارد و حجم توليدات آن بالا است.

راثي اظهار کرد: راديو تبريز جزو راديوهاي ممتاز و برتر کشوري است و در سال 1400 توفيق داشتيم بيشترين رشد و ارتقا را در صدا داشته باشيم و در شش ماهه 1401 در رتبه بندي، جزو راديوهاي برتر کشور شديم

مهدي راثي با بيان اينکه در طي دو سال گذشته، سه اثر توليدي اين مرکز به عناوين برتر بين المللي دست پيدا کرده اند، افزود: در ارزشيابي هاي انجام شده مرکز آذربايجان شرقي جزو سه مرکز برتر کشور بوده است.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 7

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.