1401/12/25 - 22 : 36
کد خبر: 35221
مسموميت 789 دانش آموز در حوادث اخير/ راه اندازي شوراي عالي سلامت استان
احرار: رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز با اشاره به جريان مسموميت دانش آموزان گفت: در کل 789 دانش آموز در مدارس آذربايجان شرقي مسموم شدند.

بهمن نقي پور   در نشست خبري با اصحاب رسانه با بيان اينکه ساختمان برخي از  بيمارستانها بسيار فرسوده است گفت :  با توجه به اينکه استان ما زلزله خيز است  لطوم توجه به اين بيمارستان ها ضروري است

اد ادامه داد : بعد از پيروزي انقلاب اسلامي 13  بيمارستان در کشور تأسيس شد که 12  مورد در شهرستان‌ها بوده است.

وي افزود :  تنها بيمارستانهاي امام رضا و مرداني آذر بعد ها تاسيس شدند و بايد برنامه ريزي هاي جديدي صورت گيرد تا بيمارستانهاي جديد جايگزين بيمارستانهاي قبلي شوند.

احداث بيمارستان هزار تخت خوابي

رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز از پيشرفت  بيمارستان هزار تخت خوابي خبر داد و گفت: مراحل احداث اين بيمارستان به سرعت در حال پيگيري است و در اين ميان از منابع مختلف نيز استفاده مي کنيم  بيمارستان هزار تخت خوابي هم لازم داريم که مراحل احداث آن شديداً با سرعت بيشتر در حال انجام است.

تقي پور گفت : يکي از سه بيمارستاني که قرار است از محل فاينانس خارجي در کشور ايجاد شود، به آذربايجان شرقي مربوط مي‌شود که تأمين منابع براي آن تنها از طريق تهاتر و در سفر اخير رئيس جمهور به چين نهايي شده است.

وي با اشاره بر لزوم تقويت گردشگري سلامت در استان بيان کرد: استاندار آذربايجان شرقي و همچنين معاون اقتصادي استانداري پيگير ساخت بيمارستان هزار تختخوابي هستند تا با ساخت بيمارستان‌هاي جديد، مشکل فرسودگي بيمارستان‌ها رفع شود.

تشکيل شوراي سلامت

بهمن نقي پور همچنين از  تشکيل شوراي سلامت خبر داد و گفت : در سال 1402 اولين کاري که انجام خواهيم داد اين است که شوراي سلامت را تشکيل دهيم رييس اين شورا استاندار و دبيري آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکي تبريز است.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز در خصوص اعتبارات تخصيص يافته مصوبات سفر رياست جمهوري به بخش درمان نيز اظهار کرد: از مجموع 450ميليارد تومان اعتبار تصويب شده در اين سفر متاسفانه فقط 50ميليارد تومان جذب شده که بيشتر آن نيز سهم وزارت بهداشت بوده است.

.در فضاي بسته ماسک بزنيد

وي در رابطه با وضعيت کرونا در کشور نيز گفت: طي ماه گذشته انتظار اوج‌گيري ويروس کرونا را داشتيم اما کرونا با شيب نزولي پيش رفت و در اسفند ماه شيب آن آغاز شده است و در سطح استان اکثر روزها فوتي نداشته در طي 24 ساعت گذشته 98 نفر بستري به علت کرونا داشتيم که 25 نفر آنها در بخش‌هاي ويژه و 9  نفر آنها وابسته به دستگاه مصنوعي هستند.

نقي‌پور گفت: اين هفته رنگ‌بندي قرمز و نارنجي نداشتيم اما 8  شهرستان زرد و 13  شهرستان آبي داشتيم، وتوصيه مي کنم  موارد مشکوک از ماسک استفاده کنند و در فضاهاي بسته حتما از ماسک استفاده شود.

مسموميت 789 دانش آموز در حوادث اخير

رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز در خصوص مسموميت ها نيز بيان کرد : 789 دانش آموز نياز به درمان داشتند که 135  نفر آنها در مدرسه سرپايي مداوا شدند، 313  نفر توسط همکاران به بيمارستان منتقل شدند و 341  نفر نيز با خودرو شخصي به بيمارستان آمدند و تنها 32  نفر آنها وضعيت نامناسبي داشتند که پس از چندين ساعت وضعيت آنها به پايداري رسيد و عارضه‌اي در آنها نماند؛ نوع مسموميت مشخص نشد و شک بر ماده استنشاقي بود اما گزارش رسمي طي ماه‌هاي آتي اعلام مي‌شود.

با وجود اينکه بيشترين اعتراضات را در جريان وقايع و اغتشاشات اخير شاهد بود، اما با سعه صدر با اين تحولات رفتار شد. کساني هم که نسبت به رفتارهاي هنجارشکنانه خود اصرار کرده و بر تکرار آن پافشاري کردند، به کميته هاي انضباطي فراخوانده شدند که در اين خصوص نيز کمک شد تا مسائل در مراحل ابتدايي حل و فصل شود.

وي افزود: طي يک سال اخير بيشترين تجمعات قانوني دانشجوئي در دانشگاه علوم پزشکي تبريز صورت گرفته و مديريت فرهنگي اين مجموعه تلاش کرده است تا به بيشترين تعداد ممکن مجوز برپايي اين تجمعات را صادر کند تا مسايل صنفي در درون دانشگاه پيگيري شود.

تجمع غيرقانوني دانشجويان +دانشگاه علوم پزشکي

نقي پور  به انتشار خبر تعليق دانشجويان اين دانشگاه در روزهاي گذشته  اشاره کرد و  گفت  در تاريخ 16  اسفندماه تعدادي از دانشجويان دانشگاه بدون کسب مجوز، اقدام به برگزاري تجمع غيرقانوني و شعار دادن کردند که بر اساي قانون دانشگاه به کميته انضباطي ارجاع داده شدند. بسته به وضعيت انضباطي هر دانشجو، برخي فقط تذکر شفاهي، برخي تذکر کتبي دريافت کردند.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 2 + 9

  آخرین اخبار
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
جايگزين‌هايي خمس در تراکتور؛ گل‌محمدي، مجيدي و چند مربي ديگر
جدايي رسمي خمس از تراکتور
52 درصد مساکن روستايي آذربايجان شرقي مقاوم سازي شده اند
  پربازدیدترین اخبار
جايگزين‌هايي خمس در تراکتور؛ گل‌محمدي، مجيدي و چند مربي ديگر
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
افتتاح دو شهرداري جديد در شهرستان تبريز
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
واگذاري يا خريد و فروش امتياز نهضت ملي مسکن غيرقانوني است
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.