1401/12/21 - 18 : 32
کد خبر: 35196
اگر شما شهردار تبريز باشيد؛ اولويت‌بندي اقدامات شما در چه زمينه‌اي خواهد بود؟
احرار:طبق يک نظرسنجي، شهروندان تبريزي عنوان کردند که اگر شهردار تبريز بودند، رسيدگي به وضعيت زباله‌هاي شهري را در اولويت اول اقدات خود قرار مي‌دادند.

بر اساس يک نظرسنجي جامع که مرکز افکارسنجي جهاددانشگاهي آذربايجان شرقي در سطح شهر تبريز انجام داد، شهروندان تبريزي در پاسخ به يکي از سوال‌ها که " اگر شما شهردار تبريز باشيد؛ کدام يک از موارد زير را در اولويت اقدامات خود قرار مي‌دهيد؟ " در اولويت اول خود، اقدامات حوزه خدمات شهري را انتخاب کردند. 

اولويت شهروندان در پاسخ به اين سوال به ترتيب گزينه، رسيدگي به وضعيت زباله‌هاي شهري با 25.7  درصد، مبارزه با فساد اداري در شهرداري با 24.3 درصد، توسعه حمل و نقل عمومي با 20.8  درصد، تقويت خدمات آنلاين شهري با ?? درصد، رسيدگي به افراد بي بضاعت با 12.2  درصد جمع‌بندي شد.

با نگاهي بر نتايج، مي‌توان چنين توصيف کرد که با توجه به نزديکي فراواني و درصد گزينه‌ها به همديگر، علي‌الخصوص سه گزينه اولويت‌دار عنوان شده، که نشان از رويکرد خاص شهروندان به اين موضوعات دارد، شهرداري تبريز نيز قبل از اجرا اين پژوهش بر اين خواسته شهروندان واقف بوده است. چنانچه از ابتداي سال جاري، انجام خدمات محله‌اي از جمله رفت و روب، جمع آوري و ساماندهي زباله‌هاي شهري و همچنين لکه‌گيري آسفالت معابر را در اولويت برنامه کاري خود در سطح مناطق دهگانه قرار داده است.

همچنين طي سال جاري شهرداري تبريز با راه‌اندازي سامانه شفافيت، نصب تابلوهاي روزشمار افتتاح پروژه‌ها و افتتاح بدون تشريفات سعي در کاهش هزينه‌ها و مبارزه با فساد اداري کرد. در زمينه توسعه و گسترش حمل و نقل درون شهري نيز، امسال طي اقدامي بي سابقه اقدام به خريد 300 دستگاه اتوبوس، نوسازي 2 هزار دستگاه تاکسي و تکميل خط يک مترو با وجود محدوديت‌هاي مالي، با صرفه هزينه هاي بالا کرده و با اين رويکرد، توسعه هرچه بيشتر ناوگان حمل و نقل عمومي را در بودجه سال 1402 نيز گنجانده است.

با وجود اين اقدامات و نگاهي بر نتايج نظرسنجي، از طرفي اينگونه نيز مي‌توان استنباط کرد که توزيع نزديک به هم فراواني گزينه‌ها، ناشي از عدم وجود مشکل اساسي بين گزينه‌ها مطرح شده است که در صورت وجود مسئله حاد، بايد فاصله بين گزينه‌ها چشم‌گير مي‌بود.

 

شايان ذکر است؛ اين سوال بخشي از نظرسنجي مرکز افکارسنجي سازمان جهاددانشگاهي آذربايجان‌شرقي است، که در راستاي بررسي انتظارات و اولويت‌هاي شهروندان تبريز نسبت به عملکرد مجموعه شهرداري تبريز طي 11 ماه اول سال 1401 ، اقدام به نظرسنجي از شهروندان کرده است.

جامعه آماري اين نظرسنجي، شامل شهروندان 15 الي 59 ساله شهر تبريز بود که در قالب نمونه‌گيري خوشه‌اي (مناطق دهگانه) و با استفاده از تکنيک پرسشنامه صورت پذيرفت. مشخصات جمعيت شناختي نمونه شامل  53.7 درصد پاسخگويان مرد ( 346 نفر) و 46.3  درصد پاسخگويان زن  (298 )، وضعيت تاهل نمونه 24.7  درصد مجرد و 75.3 درصد متاهل، 55.5 درصد داراي مدرک تحصيلي ديپلم و زيرديپلم، ??.? درصد داراي مدرک تحصيلي فوق ديپلم تا دکتري، وضعيت اشتغال نمونه شامل 16 درصد کارمند، 43 درصد شغل آزاد،21.8  درصد خانه دار، 3.3  درصد بيکار، 11.4 درصد دانشجو يا دانش‌آموز و يا سرباز و4.5 درصد بازنشسته است.

پرسشنامه در قالب طيف ليکرت و يا سوالات باز و در موضوعات اطلاع‌رساني و امور فرهنگي، خدماتي، فني و شهرسازي، عمراني، حمل‌ونقل و ترافيک شهري طراحي شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 8

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.