1394/3/27 - 12 : 55
کد خبر: 3512
نامگذاري معابر اردبيل به نام ورزشکاران فقيد به شورا پيشنهاد شود
احرارنيوز:نائب رئيس شوراي شهر اردبيل در پاسخ به طرح پيشنهادي خبرگزاري مهر مبني بر نامگذاري معابر اردبيل به نام ورزشکاران نامي و فقيد اردبيل بويژه مرحوم مقصود بايرامي خواستار ارائه اين طرح به شورا شد.

سالار شاکر تاکيد کرد که اين طرح پيشنهاد ايده آلي است و اطمينان دارم که اعضاء و کميسيون فرهنگي شوراي شهر اردبيل از آن استقبال مي کنند.

وي با بيان اينکه شورا آمادگي نامگذاري خيابان و معابر بنام ورزشکاران فقيد داراي مقبوليت عمومي را دارد، گفت: بايد اين طرح به کميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا پيشنهاد گردد تا با بررسي در کميته نامگذاري معابر، اعمال شود.

نائب رئيس شوراي شهر اردبيل با تاکيد بر اينکه شورا ديد مثبتي به اينگونه طرحها دارد، متذکر شد: اعتقاد داريم اين طرحها علاوه بر مباحث ارزش گذاري به افرادي که براي ورزش استان تلاش کرده اند، داراي کاردکردهاي فرهنگي و اجتماعي بوده و مي تواند در الگوگيري جوانان و نوجوانان موثر باشد.

وي بحث توسعه ورزش توام با شاخصه هاي اخلاقي و رواج جوانمردي را از اهداف شوراي شهر دانست و اجراي اين طرح را در اين راستا تاثيرگذار خواند.

شاکر تاکيد کرد که شورا در اين خصوص سالانه اعتبارات ويژه اي را تخصيص داده و برنامه هاي مختلفي را از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري اردبيل اجرا مي کند.

وي به بحث ورزش و توجه ويژه شورا به اين حوزه اشاره کرد و بيان داشت: تيم فوتبال شهرداري اردبيل هم اکنون در دسته يک ليگ کشور حضور داشته و شورا و شهرداري را به عنوان تنها حامي در کنار خود دارد.

نائب رئيس شوراي شهر اردبيل همچنين در در پاسخ به اينکه چرا پس از گذشت نزديک به ?? سال هيچ مکاني به اسم مرحوم مقصود بايرامي اسطوره اخلاق فوتبال اردبيل نامگذاري نشده است، يادآور شد: تاکنون در اين زمينه پيشنهادي از اداره ورزش و يا هيئت فوتبال ارائه نشده است.

وي فوتبال اردبيل را مديون اين ورزشکار نمونه و فراموش نشدني دانست و عنوان کرد: بي شک براي اين فوتباليست ارزشمند نامگذاري خيابان و يا پارک و... کمترين اقدامي است که مي توانيم انجام دهيم.

مرحوم مقصود بايرامي در بيست و ششم آبان ماه سال ???? در اردبيل متولد و از همان کودکي با دنياي توپ گرد آشنا شد، وي خيلي زود در سايه عشق و علاقه و با مدد گرفتن از هوش خود پله هاي ترقي و تعالي در فوتبال را طي کرد و با تيم ملوان که يک تيم محلي در اردبيل بود رقابت در دنياي فوتبال را آغاز و سپس پيراهن تيم صفوي را بر تن کرد.

در تيم صفوي به مرور مرحوم بايرامي توانايي هاي خود را نشان داد و به عنوان بازيکني با استعداد و با تکنيک معرفي شد. وي در سال ???? عضويت تيم پاس اردبيل را پذيرفت و با اين تيم افتخارات بسياري در سطح باشگاههاي اردبيل و استان آذربايجان شرقي دست يافت.

مرحوم بايرامي بعد از درخشش در تيم پاس توسط بيوک صباغ مربي تيم فوتبال آذربايجان شرقي به تيم منتخب استان دعوت شد و با حضور در اين تيم در خط هافبک بهترين بازيها را در ليگ قدس به نمايش گذاشت.

وي در زمان مربيگري معلم برجسته اخلاق و توانا مرحوم پرويز دهداري به اردوي تيم ملي فوتبال ايران دعوت شد و در جريان مسابقات فوتبال جام فلق به عنوان کاپيتان تيم اردبيل بهترين دوران فوتبالي خود را پشت سر گذاشت.

او در سال ???? در جريان مسابقات فوتبال جام فجر در شيراز چهره استثنايي فوتبال اردبيل معرفي شد و از آنجا به تيم بنياد شهيد تهران رفت و در رقابت هاي باشگاهي تهران با ارائه بازيهايي زيبا خاطراتي ماندگار به يادگار گذاشت. بايرامي در بازگشت به اردبيل پيراهن تيم هاي شهرداري اردبيل و راه ترابري را برتن کرد و تا آخرين روزهاي عمر خود براي پيشرفت و توسعه فوتبال منطقه تلاش کرد.

به عقيده کارشناسان ورزشي، پيشکسوتان و اهالي فوتبال اردبيل مرحوم مقصود بايرامي ابر مرد فوتبال اين استان و پرچمدار فوتبال نوين بوده و با اخلاق نيکو، تکنيک بالا، هوش سرشار و توانايي مثال زدني سهم بزرگي در معرفي فوتبال اردبيل در کشور داشت.

مرحوم مقصود بايرامي بازيکن بزرگ فوتبال و ورزشکار نمونه و با اخلاق استان اردبيل به دليل ابتلا به بيماري گوارشي در بيست و پنجم آذرماه سال ???? چشم از جهان فرو بست و همه دوستداران فوتبال منطقه را عزادار کرد.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 6

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.